ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 25496
  • ۱۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۶:۴۷
  • 78 بازدید
  • ارسال توسط :
انسجام و همدلی؛ پاسخ ملت ایران به توطئه ها

انسجام و همدلی؛ پاسخ ملت ایران به توطئه ها

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه پژوهش و تحلیل خبری ایرنا، سخنان رهبر انقلاب اسلامی و پیام «حسن روحانی» رییس جمهوری درباره حادثه تروریستی حمله داعش به ساختمان مجلس و حرم مطهر امام خمینی (ره) مهمترین محور مشترک روزنامه های چاپ امروز 18 خرداد ماه بود. ** تحرکات ناکام […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه پژوهش و تحلیل خبری ایرنا، سخنان رهبر انقلاب اسلامی و پیام «حسن روحانی» رییس جمهوری درباره حادثه تروریستی حمله داعش به ساختمان مجلس و حرم مطهر امام خمینی (ره) مهمترین محور مشترک روزنامه های چاپ امروز 18 خرداد ماه بود.

** تحرکات ناکام دشمنان برای آسیب زدن به ملت ایران
تکفیری های داعش صبح دیروز با حمله تروریستی به مجلس و حرم مطهر امام خمینی (ره) 13 تن را به شهادت رساندند و بیش از 50 تن از هموطنان را زخمی کردند. در پی این حادثه رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر دیروز در دیدار جمعی از دانشجویان بر اراده مردم در برابر این «گرفتاری ها» تاکید کردند. همچنین، رییس جمهوری در پیامی از اراده ملت ایران در برابر توطئه ها سخن گفت. روزنامه های صبح امروز ضمن اشاره به عملیات مقابله با تروریست ها و آنچه در این حادثه گذشت، به پیام های رهبر انقلاب و رییس جمهوری پرداختند.
روزنامه «کیهان» با اشاره به آن بخش از اظهارات رهبر انقلاب با این مضمون که عمر تروریست ها به پایان خواهد رسید، به نقل از ایشان نوشت: ملت ایران دارد پیش می‌رود؛ این ترقه‌بازی‌هایی هم که امروز شد در اراده‌ی مردم تأثیری نخواهد گذاشت. این‌ها کوچک‌تر از آنند که بتوانند در اراده‌ی ملت ایران و مسئولین اثر بگذارند. البته خود این حوادث نشان داد که اگر جمهوری اسلامی در آن نقطه‌ای که مرکز اصلی این فتنه‌هاست ایستادگی نمی‌کرد، ما تا حالا گرفتاری‌های زیادی از این ناحیه در کشور داشتیم. ان‌شاءالله کلک این‌ها کنده خواهد شد.
روزنامه «رسالت» نیز با اشاره به سخنان رهبر انقلاب در عنوان نخست خود به نقل از ایشان اعلام کرد: این ترقه بازی ها در اراده مردم تاثیر نخواهد گذاشت.
«اینها کلک‌شان کنده خواهد شد» نیز عنوان برگزیده «جوان» از میان سخنان رهبری بود. این روزنامه با تاکید بر سخنان رهبر انقلاب خطاب به افسران جنگ نرم به نقل از ایشان عنوان کرد: گاهی دستگاه‌های مرکزی فکر، فرهنگ و سیاست، دچار اختلال و تعطیلی می‌شوند که در این وضعیت، باید افسران جنگ نرم، با شناخت وظیفه خود، به صورت آتش به اختیار، تصمیم‌گیری و اقدام کنند.
روزنامه «شرق» ضمن اشاره به سخنان رهبری، به پیام رییس جمهوری پرداخت. روحانی در پیام خود در واکنش به این حمله تروریستی اعلام کرد که «ملت ایران توطئه‌ها را در‌هم خواهد شکست.»
در بخش دیگری از این پیام می خوانیم: فرهنگ ملت ایران که برآمده از فرهنگ عاشوراست، بار دیگر ثابت خواهد کرد هر دسیسه و توطئه بدخواهان را با وحدت و انسجام بیشتر و با ساختار قدرتمند امنیتی خود درهم خواهد شکست.
وی افزود: پیام ایران، مثل همیشه این است که تروریسم یک مشکل همگانی است و اتحاد برای مبارزه با افراط، خشونت و تروریسم با همکاری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی، مهم‌ترین نیاز جامعه امروز جهانی است.
«آزموده را آزمودن خطاست»، عبارت برگزیده «ابتکار» از پیام رییس جمهوری بود. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ابتکار، روحانی در این بخش از پیام خود عنوان کرد: بدخواهان ایران اسلامی این افتخار آفرینی‌ها و همبستگی حاکمیت، دولت و ملت را برنتابند و با اجیر کردن و حمایت از عناصر متحجر و تکفیری تلاش کنند تا شکست‌های منطقه‌ای، فروپاشی ارزش‌های اسلامی و نارضایتی‌های جوامع خود را پنهان سازند. غافل از آنکه آزموده را آزمودن خطاست.

