ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 23330
  • ۰۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۵:۵۵
  • 79 بازدید
  • ارسال توسط :

دروغ پردازان ماهواره‌ای از مجوز مخدر‌ها می‌گویند

باشگاه خبرنگاران جوان: پرویز افشار معاون توسعه و مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با موادمخدر اظهار داشت: دنیای موادمخدر و مواد اعتیاد آور، دنیایی است که تنوع طلبی بالایی دارد و مصرف کنندگان موادمخدر دائما الگوی مصرف خود را تغییر می دهند. وی افزود: تغییر الگوی مصرف از مدت زمانی که در گذشته تا یک دهه(10 […]

باشگاه خبرنگاران جوان: پرویز افشار معاون توسعه و مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با موادمخدر اظهار داشت: دنیای موادمخدر و مواد اعتیاد آور، دنیایی است که تنوع طلبی بالایی دارد و مصرف کنندگان موادمخدر دائما الگوی مصرف خود را تغییر می دهند.

وی افزود: تغییر الگوی مصرف از مدت زمانی که در گذشته تا یک دهه(10 سال) معمول بود در حال حاضر به چند ماه کاهش پیدا کرده است.

معاون توسعه و مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با موادمخدر تصریح کرد: گل، گراس، ماری جوانا، علف و سایر مخدرها دارای ترکیبات ثابت هستند و سوداگران، تنها با تغییر نام این مواد در پی ترغیب مصرف کنندگان به تست و جذب مشتری جدید هستند.

افشار اضافه کرد: موادی مانند تمجیزک و نورجیزک که در سال‌های گذشته، از سوی سوداگران به عنوان مواد درمانی در میان مصرف کنندگان تبلیغ و به فروش می رسید، موجی جدید از اعتیاد تزریقی را رقم زد و پس از مدتی از دور خارج شد.

هومن شریفی قائم مقام مرکز تحقیقات و پیشگیری کنترل دخانیات دانشگاه شهید بهشتی و پزشک اعتیادشناس، در مورد بازپدیدی و نوپدیدی موادمخدر و محرک معتقد است: نوپدیدی و بازپذیدی، ترفندی است که سوداگران مرگ در فروش موادمخدر و برای از دست ندادن مشتریان خود از آن استفاده می کنند.

وی افزود: سوداگران موادمخدر برای فروش محصولات خود و کسب درآمد بیشتر، نام مخدری که به فروش می رسانند را در بازه‌های زمانی مختلف تغییر می دهند.

قائم مقام مرکز تحقیقات و پیشگیری کنترل دخانیات دانشگاه شهید بهشتی اظهار داشت: امروزه تبلیغات شبکه های ماهواره‌ای در زمینه موادمخدر و محرک صنعتی با شکل و شمایل جدید، از جمله علل گرایش و ترغیب مخاطبان به ویژه نوجوانان و جوانان به تجربه مصرف این مواد مهلک به حساب می‌آید.

شریفی تاکید کرد: مدیران این شبکه های ماهواره ای گاهی در پخش تبلیغات خود مدعی دارا بودن مجوز سازمان هایی چون سازمان غذا و دارو و سازمان جهانی بهداشت هستند که این ادعا، به هیچ عنوان قابل پذیرش نیست؛ چرا که عوارض مصرف انواع مواد کاملا واضح است.

وی افزود: موادی چون «تمجیزک» و «نورجیزک» موادی هستند که در حدود 10 سال گذشته، از سوی فروشندگان موادمخدر به عنوان مواد جایگزین در ترک تریاک توصیه می شد و این در حالی است که مواد اصلی تشکیل دهنده این دو مخدر، «هروئین فشرده» بود و متاسفانه مصرف دو مخدر مذکور، به تازگی و با نام های جعلی دیگر در میان دو قشر آسیب پذیر جامعه یعنی نوجوانان و جوانان شیوع پیدا کرده است.

این پزشک اعتیادشناس با اشاره به نامگذاری مجدد مخدرها در دوره های زمانی مختلف برای جذب و اغفال قشر آسیب پذیر گفت: فروشندگان موادمخدر و محرک های صنعتی، با ادعای نوپذیری و بازپدیدی مواد ارایه شده، دانش آموزان و دانشجویان را در گرایش به مصرف این مواد ترغیب می کنند.

*شایع ترین باور غلط: قلیان، کم ضررتر از سیگار!!!

قائم مقام مرکز تحقیقات و پیشگیری کنترل دخانیات دانشگاه شهید بهشتی با هشدار نسبت به افزایش میزان استعمال قلیان گفت: متاسفانه باور غلطی که در حال حاضر میان افراد و به ویژه جوانان رایج است، موضوع کم ضررتر بودن مصرف قلیان نسبت به سیگار و سایر مخدرها است که چنین موضوعی به هیچ عنوان صحت ندارد.

شریفی افزود: قطران سرطان زاترین ماده ای است که در مصرف قلیان و سیگار به فرد منتقل می شود؛ نکته قابل تأمل این است که در هر بار مصرف قلیان حدود 80 تا 100 برابر مصرف یک نخ سیگار قطران وجود دارد.

وی ادامه داد: ناآگاهی از مضرات و شکسته شدن قبح استعمال قلیان در میان افراد، از عوامل افزایش گرایش افراد به حساب می آید و رسانه‌ها می توانند نقش موثری را در آگاه سازی مردم و به ویژه جوانان ایفا کنند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.