ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 25091
  • ۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۷:۵۳
  • 211 بازدید
  • ارسال توسط :
دوربین تسنیم در فرودگاه نظامی «الجراح» در حومه حلب + فیلم

دوربین تسنیم در فرودگاه نظامی «الجراح» در حومه حلب + فیلم

لمی کیالی، خبرنگار خبرگزاری تسنیم، فرودگاه الجراح، شرق حلب: آزادسازی فرودگاه نظامی «الجراح» در شرق شهر حلب یا آنچه به فرودگاه «کشیش» معروف است، یکی از مهمترین دستاوردهای نظامی به شمار می‌رود که ارتش سوریه در شمال کشور در چارچوب عملیات نظامی گسترده‌ای به دست آورده است که برای پاکسازی کامل حومه شرقی شهر همچنان آن […]

لمی کیالی، خبرنگار خبرگزاری تسنیم، فرودگاه الجراح، شرق حلب: آزادسازی فرودگاه نظامی «الجراح» در شرق شهر حلب یا آنچه به فرودگاه «کشیش» معروف است، یکی از مهمترین دستاوردهای نظامی به شمار می‌رود که ارتش سوریه در شمال کشور در چارچوب عملیات نظامی گسترده‌ای به دست آورده است که برای پاکسازی کامل حومه شرقی شهر همچنان آن را ادامه می‌دهد.

 

فرودگاه نظامی «الجراح» در منطقه «منبج» در شرق حلب قرار دارد، اهمیت راهبردی این فرودگاه در این است که میان حومه شرقی حلب و مشرف بر شهرهای «دیرحافر» و «مسکنه» به عنوان دو شهر راهبردی واقع است، ارتش سوریه موفق شد این فرودگاه را پس از درگیری‌های سنگین با گروه تروریستی داعش به طور کامل آزاد کند، ارتش در این عملیات از سلاح‌های سنگین استفاده کرد و همزمان جنگنده‌های سوری و روسی مواضع داعش را در داخل فرودگاه و روستاهای اطراف به شدت بمباران کردند.

ارتش سوریه بلافاصله پس از آزادسازی فرودگاه «الجراح» توانست امنیت را به روستاهای «خربة عقلة،جراح صغیر و جراح کبیر» بازگرداند و به این ترتیب امنیت شمال و شرق فرودگاه را پس از تامین امنیت جنوب و غرب آن تامین کند.

ارتش سوریه از ماه ژانویه سال جاری عملیات نظامی گسترده‌ای را در شرق شهر حلب آغاز کرده بود که طی آن بیش از 170 شهرک و روستا را پس از اخراج گروه داعش از آن آزاد کرد.

هدف عملیات ارتش به گفته یک منبع نظامی، پیشروی به سمت شهرک «مسکنه» در کرانه دریاچه الاسد و آزادسازی آن بود، شهرکی که در حدود 130 کیلومتری شرق فرودگاه الجراح قراردارد.

با سیطره ارتش سوریه بر فرودگاه الجراح،‌ گروه داعش تمام فرودگاه‌های نظامی را که طی سال‌های گذشته به اشغال خود در آورده بود، از دست داد به جز فرودگاه «الحمدان» که در نزدیکی شهر البوکمال در مرزهای سوریه و عراق قرار دارد.

خاطرنشان می‌شود گروه تروریستی احرارالشام الاسلامیه مورد حمایت قطر و ترکیه فرودگاه نظامی الجراح را اواسط 2013 اشغال کرده بود،‌ پیش از آنکه گروه داعش این گروه را اوایل سال 2014 از آن اخراج و خود این مکان را اشغال کند.

خبرنگار تسنیم در حلب، نیروهای ارتش را در ورود به فرودگاه الجراح و عملیات جست‌وجو و خنثی‌سازی بمب‌های کارگذاشته شده از سوی داعش همراهی کرد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.