ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 23436
  • ۰۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۹:۲۵
  • 560 بازدید
  • ارسال توسط :
قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران در حال اجراست

قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران در حال اجراست

سعید عندلیبی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: این قانون اکنون با 76 ماده اجرایی شده است اما نیاز اصلی این قانون انجام اصلاحات است اما مجلس شورای اسلامی در دائمی کردن آن تا حدودی تعجیل کرد.وی خاطرنشان کرد: می بایست موادی از این قانون که تعارض یا ابهامی داشته […]

سعید عندلیبی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: این قانون اکنون با 76 ماده اجرایی شده است اما نیاز اصلی این قانون انجام اصلاحات است اما مجلس شورای اسلامی در دائمی کردن آن تا حدودی تعجیل کرد.
وی خاطرنشان کرد: می بایست موادی از این قانون که تعارض یا ابهامی داشته است، اصلاحات روی آنها صورت گیرد بعد از سوی مجلس شورای اسلامی به دولت ارائه می شد.
عندلیبی ادامه داد: اصلاحاتی که پیش از این روی برخی از مواد قانونی آن انجام داده ایم، اکنون نیازمند به روز رسانی است، البته نگاه اصلی بنیادشهید تنقیح است.
وی خاطرنشان کرد: بنیادشهید برنامه های ویژه ای داشت که قوانینی که قبلا در حوزه ایثارگران وجود داشت و اکنون هم در قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران وجود دارد، در قانون جامع خدمات رسانی جمع شود و در واقع برخی از مواد قانونی گذشته دیگر منسوخ شود.
معاون حقوقی و امور مجلس بنیادشهید و امور ایثارگران گفت: یکی از این قوانین مانند قانون حالت اشتغال برای ایثارگران است که اکنون این قانون را خلاصه شده و در قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران آمده است و قانون قبلی را منسوخ کردیم.
وی اضافه کرد: همچنین قانون نحوه بازنشستگی جانبازان را می توان در این قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران آورد چون نگاه بنیاد شهید محوری است و می خواهد برای هر اقدامی از ایثارگران یک قانون و آن هم در این قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران گنجانده شود.
عندلیبی ادامه داد: همچنین برای ماده 51 که مربوط به فوق العاده ایثارگری است باید این موضوع نیز تکلیف مشخص شود و که آیا اینکه می شود از دو منشا قانونی به ایثارگران فوق العاده داد یا نه.
وی اظهار داشت: تمام تلاش بنیاد شهید این است که قانون به خوبی و به نفع ایثارگران اجرا شود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایرنا، قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران از دی ماه سال 91 به صورت آزمایشی به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید و سال 96 در دی ماه زمان آزمایشی آن به پایان رسید و بنیاد شهید تلاش های زیادی برای دائمی شدن آن انجام داد که در نهایت مجلس در سال گذشته این موضوع را به تصویب رساند و شورای نگهبان نیز آن را تایید کرد.
اجتمام**7268 ** 1569
خبرنگار: مهناز بیرانوند ** انتشار: علی حبیبی
برای آگاهی از آخرین اخبار اجتماعی و حوادث ایران و جهان در کانال تلگرام گروه اجتماعی ایرنا:
@irnaej
https://t.me/irnaej

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.