ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 25667
  • ۱۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۷:۳۹
  • 513 بازدید
  • ارسال توسط :

حضور کم‌رنگ قشر خاکستری در نمایشگاه قرآن

حجت‌الاسلام علی اکبر روحانی‌مقدم، مدیر بخش تلفنی مرکز ملی  پاسخگویی به سوالات دینی نمایندگی خراسان رضوی، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‎المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، گفت: باتوجه به تغییرات زیادی که دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت وجود دارد، تمایلی به حضور در این نمایشگاه نداشتیم، زیرا در حال حاضر ما نیازی به جذب مخاطب […]

حجت‌الاسلام علی اکبر روحانی‌مقدم، مدیر بخش تلفنی مرکز ملی  پاسخگویی به سوالات دینی نمایندگی خراسان رضوی، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‎المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، گفت: باتوجه به تغییرات زیادی که دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت وجود دارد، تمایلی به حضور در این نمایشگاه نداشتیم، زیرا در حال حاضر ما نیازی به جذب مخاطب نداریم.
وی با اشاره به اینکه مذهبی کردن یک اتفاق، صرفاً نیازمند به برگزاری آن در نهادی مذهبی نیست، ابراز کرد: نباید حتماً تمام اقدامات مذهبی در داخل مسجد، حسینیه و حرم انجام شود، بلکه اگر نمایشگاه قرآن در محلی دیگری باشد، می‌تواند جامعه خاکستری را نیز جذب خود کند.
روحانی مقدم با بیان اینکه در چنین نمایشگاهی اکثراً افراد متدین وارد می‌‍شوند، این در حالی است که ما باید افرادی که اندکی در موضوعات دینی کمرنگ هستند را جذب کنیم، اظهار کرد: سال‌های گذشته مکان نمایشگاه بین‌المللی در خروجی شهر قرار داشت و مردم همراه با خانواده خود برای صرف افطاری و تفریح به نمایشگاه قرآن می‌آمدند و از برنامه‌های آن نیز استفاده می‌کردند.
وی با تأکید براینکه اما در حال حاضر در این فضای محدود نمایشگاه، کارشناسان غرفه خسته و پژمرده می‌شوند، چه برسد به اینکه مردم  و کودکان احساس شعف و شادی کنند، تصریح کرد: نمایشگاه قرآن به لحاظ شکل و محتوا با حضور نهادهای قوی برگزار شده است، اما باید میدان را باز بگذاریم تا موسسه‌های تازه کار نیز فرصت بروز خود را داشته باشند.
آینده‌سازان کشور در نمایشگاه قرآن مغفول ماندند
روحانی‌مقدم با بیان اینکه بخش کودک نمایشگاه قرآن بسیار محدود است، ابراز کرد: شاید مسئولان نمایشگاه در جواب بگویند، غرفه‌های زیادی برای کودکان در نظر گرفتیم، اما بهترین کار این بود که دو یا سه مجری موفق در کشور که چهره رسانه‌ای هستند، را برگزاری دو تا سه جنگ قرآنی موفق دعوت می‌کردند.
وی ادامه داد: در چنین شرایطی دو یا سه هزار کودک را جمع می‌کردند، تا از برنامه‌های این جنگ قرآنی استفاده کنند، زیرا اگر کودکان ما قرآنی شوند، آینده کشور نیز قرآنی خواهد بود، اما متأسفانه در این نمایشگاه فضایی محدود را در اختیار کودکان قرار دادند، به شکلی که کودکان را از آپارتمان‌های کوچک به داخل محیط کوچک دیگری آوردند.
وی با بیان اینکه برای برنامه‌های حوزه کودک و نوجوان باید از نظر منتقدان نیز بررسی شود، اظهار کرد: نقد بعدی به نمایشگاه در خصوص جانمایی غرفه‌های حوزوی است، چرا نباید غرفه‌های حوزوی در محیط نمایشگاه به شکل نظام‌واری پراکنده باشند، تا مخاطب در حال بازدید از نمایشگاه از برنامه‌های حوزه نیز بهره‌مند شود.
وی گفت: اگر غرفه‌های حوزوی در یک جا برپا شوند، کسانی که از روحانیون دل خوشی ندارند، مسیر خود را کج کرده و به سمت این برنامه‌ها نمی‌آیند، این در حالی است که اگر به این غرفه‌ها وارد شوند، می‌توانند از برنامه‌های خوبی استفاده کنند.
روحانی‌مقدم با اشاره به اینکه برای پراکندگی نظام‌وار غرفه‌های حوزه نیز باید یک تم مخصوص در نظر گرفت، عنوان کرد: جمع کردن غرفه‌های حوزوی و دانشگاهی در یک قسمت از نمایشگاه یک کار کارشناسی نشده و غلط است.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.