ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » حاج قاسم
  • شناسه : 24003
  • ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۸:۳۹
  • 253 بازدید
  • ارسال توسط :
این دولت قهرمان کارهای محرمانه است/ تعهد داده بودند با اجرای FATF «قاسم سلیمانی» و دیگر شخصیت‌های تحریمی را تحویل دهند

این دولت قهرمان کارهای محرمانه است/ تعهد داده بودند با اجرای FATF «قاسم سلیمانی» و دیگر شخصیت‌های تحریمی را تحویل دهند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو حجت الاسلام سید محمود نبویان نماینده سابق مجلس در نشست خبری که صبح امروز در محل خبرگزاری دانشجو برگزار شد با اشاره به مشارکت حداکثری مردم در انتخابات گفت: انتخابات باشکوهی برگزار شد و پیروز این انتخابات مردم سربلند جمهوری […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو حجت الاسلام سید محمود نبویان نماینده سابق مجلس در نشست خبری که صبح امروز در محل خبرگزاری دانشجو برگزار شد با اشاره به مشارکت حداکثری مردم در انتخابات گفت: انتخابات باشکوهی برگزار شد و پیروز این انتخابات مردم سربلند جمهوری اسلامی ایران هستند و ان شالله مسئولان بتوانند مشکلات اقتصادی، رکود و مشکلاتی که برای جوانان نظیر اشتغال ایجاد شده است را رفع کنند.

 

وی افزود: فیلمی از سخنان من پخش شد که متاسفانه برخی از افراد بداخلاقی های سیاسی را درباره آن در پیش گرفتند که البته این مسئله ناشی از عدم اطلاع و آگاهی می باشد گفته شده که من در فیلم نقد کردم دولت به طرف غربی تعهد داده که حاج قاسم سلیمانی را به آنها تحویل دهد اما من امروز با وجود اسنادی که پیش از این هم منتشر شده است می خواهم حقیقت موضوع را روشن کنم.

 

نبویان ادامه داد: خوشحال شدم که این مسئله حتی برای کسانی که به من لطف منفی داشتند مهم است و وجود سردار عزیز که برای نظام زحمات زیادی می کشد نیز اهمیت دارد و به حفظ کیان ایشان واکنش نشان می دهند این حساسیت ها حاکی از اهمیت موضوع است.

 

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با تاکید براینکه اسناد محرمانه ای ندارم گفت: می خواهم براساس اسنادی که منتشر شده ولی بررسی صحیحی روی آن صورت نگرفته موضوع را روشن کنم پس از برجام تعهد دادیم که متاسفانه دولت با دیپلماسی ضعیف آن تعهدات را اجرا کند به عنوان مثال فردو را از هر لحاظ خصوصا دانش غنی سازی تعطیل کردند که این مسئله و تعطیلی های دیگر ذلت آمیز و تحقیرآمیز بود یکی از افراد حاضر در مذاکره تاکید می کرد که ما داریم از امریکا اجازه می گیریم تا سانتریفیوژهای اضافی را خودمان انبار کنیم این مسئله که باید امریکا به ما اجازه دهد خود ننگین است حال آنکه در آخر امریکا هم اجازه نداد.

 

وی با اشاره به اینکه ضربات زیادی به پیکره صنعتی هسته ای ایران وارد شد گفت: به دستور غرب اراک را هم با افتخار بتن ریزی کردند و دسترسی به تمامی اماکن نظامی کشور را به غرب دادند تمامی این مباحث در بندهای 74 تا 78 برجام آمده است.

 

نبویان تصریح کرد: متاسفانه نظارت های آژانس که در گذشته به صورت آفلاین بود در حال حاضر آنلاین شده این بدین معنی است که در زمان آفلاین بودن نظارت های آژانس دوربین های آژانس وقایع را ضبط می کردند و پس از نظارت به بیرون داده می شد چرا که متخصصین ما باید امنیت داشته باشند ولی در حال حاضر این کار به صورت آنلاین انجام می شود.

