ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 23557
  • ۰۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۶:۰۸
  • 102 بازدید
  • ارسال توسط :
نصب لوسترها تا 6 ماه آینده/ استفاده زائران اربعین از تمام بخش‌زیارتی/ اتمام 98 درصدی عملیات عمرانی طبقه اول و 95 درصدی طبقه همکف

نصب لوسترها تا 6 ماه آینده/ استفاده زائران اربعین از تمام بخش‌زیارتی/ اتمام 98 درصدی عملیات عمرانی طبقه اول و 95 درصدی طبقه همکف

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری فارس، علیرضا فداکار درباره آخرین وضعیت عملیات عمرانی صحن حضرت زهرا (س) در نجف گفت: قسمت اول بخش زیارتی با وسعت 100 هزار متر‌مربع که شامل طبقه اول و 2 طبقه منفی که بخش‌های زیارتی و مرکز تحقیقات است تا […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری فارس، علیرضا فداکار درباره آخرین وضعیت عملیات عمرانی صحن حضرت زهرا (س) در نجف گفت: قسمت اول بخش زیارتی با وسعت 100 هزار متر‌مربع که شامل طبقه اول و 2 طبقه منفی که بخش‌های زیارتی و مرکز تحقیقات است تا پایان سال 96 به اتمام می‌رسد.

وی افزود: حدود 98 درصد عملیات عمرانی طبقه اول و حدود 95 درصد عملیات طبقه همکف به پایان رسیده و نماهای ظاهری باقی مانده که هر چه زودتر به اتمام می‌رسد.

اتمام آیینه کاری گنبدهای صحن حضرت زهرا (س)

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات نجف اظهار کرد: بخش‌هایی از عملیات طرح توسعه حرم مطهر علوی به طور کامل به پایان رسیده که می‌توان به آیینه کاری گنبدها نیز اشاره کرد.

به گفته فداکار، برنامه سنگ‌کاری و نماکاری ستون‌ها هم در حال حاضر آغاز شده و تا اربعین حسینی بخش قابل توجهی از آن به پایان می‌رسد.

وی تصریح کرد: طبق برنامه در نظر گرفته شده تا پایان سال طبقه‌های منفی یک، منفی 2، همکف و طبقه اول به اتمام خواهد رسید.

اتمام بخش زیارتی صحن حضرت زهرا(س) تا پایان سالجاری

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات نجف تاکید کرد: به‌طور قطع بخش‌های زیارتی صحن و شبستان حضرت زهرا (س) که به‌عنوان یکی از عظیم‌ترین پروژه‌ها در عتبه مقدسه محسوب می‌شود تا پایان سال 96 پایان خواهد یافت.

فداکار ادامه داد: در زمینه بخش‌های غیرزیارتی نیز قسمتهایی همچون موزه و کتابخانه را همانند بخش زیارتی تا پایان 96 تحویل خواهیم داد اما سایر بخش‌های غیر زیارتی انشاالله در سال 97 خاتمه می‌یابد.

نصب لوسترهای صحن حضرت زهرا(س) تا 6 ماه آینده

وی درباره لوسترهایی که برای صحن و شبستان حضرت زهرا(س) تدارک دیده شده است، گفت: این لوسترها که با همت خیران خریداری شده از هفته آینده به نجف ارسال خواهد شد و در مدت 6 ماه رفته‌رفته نصب خواهد شد.

فداکار تاکید کرد: برخی خرده‌کاری‌ها و کارهای ظریف در بخش‌های زیارتی در حال انجام است که به‌طور قطع بخش عمده‌ای از کار تا اربعین حسینی خاتمه می‌یابد؛ قصد داریم تا در ایام اربعین تمام 122 هزار متر‌مربع بخش زیارتی را در اختیار زائران اهل بیت قرار دهیم.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات نجف در گفت‌وگو با تسنیم به برخی اقدامات دیگر در حرم مطهر علوی اشاره کرد و افزود: سال گذشته به غیر از موضوع صحن و شبستان حضرت زهرا(س) برنامه‌هایی همانند ترمیم گنبد مطهر علوی را اجرایی کردیم.

ساخت 6 درب طلا در دستور کار 

فداکار تصریح کرد: در حال حاضر نیز مرمت ایوان نجف، مسقف‌سازی بخش‌هایی از محل ورود و خروج زائران حرم علوی، ساخت 6 درب طلا برای حرم حضرت مسلم، ساخت مقبره حضرت هود و صالح و … را در دست داریم.

وی ادامه داد: برای ترمیم گنبد مطهر علوی، طلای این پروژه به عهده تولیت محترم بود و ما سایر برنامه‌ها را به همت خوزستانی‌های کشورمان انجام دادیم؛ در ترمیم ایوان طلا نیز ایرانی‌ها و به‌ویژه خوزستانی‌ها نقش عمده‌ای را دارند.

فداکار با بیان اینکه بسیاری از استادکاران و کارگران زحمتکش برای عزیمت به نجف و حضور در پروژه‌های بازسازی عتبات عالیات لحظه شماری می‌کنند، خاطرنشان کرد: بسیاری از کارگران که از تمامی استان‌ها اعزام می‌شوند ماه‌های طولانی را در نوبت اعزام به نجف بود‌ه‌اند.

25 روز کار برای کارگران متبرعی و 5 روز فرصت زیارت 

وی تصریح کرد: کارگرانی که برای پروژه‌های ستاد بازسازی عتبات عالیات به‌صورت تبرعی حضور دارند 25 روز به کار می‌پردازند و 5 روز نیز برای آنها فرصت زیارت دوره تدارک دیده شده است البته هزینه ویزا، اسکان و سفر نیز به عهده ستاد بازسازی عتبات است.

وی تصریح کرد: پیش‌بینی می‌کنیم صحن حضرت زهرا با توجه به فعالیت مناسب کارگران و استفاده از محصولات مناسب تا قرن‌ها دوام داشته باشد و میزان مقاومت آن نیز در سطح بسیار بالایی است.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.