ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 23205
  • ۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۷:۱۲
  • 308 بازدید
  • ارسال توسط :
تالیف زندگی‌نامه «شهید اصغر قجاوند» از فرماندهان 8 سال دفاع مقدس

تالیف زندگی‌نامه «شهید اصغر قجاوند» از فرماندهان 8 سال دفاع مقدس

محمد جواد مرادی نیا از پژوهشگران و نویسندگان کشورمان در گفت‌وگو با خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس پیرامون تازه‌ترین اثر خود اظهار داشت: در حال تالیف زندگی‌نامه مستند «شهید اصغر قجاوند» از شهدای استان اصفهان هستم. وی در ادامه با بیان اینکه این شهید بزرگوار از فرماندهان اطلاعات عملیات زمان دفاع مقدس بود، افزود: او […]

محمد جواد مرادی نیا از پژوهشگران و نویسندگان کشورمان در گفت‌وگو با خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس پیرامون تازه‌ترین اثر خود اظهار داشت: در حال تالیف زندگی‌نامه مستند «شهید اصغر قجاوند» از شهدای استان اصفهان هستم.

وی در ادامه با بیان اینکه این شهید بزرگوار از فرماندهان اطلاعات عملیات زمان دفاع مقدس بود، افزود: او در حلبچه شیمیایی می‌شود و به شهادت میرسد. این اثر که با استفاده از تاریخ سفاهی و اسناد هشت سال دفاع مقدس نوشته شده داستانی نبوده است بلکه به شکل مستند و به این دلیل که این شهید بزرگوار و فعالیت‌های ایشان ناشناخته بوده اقدام به نوشتن زندگی‌نامه ایشان کردم.

مرادی‌نیا همچنین به خدمات ارزنده شهید قجاوند اشاره کرد و گفت: اوایل سال 1357 و مقارن با اوجگیری انقلاب اسلامی خدمتش به پایان رسیده و به همراه مردم انقلابی میهنمان به جهت سرنگونی رژیم شاهنشاهی پرداخت . با پیروزی انقلاب اسلامی جزء اولین افرادی بود که به عضویت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در آمد.

این نویسنده بیان کرد: پس از مدتی به بیت امام منتقل شد و در همین حین حفاظت چندین تن از بزرگترین شخصیت های انقلاب اسلامی از جمله شهید مظلوم آیت الله بهشتی و شهید دکتر باهنر را به عهده گرفت . هنوز چند ماهی از عمر با برکت انقلاب نمی گذشت که غائله کردستان توسط استعمار راه اندازی شد ، او که از ابتدا عهد کرده بود پاسدار انقلاب باشد به کردستان رفت و در کنار سرداران چون شهید بروجردی ، شهید حاج عباس کریمی، حاج احمد متوسلیان ،‌شهید حاج ابراهیم همت ، شهید رضائیان ، شهید وصالی و …. به نبرد مقدس علیه دشمنان انقلاب به پا خواست و حماسه ها آفرید ، با آغاز جنگ تحمیلی شهید قجاوند به منطقه عملیاتی غرب عزیمت کرد و در ارتفاعات بازی دراز و سر پل ذهاب و ضربات سنگینی را بر پیکره پوسیده رژیم کافربعثی وارد آوردند و به دلیل ایثارها و رشادتها ئی که ازخود بروز داد به سمت مسئول ستاد عملیاتی قرارگاه غرب کشور انتخاب شد.

به گفته مرادی‌نیا، شهید قجاوند در روستای بتلیجه از توابع شهرستان فریدن استان اصفهان دیده به جهان گشود.

وی با بیان اینکه هنوز نامی برای این کتاب در نظر نگرفته‌ام، بیان داشت: در 1364 به عنوان یکی از مسئولین اطلاعات قرارگاه خاتم الأنبیاء مرکز عملیات مشترک ارتش جمهوری اسلامی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برگزیده شد و از سال 1365 به بعد به عنوان جانشین معاونت اطلاعات نیروی زمینی سپاه به وظیفه خطیر و حساس خود ادامه داد.  

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.