 

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: 447 کیلو اورانیوم 20 درصد داشتیم که همه آن را از بین بردند و در برابر این نابودی گفتند شما نابود کنید و ما 5 کیلو 5 کیلو به شما مقادیر مورد نیازتان را می دهیم در برابر همه این فعالیت ها قرار بود تحریم ها برداشته شود ولی از همان ابتدا طرف غربی گفت که 4/3 تحریم ها برداشته نمی شود و فقط این مذاکرات روی تحریم هسته ای اثر می گذارد بنا شد در ژنو تحریم های هسته ای را بردارند که در برجام از 4 قسمت تحریم های هسته ای فقط 2 قسمت آن را قبول کردند و مذاکره کنندگان به راحتی آن را پذیرفتند.

 

وی به واکنش نمایندگان در خصوص برجام اشاره کرد و گفت: نمایندگان به این مسئله اعتراض کردند و گفتند که قرار بود هسته ای در برابر کل تحریم ها باشد نه فقط انرژی هسته ای در برابر تحریم هسته ای ولی آنها به حرف نمایندگان مطلقا گوش نکردند و القابی را که شنیدید نظیر کم سواد و بی شناسنامه به آنها نسبت دادند.

 

نبویان در خصوص روابط بانکی گفت: از 27 دی 94 که روز اجرا بود تا امروز هنوز خبری از رابطه های بانکی نیست و این خسارت هایی که به کشور وارد می شود را چه کسی پاسخگو است ما صادرات انرژی و نفت داریم ولی حق نداریم به ایران چیزی وارد کنیم، پول های ما در بانک های خارجی بلوکه شده و ما مجبوریم به خاطر نگه داری این پول ها به آنها نیز سود بدهیم.

 

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به تعبیر مقام معظم رهبری امریکا سر ما کلاه گذاشت و شرط جدید برای بعد از برجام گذاشت که همان FATF است که در آن تحویل دادن سردار سلیمانی و خیلی مسائل دیگر به چشم می خورد.

 

وی درباره تاریخچه FATF گفت: گروه ویژه اقدام مالی برای مبارزه با پول شویی که بعد از 11 سپتامبر مبحث مبارزه با تروریسم را هم در بر گرفت در این تعهد یک گروه بررسی و همکاری های بین المللی وجود دارد که دستوراتی داده و باید تمامی آنها اجرایی شود مسئول نظارت بر اجرای آن وزارت خزانه داری امریکا است همان وزارت خانه ای که مسئول اعمال تحریم ها علیه ایران است که باید ارزیابی کند ایران به تعهدات وفادار است یا نه.

 

نبویان در ادامه بیان داشت: FATF در قطع نامه های سازمان ملل و حتی مجمع عمومی سازمان آمده است و همین امر موجب الزام آور بودن این تعهد می باشد در FATF روش عملکرد وجود دارد براین اساس که ابتدا دستورالعمل ها را خودشان مطرح می کنند و با نام توصیه آن را در تعهد آورده اند حال آنکه تمامی این دستورالعمل ها الزام آور است و بعد از آن رصد و رتبه بندی کشورها انجام می شود این رتبه بندی براساس کشورهای همکار، غیرهمکار و کشورهای غیرهمکار ریسک پایین و ریسک بالا می باشد پس از این رتبه بندی بیانیه صادر می شود و کشورها تقسیم بندی می شوند که البته عربستان و رژیم صهیونیستی به عنوان ناظر در FATF معرفی شدند.

 

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با اشاره به کشورهای لیست سیاه FATF گفت: تنها دو کشورایران و کره شمالی در لیست سیاه قرار دارند و این سوال ایجاد می شود که آیا واقعا بانکداری ایران از بانکداری سومالی هم عقب افتاده تر است در حالی که ما بانکداری قدیمی داریم و در حال حاضر هم به صورت تخصصی به بانکداری در کشور می پردازیم اما دقیقا دو کشوری که شاخ به شاخ با امریکا هستند در لیست سیاه قرار دارند هم چنین در FATF آمده که باید رفتار متقابل با کشورهای لیست سیاه انجام شود.

