ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 23872
  • ۰۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۹
  • 79 بازدید
  • ارسال توسط :
داعش پروژه آمریکا در افغانستان/لزوم خروج نیروهای خارجی

داعش پروژه آمریکا در افغانستان/لزوم خروج نیروهای خارجی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از مشرق، «حامد کرزی»، رئیس جمهور سابق افغانستان در مصاحبه با خبرگزاری آناتولی با اشاره به اینکه تمامی تروریست های عضو داعش برای اهداف خاصی به این کشور آورده شده اند، گفت: داعش پروژه آمریکا در افغانستان است. کرزی گفت: آمریکا نمی خواهد که اقدامات […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از مشرق، «حامد کرزی»، رئیس جمهور سابق افغانستان در مصاحبه با خبرگزاری آناتولی با اشاره به اینکه تمامی تروریست های عضو داعش برای اهداف خاصی به این کشور آورده شده اند، گفت: داعش پروژه آمریکا در افغانستان است.

کرزی گفت: آمریکا نمی خواهد که اقدامات تروریستی در افغانستان پایان یابد. اگر اینگونه نبود، تهدیدات تروریستی علی رغم حضور آمریکا در افغانستان هر روز بیشتر نمی شد. حضور آمریکا در افغانستان به رشد و قدرت گیری داعش کمک کرده است.

وی تاکید کرد: هدف اصلی داعش، افغانستان نیست، بلکه با استفاده از افغانستان می خواهد که کشورهای همسایه را ناامن سازد. این گروه در مناطقی که سلطه دارد، به مردم ظلم می کند.

وی افزود: روسیه و ایران از حضور آمریکا در افغانستان بیمناک هستند. البته شاید روسیه نیز مانند آمریکا، انگلستان و برخی کشورهای دیگر با طالبان مرتبط باشد.

رئیس جمهور سابق افغانستان گفت: ما خواستار خروج نیروهای خارجی از کشورمان هستیم.

وی تصریح کرد: حمله ماه گذشته ایالات متحده آمریکا در ولایت ننگرهار در شرق افغانستان با استفاده از «مادر همه بمب ها» غیرقابل قبول است. پس از این حمله، به این نتیجه رسید که حضور نیروهای خارجی در این کشور به نفع مردم افغانستان نبوده و به این دلیل نمی خواهیم که در افغانستان بمانند. ایالات متحده آمریکا با این حمله به مردم افغانستان و این سرزمین بی احترامی کرده است. آنها تلاش می کنند که افغانستان را به زمین آزمایش تبدیل کنند.

وی درباره پیوستن حکمتیار به روند صلح در افغانستان گفت: از حضور گلبدین حکمتیار٬ رهبر حزب اسلامی از گروه مخالف سابق افغانستان در روند صلح در کشور بسیار خرسند هستیم. این موضوع برای مردم افغانستان نیز خبر بسیار خوبی است.امیدواریم پیوستن حکمتیار به روند صلح اثر مثبتی بر روی طالبان نیز داشته باشد. از طالبان نیز می خواهیم که جنگ را کنار گذاشته به روند صلح و آشتی بپیوندند.اینجا کشور ماست. ما خواهان این هستیم که باهم و در کنار یکدیگر به تدوین و اصلاح قانون اساسی بپردازیم.

کرزی همچنین از سرمایه گذاری ها و کمک های ترکیه و رئیس جمهور این کشور به کشور افغانستان تشکر کرده و از شکست کودتای ۱۵ جولای ترکیه ابراز خرسندی کرد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.