ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 25172
  • ۱۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۲:۴۷
  • 443 بازدید
  • ارسال توسط :
هلاکت یکی از سرکردگان داعش در فیلیپین و دستگیری پدر برادران مائوته

هلاکت یکی از سرکردگان داعش در فیلیپین و دستگیری پدر برادران مائوته

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایرنا، نیروهای مسلح فیلیپین اعلام کرد ‘عمر مائوته’ یکی از سرکردگان گروه تروریستی مائوته مرتبط با داعش در یک حمله هوایی در شهر ‘مراوی’ در هفته گذشته کشته شده است.ژنرال ‘ادواردو آنو’ رئیس نیروهای مسلح فیلیپین، گفت که نیروی زمینی فیلیپین هنوز هلاکت ‘عمر […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایرنا، نیروهای مسلح فیلیپین اعلام کرد ‘عمر مائوته’ یکی از سرکردگان گروه تروریستی مائوته مرتبط با داعش در یک حمله هوایی در شهر ‘مراوی’ در هفته گذشته کشته شده است.
ژنرال ‘ادواردو آنو’ رئیس نیروهای مسلح فیلیپین، گفت که نیروی زمینی فیلیپین هنوز هلاکت ‘عمر مائوته’ را در حمله هوایی 28 مه (7 خرداد) تایید نکرده است.
به نوشته تارنمای ‘فیل استار’، وی گفت: یکی دیگر از اعضای خانواده مائوته نیز در حمله هوایی ماه فوریه کشته شد.
از سوی دیگر پلیس فیلیپین روز سه شنبه یک مرد را دستگیر کرد که مدعی است پدر برادران مائوته سرکردگان گروه تروریستی مائوته مرتبط با داعش است که بخشی از شهر ‘مراوی’ در جنوب فیلیپین را تصرف کرده اند.
این مرد که خود را ‘کایامور مائوته’ معرفی کرد، در یک وسیله نقلیه به همراه همسرش، یک مرد و یک دختر در یک ایست بازرسی در شهر ‘داوائو’ در جنوب فیلیپین دستگیر شد.
‘الکساندر تاگوم’ از افسران پلیس فیلیپین، گفت که حدس می زند پدر برادران مائوته می تواند این گروه های مسلح را متقاعد به توقف جنگ در مراوی و تسلیم کند.
بخشی از شهر 200 هزار نفری مراوی در جزیره میندانائو فیلیپین 23 مه (دوم خرداد) به اشغال صدها نفر از تروریست های وفادار به گروه تکفیری داعش درآمد .
هم اکنون جنگ شهری بین تروریست ها و نیروهای نظامی فیلیپین در این شهر وارد سومین هفته خود شده است.
مقامات نظامی فیلیپین براین باورند که برادران مائوته در شهر مراوی مخفی شده اند، هر چند ارتش احتمال می دهد یکی از برادران در حمله هوایی کشته شده باشد.
‘رودریگو دوترته’ رئیس جمهوری فیلیپین برای دستگیری هر یک از برادران مائوته 5 میلیون پزو جایزه (بیش از 10 هزار دلار) تعیین کرده است.
گروه تروریستی مائوته که به ‘داعش لانائو’ معروف است، متشکل از افراط گرایان اعضای پیشین جبهه آزادیخواه اسلامی مورو و تعدادی تروریست خارجی است.
‘عبدالله مائوته’ و ‘عمر مائوته’ دو برادر این گروه تروریستی را سال 2013 بنیان گذاشتند.
آساق**1611**انتشاردهنده: رضاپیمان یغمایی

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.