ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 24371
  • ۱۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۵
  • 82 بازدید
  • ارسال توسط :
ملت ایران هیچ‌وقت نسبت به سرنوشت خود بی‌تفاوت نیستند/در فتنه 88 میلیاردها تومان خسارت به ملت زده شد

ملت ایران هیچ‌وقت نسبت به سرنوشت خود بی‌تفاوت نیستند/در فتنه 88 میلیاردها تومان خسارت به ملت زده شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری تسنیم از غرب استان تهران،حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سید محمدرضا طباطبایی‌نسب ظهر امروز در خطبه‌ نخست نماز عبادی- سیاسی جمعه این هفته کن که با حضور گسترده اقشار مختلف مردم برگزار شد ضمن دعوت مردم به تقوای الهی اظهار داشت: خداوند مسیر تقوا را سر […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری تسنیم از غرب استان تهران،حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سید محمدرضا طباطبایی‌نسب ظهر امروز در خطبه‌ نخست نماز عبادی- سیاسی جمعه این هفته کن که با حضور گسترده اقشار مختلف مردم برگزار شد ضمن دعوت مردم به تقوای الهی اظهار داشت: خداوند مسیر تقوا را سر راه ما قرار داده تا به بهشت برویم چرا که اعمال ما در سایه تقوا امضاء می‌شود.

وی گفت: در آستانه سالگرد امام خمینی(ره) هستیم، حضرت امام خمینی فقیه و عالمی بود که ما نظیر آن را نداشتیم، ما عالم و فقیه زیاد داشتیم؛ اما مثل امام نداشتیم، یکی از ویژگی‌های امام راحل زهد و بی‌رغبتی ایشان به دنیا و عدم دست‌اندازی به مال دنیا بود و دلش در بند دنیا نبود.

امام جمعه موقت کن به نقل قولی از آیت‌الله مطهری در باب اصرار به امام خمینی برای دادن رساله اشاره کرد و گفت: امام راحل بعد از فوت آیت‌الله بروجردی رساله ندادند و هر وقت صحبتی می‌شد می‌فرمودند هستند کسانی که رساله بدهند و آیت‌الله مطهری بیان می‌کنند که ما امام را مجبور کردیم که رساله بدهند، امام اهل زهد و بی‌توجهی به دنیا بود که همین خصوصیات در مقام معظم رهبری نیز دیده می‌شود.

طباطبایی‌نسب دومین خصوصیت بارز امام راحل را شجاعت برشمرد و تصریح کرد: امام اهل مصلحت‌اندیشی نبود و حرفش را محکم و با شجاعت بیان می‌کرد، امام عاشق شهید مدرس بود؛ چون مدرس طمع نداشت.

وی در ادامه دیگر ویژگی بارز امام را شناخت کامل اسلام ناب محمدی نام برد و بیان کرد: ما از صدر اسلام این تفاوت را شاهد هستیم، اسلام پیامبر با اسلام ابوسفیان فرق داشت، اسلام امیرالمؤمنین با معاویه فرق داشت و اسلام یزید با امام حسین(ع) متفاوت بود، همچنان که اسلام شاه با امام خمینی(ره) فرق داشت.

امام جمعه موقت کن همچنین با اشاره به در پیش بودن وفات حضرت خدیجه(س) گفت: حضرت خدیجه(س) خودش را وقف پیامبر کرده بود و هر وقتی پیامبر به یادش می‌افتاد گریه فراوان می‌کرد، خدیجه هیچگاه پیامبر را تنها نگذاشت و هر چه داشت به پای پیامبر و اسلام ریخت، آنچنان که پیامبر فرمودند خدیجه وقتی به من ایمان آورد که هیچ‌کس به من ایمان نداشت.

طباطبایی‌نسب در ادامه در خطبه دوم نماز عبادی سیاسی این هفته کن با تأکید بر ضرورت امر به معروف و نهی از منکر بیان کرد: وقتی حجاب، نماز، امر به معروف و نهی از منکر زیر پا گذاشته  شود انسان نمی‌تواند از عبادت لذت ببرد و زیر پا گذاشتن واجبات الهی سبب غضب الهی می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به حضور پرشور مردم در انتخابات افزود: در انتخابات ریاست جمهوری 96 حضور مردم در صحنه ملاک بود، و این حضور پرشور نشان داد که ملت ایران هیچ‌وقت به سرنوشت خود بی‌تفاوت نیستند، هرچند این انتخابات حوادث و تخلفاتی داشت که از قوه قضائیه می‌خواهیم که پیگیری و رسیدگی کند.

امام جمعه موقت کن اظهار داشت: این انقلاب محصول خون شهیدان است؛ چرا فتنه سال88 شکل گرفت و میلیاردها تومان خسارت به ملت زده شد، تا اینکه مسئله حصر سران فتنه در شورای امنیت ملی تصویب شد که البته این کار قانونی است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مسئولان بدانند که جمهوری اسلامی سفره نیست و نظام نورانی الهی است که خون شهدا آن را زنده نگه داشته است و هر کسی به این انقلاب و مردم خیانت کند به خون پاک شهدا خیانت کرده است.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.