ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 23991
  • ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۸:۲۶
  • 87 بازدید
  • ارسال توسط :
شهیدی:امام خمینی (ره) با آغاز نهضت اسلامی در عاشورای 1342 فرهنگ ایثار و شهادت را احیا کرد

شهیدی:امام خمینی (ره) با آغاز نهضت اسلامی در عاشورای 1342 فرهنگ ایثار و شهادت را احیا کرد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمدعلی شهیدی در جلسه مدیران دبیرخانه شورای عالی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت با اشاره به نقش و جایگاه با اهمیت رهبری و ولایت در فرهنگ شیعی گفت: در این فرهنگ، رهبری و ولایت با واژه‌هایی چون شهید و […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمدعلی شهیدی در جلسه مدیران دبیرخانه شورای عالی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت با اشاره به نقش و جایگاه با اهمیت رهبری و ولایت در فرهنگ شیعی گفت: در این فرهنگ، رهبری و ولایت با واژه‌هایی چون شهید و شهادت در هم تنیده شده‌اند و جدا از یکدیگر نیستند.

وی افزود: این موضوع در عصر حاضر در انقلاب اسلامی نمود پیدا کرد و امام خمینی (ره) با نهضتی که تاسوعا و عاشورای سال 1342 پایه‌گذاری کردند، احیاگر فرهنگ ایثار و شهادت بودند. همین فرهنگ موتور محرکه جوانان و مردم انقلابی کشورمان بود تا با تأسی از قیام عاشورا برای سرنگونی حکومت شاهنشاهی مبارزه کنند و در این مبارزه حتی جان خود را نیز فدا کنند.
نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران با گرامی داشت یاد و خاطره شهدای قیام 15 خرداد گفت: شهدا و حاضران در این قیام خونین، نماد واقعی اطاعت از رهبری امام خمینی (ره) بودند و برای احیا کردن اسلام در کشور، قیام کردند و با خون خود در واقع فرهنگ فداکاری، مقاومت و ایثارگری را دوباره زنده کردند.

معاون رییس جمهوری تأکید کرد: امام خمینی (ره) در انقلاب اسلامی تنها به دنبال سرنگونی رژیم شاهنشاهی نبودند، بلکه در پی تغییرات اساسی در جامعه و جاری کردن اسلام واقعی در کشور بود و در این مسیر نیز به موفقیت رسید و امروز شاهد جامعه‌ای اسلامی هستیم که بر اساس تلاش‌های ایشان شکل گرفته است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین شهیدی با تاکید بر نقش بسیار با اهمیت فرهنگ ایثار و شهادت در طی سال های پس از انقلاب اسلامی و در دفاع مقدس گفت: فرهنگ ایثار و شهادت در تمام عرصه‌های بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تا امروز عامل اصلی قدرت کشورمان بوده و در واقع انقلاب اسلامی را تداوم بخشیده است.این فرهنگ ضمن حفظ استقلال و پایداری نظام جمهوری اسلامی ایران، عامل تقویت نیروهای مقاومت در سطح منطقه بوده که امروز شاهد نتایج آن در مبارزه علیه ظلم در کشورهایی چون فلسطین، لبنان، سوریه و عراق هستیم.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به روند مبارزات امام خمینی (ره) از دهه 1340 برای آگاه سازی مردم در جهت قیام علیه رژیم سلطنتی و استبداد حاکم بر جامعه ایران گفت: رهبران انقلابی در دنیا عمدتاً به 3 دسته رهبران فکری و ایدئولوژیک، رهبران سیاسی و بسیج‌گر و رهبران مدیر و سیاست‌گذار تقسیم می‌شوند. امروز با بررسی روند شکل‌گیری نهضت امام خمینی (ره) از قیام خرداد 1342 تا خردادماه 1368، به‌خوبی متوجه می‌شویم که ایشان ویژگی‌های هر 3 گروه از رهبران انقلابی را دارا بودند و همین موضوع از عوامل بسیار موثر در پیروزی انقلاب اسلامی، استقرار نظام جمهوری اسلامی ایران و ادامه مسیر قدرتمندانه آن بود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین شهیدی ادامه داد: نقش و جایگاهی که امام خمینی (ره) برای رهبری و ولایت‌فقیه پایه‌گذاری کردند،امروز نیز همچنان برقرار است و ادامه مسیر ایشان را در رهبری هوشمندانه حضرت آیت‌الله خامنه‌ای می‌بینیم که علی رغم همه توطئه‌ها،اقدامات و فشارهای بین‌المللی با اقتدار مسیر تعالی و پیشرفت نظام جمهوری اسلامی ایران را پیگیری می‌کنند.
انتهای پیام

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.