** تاکید بر تقویت وحدت ملی
در پی حمله تروریستی داعش به مجلس و حرم مطهر امام خمینی (ره)، برخی روزنامه های امروز در ستون سرمقاله و یادداشت های خود به ابعاد امنیتی این حادثه پرداختند و از ضرورت تقویت وحدت ملی سخن گفتند.
«دو میثاق ضروری برای پایداری امنیت» محور مورد اشاره روزنامه «اعتماد» بود. در این یادداشت آمده است: نیازمند دو میثاق بزرگ در کشور هستیم. یکی میثاق میان نخبگان عرصه سیاست، هسته اصلی سیاسی و کنشگران تاثیرگذار است و یکی هم یک قرارداد اجتماعی است، میان حاکمان و شهروندان. در سطح میثاق سیاسی باید فارغ از هر نوع تفاوت نظر و جهت‌گیری‌های متفاوت همه جریان‌های سیاسی به دولت و نظام برای تعمیق و تداوم بخشی به امنیت پایدار کمک کنند.
روزنامه «ایران» در یادداشت «تقویت وحدت ملی با عملیات کور تروریستی» چنین عنوان کرد: آنها می‌توانستند تعداد بیشتری از هموطنان ما را به شهادت برسانند حال آنکه به مدد این حضور و آمادگی تلفات به حداقل رسید. این امنیت ارزشمندی که در کشور وجود دارد، نتیجه انسجام ملی و اقتدار نیروهای امنیتی و اطلاعاتی ماست که باید حتماً حفظ و تقویت شود. مردم حتماً توجه دارند که حفظ وحدت ملی همیشه از اولویت‌های کشور و نظام است و حال در چنین شرایطی به رخ کشیدن این انسجام ضروری‌تر از هر موقعیت دیگری است.
این روزنامه افزود: مردم و گروه‌های سیاسی ما در عین حال که اختلاف سلایق طبیعی خود را دارند و آخرین نمود آن هم به خوبی و در کمال آرامش در انتخابات اخیر به نمایش درآمد، آگاه هستند که این رقابت‌ها و اختلاف نظرها نباید منجر به تضعیف قدرت و وحدت ملی شود. بدون تردید این عملیات کور تروریستی هم عامل دیگری خواهد شد در جهت تقویت همدلی و انسجام ملی.
روزنامه «آرمان» که امروز گزارش های متعددی درباره حادثه تروریستی دیروز در تهران منتشر کرد، در یکی از یادداشت ها با عنوان «امنیت بالای کشور و سیستم‌های اطلاعاتی و امنیتی » نوشت: حملات تروریستی دیروز در تهران به مسائل منطقه‌ای ارتباطی ندارد. داعش از چند سال پیش همواره در این تلاش بوده که ایران را ناامن کند. وزیر محترم اطلاعات نیز چندین‌بار گزارش دادند که این وزارتخانه چه اقداماتی برای مقابله با ورود عناصر تروریست به کشور انجام داده است. همین‌طور درگیری‌هایی که نیروهای سپاه پاسداران و نیروهای انتظامی با ترویست‌ها به‌خصوص در مرزهای غربی کشور داشتند، نشان‌دهنده این است که تروریست‌ها سال‌ها در تدارک این حملات تروریستی بودند، اما به‌خاطر نفوذ اطلاعاتی و امنیتی نیروهای ایرانی نتوانسته‌اند اقدامی را تاکنون انجام دهند.

