ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 23905
  • ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۵:۱۰
  • 77 بازدید
  • ارسال توسط :
خونی که در راه حقانیت مردم مظلوم کردستان ریخته شد

خونی که در راه حقانیت مردم مظلوم کردستان ریخته شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از پیشمرگ روح الله، پیشمرگ مسلمان کرد شهید فتاح مرادی فرزند لطف الله در روز پنجم دیماه سال 1338 در روستای کلیک آباد از توابع بخش ژریژه شهرستان سروآباد در خانواده ای اهل دیانت و دینداری متولد […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از پیشمرگ روح الله، پیشمرگ مسلمان کرد شهید فتاح مرادی فرزند لطف الله در روز پنجم دیماه سال 1338 در روستای کلیک آباد از توابع بخش ژریژه شهرستان سروآباد در خانواده ای اهل دیانت و دینداری متولد شد.

 

فتاح ایام کودکی و نوجوانی خود را در کنار خانواده و میان هم سن و سالانش در زادگاهش پشت سر نهاد و بعد از اینکه به سن کار و تلاش رسید، در کنار پدر و برادرانش مشغول به کار شد تا شاید بتواند مقداری از مشکلات خانواده اش را مرتفع کند.

 

فتاح جوانی با اخلاق و صبور و مقاوم در برابر مشکلات بود و احترام به پدر و مادر و بزرگان را از واجبات زندگی خود می دانست و همواره تنها خواسته اش از پدر و مادرش دعای خیر و رضایت کامل آن ها بود. فتاح خانواده اش را تنها دارایی اش می دانست و با تمام وجود از آن ها حمایت می کرد.

 

خانواده فتاح هم چون بسیاری از مردم مریوان و سروآباد، بعد از بمباران و موشک باران های رژیم بعث عراق، مدتی به روستای قلعه جی و بعد از آن به روستا کلیک آباد مهاجرت کردند.

 

فتاح در اوایل زمستان سال 1363 ازدواج کرد و مدتی بعد از آن به دلیل آلوده بودن منطقه به سم وجود گروهک های ضدانقلاب  داوطلبانه در برابر آن ها ایستاد و هم چون شیر وارد میدان مقابله با گروهک های ضد انقلاب شد.

 

فتاح در سال 1364 به صف پولادمردان سازمان پیشمرگان مسلمان کرد پیوست و سلاح دفاع از حق و حقیقت را به دوش گرفت و به مصاف بی باوران رفت تا به مردم نشان دهد، کسانی که ادعای حمایت از مردم کُرد را دارند، کمترین اهمیتی به حق و حقوق مردم مظلوم کردستان نمی دهند.

 

شهید فتاح مرادی بعد از اینکه در مأوریت های مختلف ضربات سنگینی بر پیکره گروهک های ضد انقلاب وارد آورد، سرانجام در تاریخ هشتم خردادماه سال 1365مصادف با 20 رمضان در عملیات ارتفاعات کوسالان توسط دشمنان سیه دل زخمی شد و بعد از یک نبرد چند ساعته به دلیل خونریزی شدید به شهادت رسید و پیکر پاک و مطهرش در گلزار شهدای روستای کلیک آباد به خاک سپرده شد.

 

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.