ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 26108
  • ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۰
  • 105 بازدید
  • ارسال توسط :

یک مقام عراقی: بحران خلیج فارس باید از راه مذاکره حل و فصل شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایرنا، سفیر عراق علاء الهاشمی سفیر عراق در کویت روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه شرایط حکمفرما بر منطقه و روند مبارزه با تروریسم نیازمند همکاریهای منطقه ای است، گفت: سیاست دولت عراق آن است که بحران خلیج فارس […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایرنا، سفیر عراق علاء الهاشمی سفیر عراق در کویت روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه شرایط حکمفرما بر منطقه و روند مبارزه با تروریسم نیازمند همکاریهای منطقه ای است، گفت: سیاست دولت عراق آن است که بحران خلیج فارس هرچه سریعتر حل و فصل شود و در واقع خبرهایی که در زمینه ائتلاف ترکیه و ایران و عربستان برای به بحران کشاندن منطقه مطرح می شود، کذب است.
وی تصریح کرد: افزایش تنش در منطقه به صلاح هیچ گروه و کشوری نیست و اعضای شورای همکاری می توانند از راه گفت وگوهای مشترک اختلافات را حل و فصل کنند.
الهاشمی همچنین با اشاره به تحولات عراق و مبارزه کشورش با داعش گفت : در شرایط کنونی تروریست ها روزهای پایانی خود را در عراق پشت سر می گذارنند و متاسفانه شاهد آن هستیم که این عناصر تروریستی برخی از کشورها را تهدید می کنند.
وی همچنین با محکوم کردن انفجارهای تروریستی داعش در تهران گفت: فعالیتهای تروریستی گروه داعش هیچ حد و مرزی را نمی شناسد و باید به صورت قاطع با این اقدامات برخورد شود.
ناظران معتقدند عربستان سعودی همچنان بر مواضع خود جهت عدم مصالحه با قطر اصرار می ورزد.
امارات متحده عربی به همراه بحرین لیبی و مصر همانند عربستان روابط سیاسی خود را با عربستان قطع کرده اند.
اظهارات منتسب به «شیخ تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر علیه سیاست های منطقه‌ای عربستان سعودی با واکنش شدید رسانه‌های گروهی و مقام‌های ریاض و ابوظبی علیه وی، همراه شده است.
این اظهارات که یک روز پس از سفر دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا به ریاض صورت گرفت و نشانه وجود اختلاف عمیق میان قطر و عربستان در مورد سیاست‌های منطقه‌ای دو کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس است، دستاوردهای آل سعود از مانور سیاسی در اجلاس ریاض را تحت الشعاع قرار داد.
خاورم*320 ** شبس 1574 ** انتشار دهنده: محسن تهوری

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.