ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 23234
  • ۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۸:۱۸
  • 455 بازدید
  • ارسال توسط :
ایمن سازی معدن خاک نسوز غرب آسیا و خاورمیانه در چهارمحال و بختیاری

ایمن سازی معدن خاک نسوز غرب آسیا و خاورمیانه در چهارمحال و بختیاری

بهزاد ابراهیمی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: آماده سازی معدن شهید «نیلچیان» در منطقه باجگیران و دوپلان چهارمحال و بختیاری در چند مرحله از جمله پیشروی، باطله برداری، پاکسازی تونل های قدیمی، حفظ ایمنی در تونل های قدیمی و کارگاه های استخراجی از اسفندماه سال گذشته آغاز و مطابق برنامه […]

بهزاد ابراهیمی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: آماده سازی معدن شهید «نیلچیان» در منطقه باجگیران و دوپلان چهارمحال و بختیاری در چند مرحله از جمله پیشروی، باطله برداری، پاکسازی تونل های قدیمی، حفظ ایمنی در تونل های قدیمی و کارگاه های استخراجی از اسفندماه سال گذشته آغاز و مطابق برنامه ریزی ها در حال انجام است و تا پایان خردادماه به اتمام می رسد.
به گفته وی، مواد استخراج شده از معدن شهید نیلچیان شامل دو نوع خاک نسوز به نام های آرژیلیت و بوکسیت با عیار 67 تا 76 درصد است که در ایران و خاورمیانه از نظر عیار و حجم ذخیره بی نظیر است.
ابراهیمی با بیان اینکه در زمان استخراج و بهره برداری از معدن 90 نفر در آن مشغول هستند، ادامه داد: سالانه 15هزار تن خاک نسوز از این معدن استخراج می شود.
رئیس اداره معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: مطابق استانداردهای جهانی معادن زیرزمینی بعد از چند سال تولید و استخراج، باید دوره ای دو ساله برای بازسازی و جلوگیری از فرونشست ها استخراج متوقف شود.
ابراهیمی افزود: از خاک نسوز استخراج شده انواع فرآورده های نسوز از جمله آلومینیوم و مواد نسوز فرآوری می شود.
بنابراین گزارش معدن شهید نیلچیان با حفاری 31 حلقه چاه به طول پنج هزار متر در محدوده ای به وسعت 200 هکتار واقع شده که از نظر نوع، کیفیت و مرغوبیت تولید بعنوان بهترین معدن ایران مطرح است.
این معدن در 90 کیلومتری جنوب غربی شهرکرد در ارتفاعات پشتکوه بختیاری قرار گرفته است و عملیات بهره برداری آن از سال 48 در منطقه باجگیران و دو پلان چهارمحال و بختیاری آغاز شده است.
شهید نیلیچیان در زمان جنگ تحمیلی در مقاطعی مدیریت این معدن را عهده دار بود.
هم اینک 188 معدن با سرمایه گذاری یکهزار و 900 میلیارد ریال در چهارمحال و بختیاری وجود دارد که برای یکهزار و 850 نفر ایجاد شغل کرده است.
خبرنگار: نرگس کریمی**انتشار: جهانبخش صفری
6021/7361

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.