ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 25761
  • ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۳:۴۱
  • 83 بازدید
  • ارسال توسط :

بازداشت گسترده عناصر داعش

روز نو : ٧٢ ساعت از حوادث تلخ تروريستي تهران گذشته اما بغض جنايت تروريستي داعش در پايتخت تهران هنوز در گلوها مانده است. آخر هفته سومين ماه از بهار براي بسياري از ايرانيان با بغضي در گلو همراه شد كه تنها خبرهاي تكميلي مسوولان امنيتي در پيگيري و دستگيري ساير عوامل عمليات تروريستي مي‌تواند […]

روز نو :

٧٢ ساعت از حوادث تلخ تروريستي تهران گذشته اما بغض جنايت تروريستي داعش در پايتخت تهران هنوز در گلوها مانده است. آخر هفته سومين ماه از بهار براي بسياري از ايرانيان با بغضي در گلو همراه شد كه تنها خبرهاي تكميلي مسوولان امنيتي در پيگيري و دستگيري ساير عوامل عمليات تروريستي مي‌تواند آن را آرام كند. هرچند كسي فراموش نخواهد كرد كه صبح ١٧ خرداد ماه سال ٩٦ چگونه براي ايرانيان غم‌انگيز به شب رسيد. در ٧٢ ساعت گذشته خبرها از پيگيري‌هاي مسوولان امنيتي بسيار بود. هرچند كه هر پنج تروريست به هلاكت رسيده‌اند اما تلاش‌ها براي پاكسازي همدستان احتمالي آنان با قوت ادامه دارد. آنگونه كه در پي پيگيري‌ها، هفت تن از عوامل داعش در استان فارس بازداشت و خانه تروريست‌ها در شمال غرب كشور پاكسازي شد.
دستگيري ۴۱ نفر از عناصر گروهك داعش
همچنين روز گذشته وزارت اطلاعات در اطلاعيه جديدي اعلام كرد ۴۱ نفر از عناصر گروهك وهابي داعش متشكل از تيم‌هاي عملياتي و همچنين سرپل‌هاي ارتباطي و تداركاتي دستگير شدند. متن اين اطلاعيه به شرح زير است: در پي سلسله عمليات پيچيده اطلاعاتي و با همكاري خانواده برخي تروريست‌ها در استان‌هاي كرمانشاه، كردستان، آذربايجان غربي و تهران، ٤١ نفر از عناصر گروهك وهابي داعش متشكل از تيم‌هاي عملياتي و همچنين سرپل‌هاي ارتباطي و تداركاتي به همراه مقاديري اسناد و مدارك و تجهيزات عمليات تروريستي قبل از هرگونه اقدام دستگير شدند. وزارت اطلاعات كمال سپاسگزاري را از هوشياري هموطنان و اقدام به موقع خانواده‌ها در احساس مسووليت نسبت به امنيت ملي و نجات فرزندان‌شان دارد.
وزارت كشور: مظنونان مرتبط با حادثه تروريستي به وزارت اطلاعات تحويل شدند
وزارت كشور با صدور اطلاعيه‌اي اعلام كرد: چند نفر مظنون مرتبط با حادثه تروريستي تهران پس از دستگيري به وزارت اطلاعات تحويل داده شدند. در بخشي از اطلاعيه وزارت كشور آمده است: «بر اساس آخرين گزارش‌هاي دريافتي از مراجع درماني و قضايي تاكنون ١٧ تن از هموطنان روزه‌‌دارمان اعم از نيروهاي حفاظتي و پرسنل اداري و مردم عادي به شهادت رسيده و تعداد ٥٢ نفر نيز مجروح شده‌اند. »همچنين: «افزايش تدريجي آمار اعلامي شهدا نيز به علت به شهادت رسيدن تعدادي از مجروحان عزيز در ساعات بعد از حادثه بود. تعداد ٤ تن از هموطنان عزيز در ساعات اوليه بعد از حادثه مفقود بودند و اطلاعي از سرنوشت آنها نبود كه مشخص شد به شهادت رسيده و در همان لحظات اوليه به مراكز درماني منتقل شده بودند.» همچنين در ادامه اطلاعيه وزارت كشور آمده است: «در جريان حادثه تروريستي، نيروهاي امنيتي و انتظامي در محل وقوع حوادث در مرقد مطهر حضرت امام خميني (ره) و مجلس شوراي اسلامي به چند نفرمشكوك شده و مبادرت به دستگيري آنها كردند كه براي تحقيقات بيشتر در اختيار وزارت اطلاعات قرار گرفته‌اند هنوز ارتباط آنها با حادثه تروريستي مشخص نشده است. تروريست‌ها ٥ نفر بوده‌اند كه همگي در درگيري توسط نيروهاي امنيتي به سزاي اعمال جنايتكارانه خود رسيدند.»

