ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 23683
  • ۰۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۲:۰۲
  • 88 بازدید
  • ارسال توسط :
سه احتمال در مورد حضور داعش در فیلیپین

سه احتمال در مورد حضور داعش در فیلیپین

«نوذر شفیعی» کارشناس مسایل شرق آسیا در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا در خصوص افزایش تحرکات داعش در منطقه جنوب شرق آسیا به خصوص کشور فیلیپین گفت: با وجود اینکه تفاوت هایی میان القاعده و داعش وجود دارد ولی بیشتر به نظر می رسد، این القاعده است با پوست اندازی خود را داعش معرفی […]

«نوذر شفیعی» کارشناس مسایل شرق آسیا در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا در خصوص افزایش تحرکات داعش در منطقه جنوب شرق آسیا به خصوص کشور فیلیپین گفت: با وجود اینکه تفاوت هایی میان القاعده و داعش وجود دارد ولی بیشتر به نظر می رسد، این القاعده است با پوست اندازی خود را داعش معرفی کرده است.

او ادامه داد: در واقع گروهک تروریستی داعش قدرت چندانی ندارد که بخواهد در مدت زمان اندک در نقاط مختلف دنیا عضوگیری کند و اعضای سابق القاعده سعی دارند با تغییر نام خود را منتسب به داعش کنند.

این کارشناس مسایل بین الملل با اشاره به سابقه و اختلافات داخلی در فیلیپین اظهار کرد: ریشه اختلافات میان مسلمان نشینان «ماراوی و دولت مرکزی» به سال ها قبل باز می گردد و این امکان نیز وجود دارد که حوادث این روزها ناشی از همین وقایع باشد.

او در خصوص اختلافات ایالات متحده آمریکا با رییس جمهوری فعلی فیلیپین بیان کرد: از زمانی که «رودی» قدرت را در فیلیپین به دست گرفت به دلیل اتخاذ سیاست های متفاوت با دولت آمریکا در حوزه های مبارزه با تروریست و تنزل مواد مخذر، اختلافات میان دو کشور به وجود آمد. البته بیشتر این اختلافات به زمان اوباما برمی گردد و با روی کار آمدن دولت ترامپ از شدت این اختلافات اندکی کاسته شد.

شفیعی در پایان بیان کرد: در کل سه احتمال حضور داعش در مناطق جنوبی فیلیپین را توجیه می کند. اولین احتمال فعال شدن این گروهک تروریستی در مناطق مختلف دنیا است که به نوعی می خواهد شکست های خود در سوریه و عراق را توجیه کند. دومین مسأله روشن شدن مجدد اختلافات درونی این کشور بوده و سومین مسأله شیطنت آمریکایی ها در این کشور و با هدف تضعیف دولت مرکزی فیلیپین است.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.