ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 24826
  • ۱۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۵:۳۳
  • 175 بازدید
  • ارسال توسط :
شهید علی محمد قدیرزاده کاشی؛ تنها شهید حادثه 15 خرداد استان اصفهان

شهید علی محمد قدیرزاده کاشی؛ تنها شهید حادثه 15 خرداد استان اصفهان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری تسنیم از کاشان، تا به بار نشستن انقلاب اسلامی شهدای زیادی چه تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی و چه در هشت سال دفاع مقدس تقدیم اسلام، نظام و این انقلاب شد و از جمله شاخص‌ترین شهدای انقلاب را می‌توان شهدای 15 خرداد […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری تسنیم از کاشان، تا به بار نشستن انقلاب اسلامی شهدای زیادی چه تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی و چه در هشت سال دفاع مقدس تقدیم اسلام، نظام و این انقلاب شد و از جمله شاخص‌ترین شهدای انقلاب را می‌توان شهدای 15 خرداد دانست.

مردم سراسر کشور در روز 15 خرداد سال 1342 به دستگیری امام خمینی (ره) در انتقاد از لایحه انجمن های ایالتی و ولایتی اعتراض کرده و به تظاهرات در اکثر شهرهای کشور علیه دولت اسد الله اعلم منجر شد که در نهایت این تظاهرات به زد و خورد بین ماموران شهربانی و تظاهرکنندگان کشیده شد.

محمدرضا شاه در دی ماه 1341 از طرحی تحت عنوان "انقلاب سفید" رونمایی کرد که دارای منشوری با شش ماده شامل اصلاحات ارضی برای الغای نظام ارباب و رعیتی، ملی کردن جنگل‌ها و مراتع، فروش کارخانه‌های دولتی به بخش خصوصی، سهیم شدن کارگران در سود کارخانه‌ها، اعطای حق رای به زنان و ایجاد سپاه دانش بود و به همین جهت قصد ایجاد رفراندوم داشت و امام خمینی (ره) به این رفراندوم اعتراض داشت.

اتفاقات متعددی پس از آن از جمله اعلام کردن عزای عمومی در نوروز توسط امام راحل و حمله به مسجد و حوزه علمیه فضیه قم اتفاق افتاد و سرانجام پس از انتقاد امام خمینی (ره) نسبت به لایحه انجمن‌های ایالتی و ولایتی وی را در بامداد 15 خرداد دستگیر کردند و پس از دستگیری امام راحل به تظاهرات مردمی و شهید شدن جمع کثیری از مردم منجر شد.

کاشان نیز همانند سایر شهرها در پی اعتراض به دستگیری امام خمینی (ره) به خیابان‌ها ریخته و به تظاهرات مشغول شدند و نسبت به دستگیری امام راحل با شعار "مرگ بر شاه" اعتراض خود را نشان دادند اما مزدوران شاه تاب اعتراضات مردم کاشان را نیاوردند و به سمت آن‌ها شلیک کردند.

علی یزدان خواه در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: امام در 14 خرداد سال 1342 دستگیر شد و این خبر با یک روز تاخیر به کاشان رسید و به محض اطلاع عموم مردم کاشان از دستگیری امام راحل مغازه‌های خود را تعطیل کرده و حتی کارگران کارخانه ریسندگی نیز این کارخانه را تعطیل کردند و به سمت ژاندارمری تظاهرات کردند.

این شاهد واقعه 15 خرداد در کاشان افزود: مزدوران شاهنشاهی تاب و تحمل اعتراضات مردم را نداشتند و به همین جهت دستور شلیک به سمت مردم صادر شد و نتیجه آن زخمی شدن چند نفر از شهروندان کاشانی بود و در این میان علی محمد قدیرزاده به فیض شهادت نائل شد.

شهید علی محمد قدیرزاده کاشی یکی از معترضان در روز 15 خرداد سال 1342 در کاشان بود که با ابهت تمام در برابر گلوله‌های دژخیمان شاهنشاهی سینه سپر کرد تا بر عقاید دینی‌اش پا نگذاشته باشد در حالی که کارگری ساده بود و یک پسر و چهار دختر داشت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از تسنیم، شهید علی محمد قدیرزاده کاشی تنها شهید 15 خرداد در استان اصفهان است که به فیض شهادت نائل شد تا این استان از خیل عظیم شهدای 15 خرداد جا نماند و موجب افتخار شهرستان کاشان و استان اصفهان شد.

گزارش از مرتضی نجف زاده

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.