ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 23878
  • ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱:۳۳
  • 73 بازدید
  • ارسال توسط :

صدای انفجار استخوان‌های داعش در بغداد

روزنامه جوان: انجام حملات تروريستي و كور كورانه عليه غيرنظاميان به دست داعش زماني كه شكست‌هاي سنگين متحمل مي‌شود به يك تاكتيك تكراري تبديل شده است. درست زماني كه نيروهاي مردمي و دولتي عراق در آستانه آزادسازي كامل موصل قرار دارند و شكست‌هاي سنگيني را در غرب استان نينوا بر داعش تحميل كرده‌اند، بغداد شاهد […]

روزنامه جوان: انجام حملات تروريستي و كور كورانه عليه غيرنظاميان به دست داعش زماني كه شكست‌هاي سنگين متحمل مي‌شود به يك تاكتيك تكراري تبديل شده است. درست زماني كه نيروهاي مردمي و دولتي عراق در آستانه آزادسازي كامل موصل قرار دارند و شكست‌هاي سنگيني را در غرب استان نينوا بر داعش تحميل كرده‌اند، بغداد شاهد يك حمله تروريستي در يكي از مناطق پرازدحام بود كه بر اثر آن عده‌اي جان خود را از دست دادند.
 
شامگاه دوشنبه انفجار يك خودروي بمب‌گذاري شده در محله الكراده، يكي از مناطق پررفت و آمد بغداد، شمار زيادي كشته و زخمي به جاي گذاشت كه برخي از آنها زن و كودك هستند. ظاهراً اين حمله زماني رخ داد كه عده‌اي از شهروندان عراق پس از افطار در اين منطقه جمع شده و مشغول خوردن بستني بودند. بر اساس اعلام منابع عراقي در پي اين انفجار بيش از 10 نفر جان خود را از دست دادند و 80 نفر ديگر زخمي شدند. علاوه بر انفجار شامگاه دوشنبه، منابع عراقي روز سه شنبه از انفجار ديگري خبر دادند كه بر اثر آن 15 تن كشته و ۳۲ تن زخمي شدند.  اين انفجارها درست زماني رخ دادند كه نيروهاي عراقي با بيرون راندن داعش از غرب استان نينوا موفق شدند به مرز سوريه برسند. در همين حال عمليات آزادسازي موصل در آخرين مراحل خود قرار دارد و اكثر مناطق اين شهر از وجود تروريست‌هاي داعش پاكسازي شده است. در همين حال، ارتش سوريه و نيروهاي متحدين 25ماه مي جاري عمليات بسيار گسترده‌اي را تحت عنوان «الفجر الكبري» در بيابان‌هاي شرقي اين كشور عليه «داعش» آغاز كردند.
 
در اولين مرحله از عمليات بزرگ «الفجر الكبري»، ارتش سوريه و نيروهاي متحدين موفق شدند بيش از ۵ هزار كيلومتر مربع از مناطق تحت اشغال داعش در شرق سوريه را آزاد كنند. جديدترين گزارش‌ها تأكيد مي‌كند، پنج روز پس از آغاز اين عمليات نيروهاي ارتش سوريه و متحدان موفق به آزادسازي بيش از 5 هزار كيلومتر مربع از مناطق تحت اشغال داعش در شرق سوريه شوند. آزادسازي اين مناطق به معناي توسعه كمربند امنيتي مناطق مركزي سوريه و شرق استان دمشق و تأمين امنيت هرچه بيشتر اين مناطق است. حالا داعش با انجام عمليات‌هاي تروريستي مي‌خواهد شكست‌هاي خود را تحت پوشش قرار دهد و هم روحيه اعضاي خود را بالا ببرد. اما نه اين عمليات‌هاي تروريستي و نه تهديدهاي امريكا باعث نشده تا نيروهاي عراقي از عمليات خود براي آزادسازي كامل كشورشان دست بردارند. هادي العامري در گفت‌وگو با تلويزيون الميادين گفت: قطع خطوط امداد رساني به تروريست‌هاي داعش از سوريه به نيروهاي ما در رسيدن به مرزهاي مشترك عراق و سوريه كمك مي‌كند و عمليات نظامي نيروهاي بسيج مردمي عراق با هدف پاكسازي مناطق مرزي عراق با سوريه ادامه خواهد يافت.
 
رسيدن نيروهاي حشدالشعبي به مرز سوريه در حالي است كه امريكايي‌ها تلاش زيادي مي‌كنند تا بين عراق و سوريه مناطق حائل ايجاد كنند و حتي به صورت صريح يا ضمني نيروهاي مقاومت را تهديد به اقدام مستقيم نظامي كرده‌اند. هادي العامري در واكنش به اين اقدامات امريكا گفت: تصميم آزاد‌سازي تمامي خاك عراق تصميمي است كه به وسيله دولت عراق اتخاذ شده و در اين باره به نصيحت احدي گوش نخواهيم داد. وي تأكيد كرد: امريكا چه بخواهد چه نخواهد ما همه خاك عراق و دور ترين نقاط مرزي كشورمان را آزاد خواهيم كرد و به امريكايي‌ها و غيرامريكايي‌ها اجازه دخالت در اين امر را نخواهيم داد. العامري همچنين گفت: تمام طرح‌ها و برنامه‌هاي دشمن براي تقسيم كشور در سوريه نيز ناكام خواهد ماند و مطمئناً امنيت در اين كشور هم به وسيله ارتش قهرمان سوريه برقرار خواهد شد. وي افزود: بخشي از اهداف ما از سيطره بر مرزهاي كشور از بين بردن طرح‌هاي دشمن براي تقسيم عراق يا سوريه است و ما به امريكايي‌ها اجازه تسلط بر مرزهاي كشور را نخواهيم داد و اين پيام را هم به اطلاع آنها رسانده ايم. امريكايي‌ها هم اكنون گذرگاه مرزي تنف را به كنترل خود در آورده‌اند. اين گذرگاه در مسير بزرگراهي قرار گرفته كه بغداد را به دمشق و سپس بيروت وصل مي‌كند و به خاطر همين از اهميت راهبردي زيادي براي محور مقاومت برخوردار است. امريكايي‌ها با آگاه بودن اين مسئله درصدد هستند بين دو كشور عراق و سوريه منطقه حائل ايجاد كنند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.