ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 24284
  • ۱۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۶:۴۷
  • 64 بازدید
  • ارسال توسط :
تاکید علمای سنی و شیعه عراق بر مقابله با توطئه های آمریکا در روز قدس

تاکید علمای سنی و شیعه عراق بر مقابله با توطئه های آمریکا در روز قدس

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرنگار ایرنا، جمعی از علماء و روحانیون از شیعیان و اهل سنت عراق امسال نیز بنا به سنت حسنه سنوات گذشته، در مراسم ضیافت افطاری سفارت جمهوری اسلامی ایران در بغداد حضور یافتند و نماز جماعت یکپارچه برگزار کردند.ایرج مسجدی ، سفیر جمهوری اسلامی […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرنگار ایرنا، جمعی از علماء و روحانیون از شیعیان و اهل سنت عراق امسال نیز بنا به سنت حسنه سنوات گذشته، در مراسم ضیافت افطاری سفارت جمهوری اسلامی ایران در بغداد حضور یافتند و نماز جماعت یکپارچه برگزار کردند.
ایرج مسجدی ، سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق در این مراسم ، سلام های گرم مقام معظم رهبری و دولت و ملت ایران را به علما و روحانیون شیعه و اهل سنت عراق ابلاغ و تاکید کرد که دو کشور و دو ملت ایران و عراق همواره نیازمند همکاری مشترک هستند.
وی افزود، این نیازمندی فقط محدود به همکاری امنیتی، نظامی، سیاسی و اقتصادی نمی شود، بلکه مهمتر از همه اینها همکاری در زمینه های فرهنگی است.
وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران همواره در کنار دولت و ملت عراق ایستاده است گفت که باید همه در عراق و ایران و بویژه علما و روحانیون از مذهب شیعه و اهل سنت تلاش کنند که مودت ها و دوستی ها بین دو ملت عمیق تر شود.
در ادامه شیخ خالد الملا، از روحانیون برجسته اهل سنت عراق و رییس جماعت علمای اهل سنت این کشور طی سخنانی به مرحله بعد از داعش در عراق اشاره و بر ضرورت مقابله با تفکر تکفیری و افراط گرایی تاکید کرد.
وی اثر گذاری موسسات و علمای اهل سنت در دعوت به اعتدال را اندک خواند و گفت متاسفانه هنوز برخی ها هنوز دعوت به افراط گرایی می کنند.
شیخ خالد الملا، همچنین استفاده از واژه هایی مانند ‘به حاشیه راندن اهل سنت’ و ‘نادیده گرفتن اهل سنت در روند سیاسی’ و ‘ظلم بر اهل سنت در بغداد و بصره و الانبار’، را از جمله مسائلی دانست که به گفته وی ، باعث تحریک جوانان سنی به افراط گرایی می شود.
شیخ خالد الملا گفت که علما و روحانیون معتدل اهل سنت باید برای این تندروی ها حد و مرزی بگذارند و بتوانند سخن خود را به گوش عامه مردم برسانند تا عامه مردم ، از خطبه های افراطی متاثر نشوند.
وی همچنین از کمک های جمهوری اسلامی ایران به عراق تقدیر کرد وافزود که هیچ کس نمی تواند کمک های ایران را به عراق به ویژه درجنگ با تروریسم ، نادیده بگیرد و منکر شود.
‘سید محمد الحیدری’ خطیب و امام جماعت مسجد معروف و تاریخی الخلانی در مرکز بغداد و از روحانیون برجسته شیعه در عراق نیز گفت که سفر اخیر رییس جمهور آمریکا به منطقه یک پیام روشن داشت و آن دامن زدن مجدد به جنگ فرقه ای در منطقه است.
وی اضافه کرد که علما و روحانیون شیعه و اهل سنت باید جلوی این سیاست ها را بگیرند و نگذارند بار دیگر فتنه مذهبی در منطقه بروز و ظهور یابد.
وی خاطر نشان کرد که علما و روحانیون باید خطرات این سیاست را در منطقه درک کنند زیرا هدف این سیاست فقط برای توسعه سلطه آمریکا بر منطقه است.
شیخ الحیدری وحدت صفوف علما و روحانیون شیعه و اهل سنت و تقویت همکاری بین آنها را راهکار مقابله با سیاست جدید فتنه انگیزی مذهبی در منطقه دانست و گفت که خط مشی امام خمینی (ره) بهترین راه برای مقابله با این سیاست های ویرانگر است.
امام و خطیب مسجد الخلانی با یادآوری سالروز وفات امام (ره) افزود که کلام امام خمینی (ره) نه تنها در جهان اسلام بلکه در بین عموم ملت های جهان اثر گذار بود و باید همین خط مشی را دنبال کرد.
‘عامر البیاتی’ نماینده و سخنگوی رسمی دار الافتاء اهل سنت عراق نیز در این مراسم سخنان شیخ خالد الملا و محمد الحیدری را مورد تایید قرار داد و تنها راه مقابله با فتنه مذهبی را همکاری بین روحانیون و علمای دو مذهب ذکر کرد.
وی اضافه کرد که گروه تروریستی داعش به زودی در عراق نابود می شود اما ضروری است که برای جنگ بزرگ تر که جنگ با افکار و اندیشه های داعش است در عراق آماده شویم.
وی تفرقه افکنی را سیاست آمریکا در منطقه دانست و گفت که باید همه علما و روحانیون نسبت به سیاست های تجزیه طلبانه آمریکا و دامن زدن به تنش فرقه ای هوشیار باشند و در مقابل آن بایستند تا اجازه ندهند عراق بار دیگر به سراشیبی جنگ مذهبی کشیده شود.
شیخ ‘محمد سعید النعمانی’ از روحانیون برجسته شیعیان عراق نیز در این مراسم گفت که یکی از بهترین پاسخ ها به بانیان اجلاس ریاض این است که روز جهانی قدس امسال متفاوت از سنوات گذشته برگزار شود.
وی اضافه کرد که قضیه فلسطین در فکر و اندیشه امام راحل هرگز یک تاکتیک نبوده بلکه این قضیه حتی در ایام مبارزات علیه رژیم ستمشاهی به طور مرکزی در کلام و اندیشه امام (ره) ریشه داشت.
وی اضافه کرد که متاسفانه سران عربی منطقه درصدد به فراموشی سپردن قضیه فلسطین هستند و بر همه علما و روحانیون شیعه و اهل سنت واجب است که امسال در حد چالش پیشرو باشند و روز قدس را متفاوت از سنوات گذشته برگزار کنند.
وی افزود، سران عربی و اسلامی که در اجلاس ریاض حاضر شدند با کمال شرمساری، قضیه فلسطین را در مسلخ دونالد ترامپ، قربانی کردند و برای همین روز قدس امسال باید روز چالش و رویارویی بین محور مقاومت و طرف مقابل آن باشد.
سفارت جمهوری اسلامی ایران در بغداد هرساله در ایام ماه مبارک رمضان مراسم ضیافت افطاری برگزار می کندکه علاوه بر علما و روحانیون ، شخصیت های حزبی، سیاسی و فعالان اجتماعی و فرهنگی نیز در آن حضور می بابند.
خاورم *4*353*1770*

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.