ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 23701
  • ۰۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۴:۱۵
  • 83 بازدید
  • ارسال توسط :

وقتی روضه علی اکبر(ع) آرامش قلب پدر می‌شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان جنوبی، وقتی وارد خانه یک شهید می‌شوی عطرو بوی معنویت، صداقت و سادگی موج می‌زند و آرامشی عجیب در قلبت خانه می‌کند. آرامشی که حاصل سالها صبر و بردباری و فراق است. شهیدان گل محمد و ابراهیم عباسی فرزندانی […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان جنوبی، وقتی وارد خانه یک شهید می‌شوی عطرو بوی معنویت، صداقت و سادگی موج می‌زند و آرامشی عجیب در قلبت خانه می‌کند. آرامشی که حاصل سالها صبر و بردباری و فراق است.

شهیدان گل محمد و ابراهیم عباسی فرزندانی غیور و پاک سیرتی بودند که برای حفظ انقلاب اسلامی به شهادت لبیک گفتند. میهمان خانواده شهیدان عباسی بودیم، میهمان مادری قدخمیده بادستانی لرزان و قلبی رئوف و پدری که به علت کهولت سن کم شنواشده بود.

سکوت و یک دنیا سخن

دستان لرزان مادر و لبخند شیرین پدر نشان سالها صبوری درغم نبودن گل محمد و ابراهیم است. وقتی از پدر خواستیم درباره شهیدانش حرف بزند لحظه‌ای سکوت کرد، سکوتی که خود نشان از حرف‌های نگفته بود.

محمدعلی عباسی پدر شهیدان گل محمد و ابراهیم عباسی بالبخندی زیبا از اخلاق نیک و معنویت و علاقه فرزندانش به انقلاب و اسلام گفت و اینکه فرزندانش بااشتیاق فراوان برای حفظ انقلاب و اسلام تلاش می‌کردند او گفت آنها در آرزوی شهادت بودند .

محمد علی عباسی گفت: در سن 17 سالگی طی یک مراسم ساده باحاج خانم درروستای رومنجان ازدواج کردم و آن زمان شغل من کشاورزی و دامداری بود و بعد از مدتی خداوند اولین فرزندمان را به ما هدیه کرد.

وی ادامه داد: بعد از مدتی با خانواده‌ام به زاهدان رفتم و به شغل نانوایی مشغول شدم و دومین فرزندم گل محمد به دنیا آمد.

فرزندانم را با نان حلال بزرگ کردم

پدر شهیدان گل محمد وابراهیم از روزی حلال و تاثیرآن برزندگی خود و فرزندانش سخن گفت و درمورد خصوصیات اخلاقی گل محمد بیان کرد: او بسیار متواضع و مهربان بود و از همان کودکی منشی مردانه داشت و به من و مادرش احترام می گذاشت.

عباسی اظهار کرد: فرزندم به تحصیل مشغول بود اما در نانوایی به من نیز کمک می‌کرد هشت ماه از سربازی‌اش مانده بود که بااشتیاق وارد میدان‌های جنگ شد و فعالیتش در جبهه را آغاز کرد.

پدر شهید گفت: او در سال 61 در ایلام غرب به درجه رفیع شهادت نائل گشت. سخن که به این جا رسید، لحظه‌ای فضای خانه شهید درسکوت فرو رفت واشک چشمان مادرو پدر فرو ریخت .

از وزنه‌برداری تا مقابله با اشرار در سیستان و بلوچستان

پدر گل محمد و ابراهیم عباسی در وصف ابراهیم گفت: ابراهیم نیز مانند گل محمد بسیار متواضع و مهربان بود ابراهیم به رشته وزنه‌برداری می ‌رداخت و به شغل جوشکاری مشغول بود و بعد از مدتی با مراسمی ساده ازدواج کرد و صاحب سه فرزند شد.

وی ادامه داد: ابراهیم یک جهادگر بود و بسیار علاقه مند به نظام و انقلاب و سرانجام در عملیاتی در ایرانشهر دردرگیری با اشراردر سال91 به درجه رفیع شهادت نائل گشت.

فاطمه حسینی مادر شهیدان گل محمد و ابراهیم عباسی باصدایی لرزان و قلبی پر از بغض و چشمانی که پر از اشک و آه است از مردانگی و مهربانی فرزاندانش می‌گوید و ادامه می‌دهد: گل محمد و ابراهیم خیلی متواضع و مهربان بودند و من همیشه حضورشان رادر لحظات زندگی حس می‌کنم اما برای من که مادرم، نبودنشان داغ بزرگیست.

او دستان لرزانش را نشان داد و گفت داغ فرزندانم با من چنین کرد اما باهمه این داغ خوشحالم که فرزندانم درراه انقلاب و اسلام پاگذاشتند و به شهادت رسیدند.

پدر شهیدان گفت: پدر و مادر شهید بودن یک افتخار است و خداوند به هرکسی این موهبت را نمی‌دهد و من افتخار می‌کنم که پسران در راه انقلاب اسلامی در میدان‌های جهاد به شهادت رسیدند .وقتی از او می‌خواهیم لحظه‌ای رابا فرزندانش درددل کند او فقط سکوت می‌کند و بابغضی که در قلبش نهفته است دستی بر روی قاب عکس فرزندانش می‌کشد و آنها را می‌بوسد و بعد روضه‌ای حضرت علی اکبر را می‌خواند.

درلحظاتی که پدر شهید روضه می‌خواند مادر نیز با چشمان پر از اشک در فراغ فرزندانش گریه می‌کند و او نیز با نوازش قاب عکس فرزندانش و بوسه بر آن نام فرزندانش را زمزمه می‌کند.

رها صلاحی مقدم

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.