ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 25720
  • ۱۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۲
  • 205 بازدید
  • ارسال توسط :
تیلرسون: محدودیتها را علیه قطر قطع کنید!

تیلرسون: محدودیتها را علیه قطر قطع کنید!

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از پارسینه، تیلرسون خواستار رفع محدودیت‌های کشورهای عربی  حوزه خلیج فارس علیه قطر شد و گفت که محاصره دوحه، در مسیر تلاش‌های آمریکا برای مبارزه با گروهک داعش مانع ایجاد کرده است. شایان ذکر است رژیم سعودی همراه با متحدان منطقه‌ای خود از جمله مصر، […]

تیلرسون: محدودیتها را علیه قطر قطع کنید!
 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از پارسینه، تیلرسون خواستار رفع محدودیت‌های کشورهای عربی  حوزه خلیج فارس علیه قطر شد و گفت که محاصره دوحه، در مسیر تلاش‌های آمریکا برای مبارزه با گروهک داعش مانع ایجاد کرده است.

شایان ذکر است رژیم سعودی همراه با متحدان منطقه‌ای خود از جمله مصر، بحرین و امارات مناسبات دیپلماتیک را با قطر قطع کرده و مرزهای دریایی، هوایی و زمینی خود را روی این کشور بسته‌اند و دوحه را به تقویت گروه‌های تروریستی و نزدیکی به ایران متهم کرده‌اند.چند کشور نچندان مطرح دیگر نیز به تبعیت از عربستان روابط خود را با دوحه کاهش داده یا قطع کرده‌اند.

حال آمریکا با توجه به گزینه های متفاوت قطر برای ادامه حیات سیاسی و اقتصادی از جمله افزایش مراوده تجاری تا تحرکات دیپلماتیک با طرف ایرانی، و ترس انتفاع قطر از قطع رابطه سعودیها به عنوان هم پیمان اصلی آمریکا با این کشور و پناه بردن به ایران، در ادبیاتی التماس گونه کشورهای درگیر در این مناقشه را به وحدت فوری، آنهم به بهانه اختلال در مبارزه با عناصر تکفیری – وهابی داعش دعوت کرده است! تیلرسون: محدودیتها را علیه قطر قطع کنید!  رکس تیلرسون، وزیر خارجه آمریکا، گفته که ایجاد محدودیت علیه قطر به تلاش و کارزار ایالات متحده بر ضد گروهک داعش، ضربه زده است.بیش از ۱۱ هزار نیروی نظامی آمریکا و ائتلاف همراه با یکصد فروند هواپیمای نظامی در پایگاه هوایی العدید قطر مستقر هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، آمریکا پیشتر گفته بود که بحران قطر تأثیری بر فعالیت‌های نظامی واشینگتن در خاورمیانه نخواهد داشت. تیلرسون تصریح کرد که آمریکا همراه با کویت آماده اقدامات میانجی‌گرانه برای حل بحران قطر است. به گفته او، زمینه‌های لازم برای چنین کاری مهیاست.

وزیر خارجه آمریکا تأکید کرد خواست ایالات متحده این است که نباید «تنش بیشتری» به وجود آید. اما در این میان برای هواداری از سعودیها نیز درخواست آنها را تکرا کرده است. او در عین حال از قطر خواست تا نگرانی‌های دولت‌های عربی را رفع کند. تیلرسون می‌گوید که قطر در حمایت از گروه‌های خشونت‌طلب سابقه‌دار است.

اظهارات تیلرسون در روزی بیان می‌شود که عربستان و متحدان آن، اقدامات خود علیه قطر را تشدید کرده و برخی از اشخاص حقیقی و حقوقی این کشور و سازمان‌های مستقر در دوحه را در فهرست سیاه تحریم‌های خود قرار داده‌اند.

بانک مرکزی امارات به بانک‌های این کشور دستور داده است که انجام معامله با ۵۹ شخص حقیقی و ۱۲ مؤسسه وابسته به قطر را متوقف کرده و دارایی‌های آنها را ضبط کنند.بانک مرکزی امارات همچنین به بانک‌های این کشور دستور داده که حساب‌های مشتریان مربوط به شش بانک قطری را به سرعت ارزیابی کنند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.