ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 25846
  • ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۹:۲۱
  • 78 بازدید
  • ارسال توسط :
سرلشگر بازنشسته عراقی: برخی کشورهای خلیج فارس بارزانی را تحریک می‌کنند

سرلشگر بازنشسته عراقی: برخی کشورهای خلیج فارس بارزانی را تحریک می‌کنند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «وفیق السامرائی» تحلیلگر و سرلشگر بازنشسته ارتش عراق و مشاور «جلال طالبانی» رئیس‌جمهور سابق این کشور، در سالروز اشغال موصل به دست داعش، به بیان زوایای جدیدی از شرایط آن زمان و ارتباط بارزانی با مهاجمان و داعیه جدایی طلبی […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «وفیق السامرائی» تحلیلگر و سرلشگر بازنشسته ارتش عراق و مشاور «جلال طالبانی» رئیس‌جمهور سابق این کشور، در سالروز اشغال موصل به دست داعش، به بیان زوایای جدیدی از شرایط آن زمان و ارتباط بارزانی با مهاجمان و داعیه جدایی طلبی امروز وی، پرداخته است.

السامرایی که در زمان جنگ تحمیلی رئیس بخش اطلاعات ارتش صدام بود و پس از جنگ کویت به مخالفین دیکتاتور عراق پیوست و به خارج از این کشور فرار کرد در صفحه فیس بوک خود تأکید کرد که ماهها پیش از سقوط موصل، شرایط استان نینوی و عراق به گونه‌ای بود که مشخص می‌کرد اتفاقی در حال رخ دادن است.

او نوشت: پنج ماه قبل از سقوط موصل صحنه توطئه کاملا واضح بود و در یک گفت‌و‌گوی تلویزیونی به استاندار و دیگران هشدار دادم که شرایط موصل صد برابر خطرناک‌تر از الانبار است؛ اما توطئه بسیار گسترده بود و کسانی که امروز انتقاد می‌کنند آن زمان هیچ کاری انجام ندادند و بیشتر افراد به کارهای جناحی و حزبی مشغول بودند و در آن‌چه اتفاق افتاد شریک جرم هستند.

وی به اقدامات و رفتار «مسعود بارزانی» و سخنانش اشاره کرد و گفت: ارتباطاتی میان برخی افسران اصلی رژیم بعث که در اربیل اقامت داشتند با بارزانی وجود داشت و بر اساس رفتارهایی که از بارزانی سر می‌زد اگر نگویم دلیل قطعی به ما می‌دهد اما بر دست داشتن او در این توطئه دلالت دارد.

این ژنرال بازنشسته ارتش عراق افزود: در آن زمان عراق جنگنده نداشت و «ابومهدی المهندس» واسطه شد و عراق از ایران 5 فروند سوخو گرفت تا تروریست‌ها را بمباران کند و پس از الحشد الشعبی تشکیل شد و با دعوت مرجعیت جوانان به این گروه پیوستند و پلیس فردال و ارتش هم فعال شد و  و در حالیکه که بسیاری سیاسیون ترسیده یا فرار کرده بودند جلوی پیشوری داعش در اطراف بغداد گرفته شد.

وفیق السامرائی در ادامه نوشت: سه سال پیس از آن توطئه، مسعود بارزانی اصرار بر اجرای همه‌پرسی برای جدایی از عراق دارد و برخی کشورهای خلیج [فارس] او را به این توهم واداشته‌اند. اما طرف‌های بین‌المللی و منطقه‌ای این اجازه را به او نمی‌دهند و در حال حاضر ضعف دولت مرکزی او را به سوی این خواسته‌ها کشانده است.

او سپس به اعراب عراق هشدار می‌دهد که به هیچ وجه با بارزانی متحد نشوند، چرا که این اشتباهی نا بخشودنی است.

در ادامه این یادداشت آمده است: اعتراض آمریکا به این همه‌پرسی در سایه چالش‌های داخلی و خارجی آمریکا چندان تآثیر گذار نیست اما واکنش کشورهای همسایه بسیار شدید خواهد بود. 

از سوی دیگر بیشتر مردم عراق می‌خواهند با جدایی کردستان از عراق، از این مرکز توطئه‌گری خلاص شوند اما مشکلات بزرگ‌تر از این است و مسأله مناطق مورد منازعه بسیار پیچیده است و می‌تواند بسیار خطرناک باشد.

سرلشگر بازنشسته عراقی در انتها می‌نویسد: با تمام احترام صادقانه‌ای که به حقوق مشروع برادران کرد قائلم اما باید بگویم که مسعود بارزانی آنها را به وضعیت خطرناکی کشانده است و دولت بغداد باید به بارزانی اجازه دهد تا در چارچوب مصالح عالی کشور فعالیت کند و اما به زیاده‌خواهی‌های او تن ندهد؛ چرا که بارزانی اگر به زیاده‌خواهی خود ادامه دهد؛ با حالتی شکشت خورده مجبور خواهد شد به بغداد باز گردد و برای هر قطره خونی که ریخته شده محاکمه شود و یا اینکه همانند پدرش که در سال 1946 از جمهوری مهاباد فرار کرد؛ او نیز بگریزد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.