وزارت اطلاعات: هويت عناصر تروريستي حوادث تهران فاش شد
وزارت اطلاعات در بيانيه‌اي از فاش شدن هويت عاملان حمله تروريستي روز چهارشنبه تهران خبر داد. در اطلاعيه وزارت اطلاعات آمده است: «به اطلاع ملت شريف ايران مي‌رساند؛ در پي رصدهاي اطلاعاتي صورت گرفته هويت كامل عناصر تروريست تهران (حرم مطهر حضرت امام خميني (ره) و مجلس شوراي اسلامي) و همچنين هسته‌هاي مرتبط شناسايي گرديدند. براين اساس تيم عملياتي داعش كه در عمليات تروريستي حرم مطهر و مجلس شوراي اسلامي مشاركت داشتند؛ ٥ نفر از عناصر تروريست سابقه‌دار وابسته به گروه‌هاي وهابي و تكفيري بودند كه پس از جذب به گروهك تروريستي داعش، از كشور خارج گرديده و در جنايات اين گروهك تروريستي در موصل و رقه مشاركت داشته‌اند. عناصر مذكور در اجراي عمليات تروريستي در مردادماه سال ١٣٩٥، تحت فرماندهي ابوعايشه از فرماندهان رده بالاي داعش وارد كشور شده و قصد اجراي عمليات‌هاي تروريستي در شهرهاي مذهبي را داشتند كه پس از انهدام كامل شبكه و ضربه به نفرات اصلي اين كيس ازجمله هلاكت ابوعايشه؛ از كشور متواري گرديده بودند. بنابر برخي ملاحظات اجتماعي، امنيتي از انتشار نام خانوادگي نامبردگان خودداري گرديد اما اسامي عاملان «فريدون، رامين، سرياس، قيوم و ابوجهاد» ذكر شده است.
خانه تروريست‌هاي وهابي- تكفيري شناسايي و پاكسازي شد
همچنين وزارت اطلاعات در بيانيه‌اي ديگر با اشاره به ادامه روند تعقيب مقر فرماندهي تروريست‌هاي جنايتكار در آن‌سوي مرزها از شناسايي و پاكسازي چند خانه تروريست‌هاي وهابي- تكفيري در منطقه شمال غرب كشور خبر داد. در اين اطلاعيه آمده است: «به آگاهي ملت شريف ايران مي‌رساند در ادامه پيگيري سرنخ‌هاي اطلاعاتي با هدف پاك كردن ميهن اسلامي از لوث بقاياي تروريست‌ها، سربازان گمنام امام زمان(عج) با همراهي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي و نيروي انتظامي موفق شدند ديگر عناصر تروريست مرتبط با اقدام تروريستي ۱۲ رمضان را قبل از هرگونه اقدام، شناسايي و دستگير كنند.
در اين عمليات، مقدار قابل توجهي سلاح، مواد پيش سازه بمب، كمربند انفجاري، وسايل ارتباطي و مدارك جعلي كشف شد. همچنين چند خانه امن تروريست‌هاي وهابي – تكفيري در شمال غرب كشور شناسايي و پاكسازي شد. روند تعقيب مقر فرماندهي اين جنايتكاران وابسته به استكبار و اذناب منطقه‌اي آنها در آن سوي مرزها ادامه دارد كه نتايج مهم اين عمليات متعاقبا به اطلاع ملت شريف و شهيدپرور ايران خواهد رسيد.»

دستگيري ٧ نفر از عوامل مرتبط با داعش در فارس
همچنين بر اساس اخبار تازه‌تر پنجشنبه شب هفت نفر از اعضاي مرتبط با گروه تروريستي داعش در استان فارس دستگير شدند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ميزان، پنجشنبه شب در يك عمليات هماهنگ ميان پليس امنيت و اداره اطلاعات استان فارس تعدادي از عوامل مرتبط با گروهك تروريستي- تكفيري داعش شناسايي شدند. ماموران امنيتي توانستند در عملياتي موفق هفت نفر از اين افراد را شناسايي و دستگير كنند. تحقيقات بيشتر از اين افراد در حال انجام است. گفتني است دو نفر از عوامل مرتبط با داعش صبح ديروز در روانسر كرمانشاه دستگير شده بودند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.