ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 23989
  • ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۸:۲۳
  • 116 بازدید
  • ارسال توسط :
شهادت دختر ۱۲ساله استرالیایی در بغداد

شهادت دختر ۱۲ساله استرالیایی در بغداد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از «شيعه نيوز»، زینب الحربیه نوجوان 12 ساله  اهل ملبورن استرالیا بود که در حمله تروریستی داعش به یک بستنی فروشی در بغداد به شهادت رسید. این دختر نوجوان 12 ساله همراه با خانواده‌اش برای عیادت از پدربزرگ بیمارش به بغداد سفر کرده بود که یک […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از «شيعه نيوز»، زینب الحربیه نوجوان 12 ساله  اهل ملبورن استرالیا بود که در حمله تروریستی داعش به یک بستنی فروشی در بغداد به شهادت رسید. این دختر نوجوان 12 ساله همراه با خانواده‌اش برای عیادت از پدربزرگ بیمارش به بغداد سفر کرده بود که یک خودروی بمب‌گذاری انتحاری در نزدیکی یک بستنی فروشی در منطقه شیعه نشین «الکراده» منفجر شده و او به همراه 16 تن دیگر به شهادت رسیدند. مجروحان این حمله تروریستی بیش از 80 نفر گزارش شده‌اند.

این دختر دوازده ساله همراه با دیگر بچه‌ها، بعد از غروب خورشید و هنگام افطاری در صف بستنی ایستاده بود.

جولی بیشاپ وزیر امور خارجه استرالیا شهادت زینب الحربیه را در این حمله تروریستی تایید کرد.

مدیر مدرسه اسلامی ملبورن، این دختر نوجوان مسلمان را دانش آموزی پرانرژی و دوست داشتنی توصیف کرده و گفت: همه ما شدیدا از شنیدن این خبر در اندوه و شوک فرو رفته‌ایم. آن‌ها یک دانش آموز همیشه خندان و مهربان را از ما گرفتند و این جنایت وحشیانه فراتر از درک ما است.

وی افزود: فعلا نگرانی اولیه ما حمایت و پشتیبانی از خانواده زینب در ملبورن و عراق می‌باشد.

دانش آموزان مدرسه قرار است چهارشنبه صبح برای زینب دعا بخوانند.

برپایه این گزارش به نقل از گاردین، حملات تروریستی داعش در روز‌های نخست ماه مبارک رمضان که با خودروهای بمب گذاری شده به مناطق مرکزی بغداد انجام شده،  ۲۳ کشته و دست کم ۱۱۰ زخمی در پی داشته است. انفجار بستنی فروشی در منطقه شیعه نشین با توجه به حضور مردم در ساعات افطاری ماه رمضان در این مکان انجام شده و شماری از کشته های این حمله را کودکان و زنان تشکیل می‌دادند.

همچنین، انفجار یک خودروی بمب‌گذاری شده دیگر در منطقه «الصالحیه» و در نزدیکی پل معروف «الشهداء»، در مرکز بغداد نیز، هشت کشته و دست کم ۳۰ زخمی بر جا گذاشت. این انفجار مقابل اداره بازنشستگی بغداد روی داد و در بین کشته ها، دو نیروی پلیس نیز دیده می‌شوند. گروه تروریستی داعش، مسئولیت این حملات را بر عهده گرفت.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.