ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 24254
  • ۱۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۴:۰۸
  • 117 بازدید
  • ارسال توسط :
فرهنگسرای بندگی؛ میزبان میهمانان خدا/ زیارت مجازی حرم امیرالمؤمنین علی(ع) در نمایشگاه قرآن

فرهنگسرای بندگی؛ میزبان میهمانان خدا/ زیارت مجازی حرم امیرالمؤمنین علی(ع) در نمایشگاه قرآن

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا)، زمانی که به صحن اصلی مصلی امام خمینی(ره) پای می گذاری، گرداگرد مردمی را می بینی که برای زیارت ایوان طلای امیرالمومنین(ع) دور هم جمع شده اند و با شوق و معنویت خاصی چشم به این ضریح مبارک دوخته تا […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا)، زمانی که به صحن اصلی مصلی امام خمینی(ره) پای می گذاری، گرداگرد مردمی را می بینی که برای زیارت ایوان طلای امیرالمومنین(ع) دور هم جمع شده اند و با شوق و معنویت خاصی چشم به این ضریح مبارک دوخته تا با زبان بی زبانی حاجتی طلب کنند.

اینجا فرهنگسرای بندگی است که از سوی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با ارائه برنامه های متنوع قرآن، مذهبی، مخاطبان و بازدید کنندگان نمایشگاه بین‌المللی قرآن را به سمت خود جذب کرده است.

مردم چنان با شور و هیجانی سرشار از معنویت گرد هم جمع آمده‌اند و چشم به ایوان طلای امیر‌المومنین(ع) دوخته اند و اشک می‌ریزند که گویا لحظه ای دلشان به سوی نجف پر می کشد و زیارتی میکند و باز می گردد.

جایگاه ورودی این مکان مقدس، مزین به تصاویر شهدای مدافع حرم به همراه لاله های خونین است که به  نشان دهنده رشادتهای جان به کف  جوانان این مرز و بوم است  که با ذکر صلوات به روح مبارک این پاکان  به صحن وارد و دور تا دور خود غرفه هایی را می بینی که در حال ارائه خدمات به مردم هستند.

درحال تکمبل///فرهنگسرای بندگی میزبان مهمانان خدایی/زیارت مجازی حرم امیرالمومنین علی (ع)

اینجا ایوان نجف است که مردم را به گرد خود جمع کرده است. تلاوت قرآن کریم توسط قاریان ممتاز به همراه سخنرانی های متنوع مذهبی با موضوعاتی مختلف به این محفل حال و هوایی خاص داده است. در ابتدای ورود به این مکان مقدس، کلیپ تصویری از صلوات خاصه امام رضا(ع) پخش و این مکان مزین به نام مبارک امام رضا(ع) می‌شود و سپس مرتضی یادگاری، قاری قرآن کریم به تلاوت آیاتی از کلام الله مجید می پردازد و سپس تلاوت اذانگاهی با نوای الله اکبر در گوش و جان نواخته می شود و مردم موج به موج به ردیف برای نماز جماعت می شوند و این نماز در مکانی مقدس به امامت حجت الاسلام و المسلمین غلامی برپا می شود.

در ادامه، محمد میثم میثمی، رئیس فرهنگسرای بندگی در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا با بیان توضیحاتی درباره فعالیت این بخش می گوید: این بخش که از سوی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در صحن اصلی مصلی امام خمینی (ره) برای بازدید کنندگان از سوم تا هفدهم ماه مبارک رمضان راه اندازی شده است.

وی می افزاید: برنامه های فرهنگی هنری متنوعی در این مکان به صورت روزانه برقرار است. همزمان 26 غرفه فرهنگی، هنری و قرآنی در این مکان فعال است که روزانه از ساعت 18 تا 24 مشغول فعالیت است.

میثمی بیان می کند: برنامه های قرآنی، فرهنگی و هنری مناسبتی این مکان از ساعت 20:15 دقیقه به صورت زنده از شبکه قرآن و سوم سیما پخش می شود.

وی به فضا سازی این مکان اشاره می کند و می گوید: فضا سازی این مکان ایوان طلای امیرالمومنین(ع) بازسازی شده است که در این مکان معنوی خانواده های قرآنی، قراء بین المللی، تواشیح، شعرای آیینی، هنرمندان و فرهیختگان حضور دارند.

درحال تکمبل///فرهنگسرای بندگی میزبان مهمانان خدایی/زیارت مجازی حرم امیرالمومنین علی (ع)

مسئول این فرهنگسرای بندگی تصریح می کند: خدماتی که در این غرفه ها برای عموم مردم طراحی شده است به صورت کاملا رایگان است. از بهترین ویژگی هایی که در این غرفه ها شاهد هستیم بازدید مجازی حرم امیرالمومنین علی (ع) است. که با استفاده از واقعیت مجازی برای بازدیدکنندگان  ارائه خدمت می شود.

وی می گوید: در این مکان مقدس غرفه های آموزشی، کودک، هنر، عتبات عالیات، پرچم قمر بنی هاشم(ع)، ترسیم بخش های ضریح حضرت اباعبدالله طراحی شده است که مخاطبان می توانند زیارتی مجازی داشته باشند.

درحال تکمبل///فرهنگسرای بندگی میزبان مهمانان خدایی/زیارت مجازی حرم امیرالمومنین علی (ع)

میثمی ادامه می دهد: پس از اقامه نماز جماعت، با اجرای احمدی و پناهی وفا بخش دوم آغاز می شود که برنامه های متنوعی مانند قرائت قرآن کریم توسط محمد رضا پورزرگری قاری ممتاز کشوری، سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین صنیعی تهرانی انجام می شود.

وی ادامه می دهد: این برنامه تا ساعت 23 ادامه دارد که گروه تواشیح الغدیر به اجرای برنامه برای حاضران خواهد پرداخت و دعا خوانی توسط محمد حسین سعیدیان انجام می شود و همچنین در پایان این مراسم معنوی مسابقه ای برای حاضران صورت می گیرد.

میثمی در پایان سخنان خود مطرح می کند: فرهنگسرای بندگی در راستای ترویج فرهنگ قرآن کریم و انس هر چه بیشتر مردم با کتاب الله طراحی شده است که از تمام بازدید کنندگان نمایشگاه بین المللی قرآن کریم دعوت به حضور در این مکان می شود.

بنابراین گزارش، بیست‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم ۸ خردادماه در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) با شعار «قرآن؛ اخلاق؛ زندگی» آغاز به کار کرد و تا ۲۶ خردادماه ادامه خواهد داشت.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.