 

وی گفت: بیانیه ای که این بار به امضای طیب نیا رسیده به دستور روحانی و مشورت با ظریف انجام شده و متاسفانه باید عرض کنم که این دولت قهرمان کارهای محرمانه است و نه مردم نه نمایندگان مجلس را محرم می داند طبق قانون اساسی باید تمامی معاهدات، قراردادها و بیانیه ها در مجلس بررسی شود ولی FATF، 2030 و برجام پس از امضا در مجلس بررسی شد حتی برجام را امضا کردند و بیانیه صادر شد و پس از آن به مجلس ارائه شد. FATF را هم امضا کردند و بعد از چند ماه در سایت FATF متوجه امضای این تعهد شدیم.

 

نبویان به تشریح عواقب اجرا نکردن FATF توسط ایران پرداخت و گفت: در این تعهد آمده است که اگر ایران همه دستورالعمل های خواسته شده در FATF را اجرا نکرد دوباره همه اقدامات متقابل به ما تحمیل می شود ولی اگر کل این دستورالعمل اجرا شود باز هم رابطه بانکی برقرار نمی شود و برای ما گام های بعدی در نظر گرفته می شود. تمامی این مباحث در سند قابل مشاهده است. در FATF آمده که باید تمامی دستورالعمل ها را انجام دهیم و اگر بخشی از آن را انجام دهیم قابل قبول نیست و باانجام یک بخش آن موافقت نشده است.

 

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی ادامه داد: طیب نیا در گفت و گوی ویژه خبری شهریور 95 نکته ای را در خصوص FATF مطرح می کند که این مسئله در روزنامه دنیای اقتصاد هم گفته می شود این مسئله به تبصره 2 ماده 1قانون مبارزه با پول شویی مربوط می شود زمستان 94 در مجلس قانون مبارزه با پول شویی مصوب شد که در تبصره 2 ماده 1 آمده است اعمالی که افراد، ملت ها و یا گروه ها و سازمان های آزادی بخش برای مقابله با عواملی نظیر اشغالگری و استعمار انجام می دهند از مصادیق تروریست نمی باشد آنچه که وزیر اقتصاد و روزنامه دنیای اقتصاد از ما خواسته حذف عبارت اعمال مبارزه با استعمار و نژادپرستی است. 

 

وی با اشاره به اینکه براساس FATFایران نمی تواند به گروه های جهادی مانند حزب الله و مردم ستم دیده فلسطین کمک کند تصریح کرد: در بیانیه FATFآمده که ما از اینکه ایران تامین کننده مالی تروریست ها شده نگرانیم و متاسفانه آقایانی هم که آن را امضا کردند هیچ اعتراضی به این موضوع نکرده و نگفتند که ما تامین کننده مالی تروریست نیستیم.

 

نبویان با بیان اینکه براساس FATFمی توان گفت تعریف تروریسم تغییر کرده است تصریح کرد: بنا بر این تعریف ایران به عنوان حامی تروریست و حزب الله لبنان به عنوان تروریسم معرفی می شود و با این حال باید بگوییم که سپاه قدس سردار قاسم سلیمانی و مردمی هم که در نماز جمعه برای حمایت از گروه های مبارز اسلامی کمک می کنند جزو تامین کنندگان مالی تروریسم محسوب می شوند.

 

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تنها 6 روز پس از توافق برجام قطع نامه 2231 صادر شد و براساس آن 178 نهاد و فرد از لیست تحریم ها خارج نشدند که از جمله این افراد فریدون عباسی، عظیم آقاجانی، محمدرضا نقدی، مرتضی رضایی و قاسم سلیمانی هستند تصریح کرد: علاوه بر این افراد چندین شرکت نیز در لیست تحریم هایSDN باقی مانده اند که این SDN همان اداره کنترل دارایی های وزارت خزانه داری امریکا است.

 

وی با بیان اینکه SDN شامل لیست تحریم های امریکا نسبت به کل دنیا است که نام قاسم سلیمانی نیز در این لیست قرار دارد گفت: سوال این است که آیا قاسم سلیمانی به بهانه تحریم هسته ای در لیست تحریم ها باقی مانده که طیب نیا وزیر اقتصاد در پاسخ به این سوال گفته است نه. پس باید بگوییم که قاسم سلیمانی به خاطر مسئله موشکی و تروریسم در لیست SDN باقی مانده است.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.