** چند نکته در باب ادغام وزارتخانه ها
رسیدگی به وضعیت وزارتخانه های ادغام شده و مساله جداسازی دوباره آن ها، یکی از دستورهای کار از دولت است. برخی روزنامه ها در گزارش های خود به این موضوع پرداختند.
«فلسفه جداسازی وزارتخانه‌ها را فراموش نکنیم» عنوان گزارش روزنامه «تفاهم» بود که در آن می خوانیم: با برگشت چند وزارتخانه به پیش از وضعیت ادغام آنها، در وزارتخانه‌هایی چون بازرگانی و صنعت، همان مجادله‌های پایان‌ناپذیر قبلی تکرار خواهد شد. فلسفه جداسازی و درهم‌آمیزی وزارتخانه‌ها این است که از اندازه دخالت دولت کاسته شود. در حل تعارض‌ها باید از تشکل‌ها و نهادهای مدنی بهره جست.
به نوشته تفاهم، ادغام بدون برنامه و بدون افکار پیشین وزارتخانه‌های بازرگانی با صنایع و معادن و راه و ترابری با مسکن و شهرسازی، تعاون با وزارت کار به‌جای بهتر شدن وضعیت بر تنگناها افزود؛ اما دولت یازدهم که انتظار می‌رفت در مسیر کوچک‌سازی دولت گام بردارد، کاری نکرده؛ تا اینکه از چند روز پیش شنیده می‌شود وزارتخانه‌ای ادغام‌شده دوباره جدا می‌شوند و به حالت نخست برمی‌گردند. این برگشت به عقب که از نظر ساختار دولتی همان ساختار کابینه‌های دهه 1350 و 1360 است به گمان کارشناسان نمی‌تواند روزگار کسب‌وکار ایرانیان را در سطح بنگاه‌ها و حتی اقتصاد کلان مناسب‌تر از حالا کند.یکی از دلایل مخالفت کارشناسان این است که در حالت تفکیک بازرگانی از صنعت و معدن بدون حذف و کوچک کردن ده‌ها سازمان و بنگاه و شرکت و موسسه و البته به هرکدام از بخش‌ها فراموش خواهد شد و حجم دولت کمتر نمی‌شود بلکه بازهم افزایش می‌یابد.
روزنامه «ابرار اقتصادی» به نقل از رییس خانه صنعت، معدن و تجارت از ادغام بدون آیین نامه صنعت و بازرگانی در دولت احمدی نژاد سخن گفت.
در گزارش این روزنامه به نقل از «محمدرضا مرتضوی» آمده است: در همان زمان نیز عنوان می کردند که آیین نامه مربوط به ادغام این دو وزارتخانه نوشته نشده و برخی از دوستان اصرار داشتند اگر قرار است دو ساختمان و دو طرز فکر ناهمگون با یکدیگر ادغام شوند باید آیین نامه های مربوطه به منظور جلوگیری از مشکلات پیش آمده نوشته شود.
به گفته وی، پس از ادغام، فعالیت ها به ان جی او ها و بخش خصوص واگذار نشد و شاهد بودیم حجم کاری بالای وزارتخانه همچنان پابرجاست.
پژوهشم**9283**9279**خبرنگار: فرشته ذبیحیان** انتشاردهنده: سیدمحمد موسی کاظمی

ایرنا پژوهش، کانالی برای انعکاس تازه ترین تحلیل ها، گزارش ها و مطالب پژوهشی ایران وجهان، با ما https://t.me/Irnaresearchهمراه شوید.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.