ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 25105
  • ۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۸:۲۱
  • 100 بازدید
  • ارسال توسط :
کشف دو گروهک داعش در ضاحیه جنوبی بیروت و شمال لبنان/آماده باش ارتش در عرسال

کشف دو گروهک داعش در ضاحیه جنوبی بیروت و شمال لبنان/آماده باش ارتش در عرسال

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایسنا، به نقل از روزنامه لبنانی الاخبار، اداره کل امنیت عمومی لبنان با همکاری اداره اطلاعات نیروهای امنیت داخلی یک گروهک مرتبط با داعش را که قصد داشت دست به عملیات انتحاری علیه یک رستوران در این منطقه در زمان افطار بزند را شناسایی […]

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایسنا، به نقل از روزنامه لبنانی الاخبار، اداره کل امنیت عمومی لبنان با همکاری اداره اطلاعات نیروهای امنیت داخلی یک گروهک مرتبط با داعش را که قصد داشت دست به عملیات انتحاری علیه یک رستوران در این منطقه در زمان افطار بزند را شناسایی و منهدم کرد. به این ترتیب “پایتخت مقاومت” از این جنایت جان سالم به در برد.

سه فرد عضو این گروهک بازداشت شدند و تابعیت عربی داشته و یکی از آنها یمنی بوده است. آنها تحت بازجویی شاخه تحقیقات اداره کل امنیت عمومی تحت نظر دستگاه قضایی نظامی هستند. براساس اطلاعات به دست آمده، یکی از مظنونان روز جمعه بازداشت شد در حالی مظنون دوم نیز همان روز در صیدا دستگیر شد. همچنین کمربند انفجاری که قرار بود در جریان انفجار در رستوران در ضاحیه جنوبی بیروت استفاده شود، کشف و ضبط شد.

منابع گفتند، بعد از بازداشت نفر اول بازداشت نفر سوم نیز در برنامه قرار گرفت. اطلاعات نشان داد، آنها از رقه و رهبران داعشی خود دستور می‌گرفتند و یک واسطه در اردوگاه عین الحلوه داشتند.

همچنین منابع امنیتی امروز سه شنبه به شبکه المیادین گفتند، در پی بازداشت یک عنصر داعش در شمال یک گروهک وابسته به داعش در وادی خالد در شمال کشور کشف شد.

اعضای این گروهک داعش اعتراف کرده‌اند که با کادر داعش در سوریه در ارتباط بودند تا مقدمات حمله در این منطقه را فراهم کنند.

از سوی دیگر اطلاعات دقیق امنیتی حاکی است که داعش در صدد تسلط بر عرسال واقع در رشته کوه‌های شرقی لبنان و در مرزهای سوریه و موقعیت ارتش لبنان در خطر است لذا ارتش در تمام بخش‌ها و صفوف خود در تپه‌های عرسال و منطقه اطراف آن حالت آماده باش اعلام کرده است.

منابع نظامی به الاخبار گفتند، ارتش یگان‌های خود را تقویت کرده و تجهیزات لازم را در اختیار آنها قرار داده است و به دنبال بستن تمامی روزنه‌ها و کانون‌های امنیتی در مناطق کوهستانی و دشت‌های اطراف است. این اقدامات در پی آن است که گفته شده داعش آماده حمله گسترده و مجموعه عملیات انتحاری در آن واحد علیه النصره و گردان‌های اهل اشام است که در این منطقه با آنها تقابل دارد.

به گفته این منابع، اما خطر اصلی در احتمال نزدیک شدن داعش به شهرک عرسال و مقابله با ارتش لبنان در مسافت تنها دو کیلومتری است. داعش در تلاش برای نفوذ به مقرهای ارتش در منطقه الملاهی و عرسال است. منطقه الملاهی منطقه استراتژیک بوده و دربرگیرنده کمپ ۱۱ هزار آواره سوری است که از کمک‌های انسانی برخوردارند و تسلط بر این کمپ برای داعش مفید خواهد بود.

انتهای پیام

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.