ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 23640
  • ۰۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۸:۵۱
  • 78 بازدید
  • ارسال توسط :
تحرکات آمریکایی در سوریه برای قطع مسیر ایران از عراق و سوریه به لبنان

تحرکات آمریکایی در سوریه برای قطع مسیر ایران از عراق و سوریه به لبنان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین الملل خبرگزاری فارس، روزنامه سعودی «الشرق الاوسط»‌ چاپ لندن در شماره امروز، دوشنبه مدعی شد که مسئولان آمریکایی و روسی مذاکرات نظامی و دیپلماتیک خود را در شهر امان پایتخت اردن در خصوص ایجاد «منطقه امن» در جنوب سوریه از سر می‏گیرند. […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین الملل خبرگزاری فارس، روزنامه سعودی «الشرق الاوسط»‌ چاپ لندن در شماره امروز، دوشنبه مدعی شد که مسئولان آمریکایی و روسی مذاکرات نظامی و دیپلماتیک خود را در شهر امان پایتخت اردن در خصوص ایجاد «منطقه امن» در جنوب سوریه از سر می‏گیرند.

این روزنامه افزود، این ازسرگیری درحالی است که واشنگتن به حمایت خود از گروه‎های زیر مجموعه «ارتش آزاد» در منطقه «تنف» در نزدیکی مرزهای عراق و حمایت از «نیروهای دموکراتیک سوریه» برای آزادسازی الرقه از دست داعش ادامه می‌دهد و همزمان دولت ترامپ برای شکستن «هلال ایرانی» در سوریه تلاش می‏کند.

این روزنامه سعودی به نقل از یک مسئول غربی نوشت که حملات چندی پیش آمریکا به نیروهای (نزدیک به) ایران و طرفدار دمشق به دلیل ممانعت از پیشروی آنها به سمت اردوگاه «تنف» که در آن معارضان و مربیان نظامی آمریکایی و انگلیسی و نروژی حضور دارند، صورت گرفت و این اولین باری بود که ارتش آمریکا در آن از مناطق تحت سیطره معارضان سوریه، (مستقیما) دفاع می‎کند.

مسئول غربی افزود: مسئولان روس که همزمان با همتایان آمریکایی خود در پایتخت اردن درباره «منطقه امن» گفت‎و‎گو می‏‌کردند، با وجود بمباران آمریکایی در نزدیکی تنف، به نشست خود ادامه دادند و از آن خارج نشدند.

وی گفت: در مذاکرات آینده، مسایلی چون مساحت «منطقه امن» و شورای محلی و ناظران و کمک‎های انسان دوستانه مورد بحث و بررسی قرار می‏گیرد و علاوه بر آن، واشنگتن موافقت خود با منطقه امن را به «عدم حضور نیروهای ایرانی در منطقه از قنیطره در جولان تا درعا و ریف سویداء و تنف مشروط می‎کند.

مقام غربی تاکید کرد که واشنگتن همکاری خود با مسکو درباره ایجاد منطقه امن را مشروط به خروج «نیروهای سپاه پاسداران» کرد تا روسیه را درباره طرح جنوب سوریه محک بزند.

از سوی دیگر، آمریکا برای حمایت از جنگ آزادسازی الرقه با تشدید حملات هوایی ائتلاف بین المللی، به دنبال تشکیل شورای مدنی برای مدیریت الرقه و ابقای اعراب در آن و وادار کردن «یگان‌های دفاع مردمی کُرد» به دوری جستن از دمشق و تهران است.

مسئول غربی  تحرکات ارتش سوریه و مقاومت در سوریه را «هلال ایرانی» نامید و مدعی شد که همه این تحرکات آمریکایی برای شکستن «هلال ایرانی» و قطع پل ارتباطی ایران با سوریه، عراق و حزب الله لبنان و نرسیدن ایران به هدفش در ایجاد گذرگاه زمینی به دریایی مدیترانه است.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.