ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 26121
  • ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۰:۱۵
  • 96 بازدید
  • ارسال توسط :
حال و هوای ماه رمضان در دیار کرخه و دز /استقبال از ماه میهمانی خدا در گرمای 50 درجه

حال و هوای ماه رمضان در دیار کرخه و دز /استقبال از ماه میهمانی خدا در گرمای 50 درجه

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری تسنیم از اندیمشک، مردم شهرهای مختلف استان خوزستان هم زمان با آغاز ماه مبارک رمضان، همراه با دیگر مردم سرای اسلامی در شهرهای مختلف کشور به استقبال ماه مبارک رمضان رفته و بار دیگر بر استمرار مسیر ارزش‌های اسلامی و معنوی خود تاکید […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری تسنیم از اندیمشک، مردم شهرهای مختلف استان خوزستان هم زمان با آغاز ماه مبارک رمضان، همراه با دیگر مردم سرای اسلامی در شهرهای مختلف کشور به استقبال ماه مبارک رمضان رفته و بار دیگر بر استمرار مسیر ارزش‌های اسلامی و معنوی خود تاکید و توجه کرده‌اند. 

مردم اندیمشک نیز که در هشت سال دفاع مقدس و با اهدای بیش از یک هزار شهید و ثبت حماسه‌های مردمی شش مهر و چهار آذر به خوبی درخشیده‌اند و شش شهید مدافع حرم را در خروش بیداری و مقاومت اسلامی علیه تکفیر و ترور به ایران اسلامی اهدا کرده‌اند با رسم‌ها و آئین‌های خاص و بومی خود و در گرمای 50 درجه خوزستان شور عشق را جلوه‌گر کرده‌اند تا گرمای هوا تاب ایستادن در برابر این اراده جاودان را نداشته باشد. 

توجه به سلامت غذایی اولویت روزه داران باشد

سیما جمشیدی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اندیمشک، اظهار داشت: برنامه غذایی ما در ماه مبارک رمضان نباید نسبت به قبل خیلی تغییر کند  و در صورت امکان باید ساده باشد همچنین برنامه غذایی باید طوری تنظیم شود که بر روی وزن طبیعی تأثیر زیادی نداشته باشد.

وی افزود: با توجه به ساعات طولانی گرسنگی در روز، باید غذاهایی را مصرف کنیم که به کندی و دیر هضم می‌شوند مثل غذاهای حاوی فیبر زیاد چرا که غذاهای دیرهضم معمولا 8 ساعت در دستگاه گوارش می‌مانند، در حالی که غذاهای زود هضم فقط 3 تا 4 ساعت در معده باقی می‌مانند و فرد خیلی زود احساس گرسنگی می‌کند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان اندیمشک با تاکید بر راهکارهای رفع تشنگی در ایام ماه مبارک رمضان و عدم مصرف دخانیات و مواد غذایی چرب با توجه به ساعت‌های طولانی روز، ادامه داد: در صورت توجه به آداب غذایی مناسب و استفاده از مواد غذایی مغذی و مصرف میوه و سبزیجات، ضمن توسعه سلامت روزه‌داران، امکان عدم نگرانی از ساعت‌های طولانی رزوه داری و سهولت روزه داران در هوای گرم خوزستان وجود دارد. 

وی گفت: روزه داران باید در ساعت‌های مناسب و به میزان مورد نیاز بدن خود مواد غذایی و انواع آشامیدنی را دریافت کنند تا در زمان روزه با مشکلات کمتری مواجه و در صورت عدم رعایت موارد اشاره شده و بروز ضعف جسمانی، در کم‌ترین زمان ممکن به واحدهای درمانی مراجعه کنند.

بازدید از مراکز مواد غذایی در ماه رمضان توسط کارشناسان 

جمشیدی  با اشاره به برنامه‌های شبکه بهداشت و درمان اندیمشک در ماه مبارک رمضان، افزود: کنترل و بازرسی مستمر از مراکز طبخ و عرضه شیرینی‌های سنتی و مراکز طبخ و عرضه و فروش آش و حلیم و مواد غذایی مشابه و هم چنین رستوران‌ها و فست فودها از جمله برنامه‌های بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان در ماه مبارک رمضان است. 

وی با بیان این که عوامل محیطی در بازرسی‌ها با تجهیزات پرتابل سنجش می‌شود، عنوان کرد: بازرسی بهداشتی به صورت مشترک با دستگاه‌ها و سازمان‌های مرتبط از جمله سازمان تعزیرات حکومتی، وزارت صنعت، معدن و تجارت و اتحادیه‌های مرتبط مانند اتحادیه آش و حلیم، رستوران داران و چلوکبابی‌ها و کبابی‌ها و قنادی و شیرینی فروشی‌ها صورت می‌گیرد. 

رئیس شبکه بهداشت و درمان اندیمشک اظهار داشت: در همه اماکن عمومی و مراکز، کنترل دخانیات مورد بازرسی قرار می‌گیرد و بازرسی بهداشتی از سامانه‌های آب رسانی نیز انجام می‌شود تا نیازهای شهروندان از خدمات شبکه بهداشت و درمان و حوزه سلامت بیش از گذشته تأمین شود. 

وی افزود: کنترل و بازرسی بهداشت محیط  مرکز بهداشت شهرستان از محل‌های برگزاری مراسم افطار و سحر دهی به ویژه برای شب‌های قدر با دقت و تاکید صورت  می‌گیرد و در این زمینه مشکلی وجود ندارد و با بسیج تمام خدمات رضایت شهروندان از خدمات این حوزه، تأمین می‌شود. 

بیش از 60 برنامه فرهنگی در اندیمشک و مساجد اندیمشک برگزار می‌شود

حجت الاسلام والمسلمین علی سپهوند نیز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم،  اظهار داشت: هم زمان با آغاز ماه مبارک رمضان ویژه برنامه‌های مختلفی در حوزه  توسعه فرهنگ اسلامی و انقلابی در شهرستان اندیمشک برگزار می‌شود. 

وی افزود: برگزاری بیش از 10 محفل انس با قرآن، جزء خوانی در بیش از 60 مسجد، ختم قرآن کریم و صدها برنامه متنوع دیگر از جمله برنامه‌هایی است که در ماه مبارک رمضان در اندیمشک اجرا می‌شود. 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اندیمشک بیان کرد: هم چنین با آغاز ماه مبارک رمضان بیش از 160 مبلغ به مناطق مختلف اندیمشک  اعزام می‌شوند تا فرهنگ و نیازهای معنوی شهروندان بیش از گذشته تأمین گردد. 

وی با بیان این که از این تعداد 85 نفر مبلغ و 80 مبلغه اعزامی هستند که در طول ماه مبارک رمضان به تبلیغ دین و احکام شرعی می‌پردازند، گفت: این مبلغان در مدت یک ماه استقرار در مناطق شهری و روستایی به ترویج احکام شرعی، مسائل اعتقادی، آگاهی بخشی در خصوص کاهش آسیب‌های اجتماعی، پیشگیری از اعتیاد، کاهش خشونت و مسائل خانوادگی، می‌پردازند.

خانه آسمانی اندیمشک آئین بومی پذیرایی از ماه میهمانی خدا

مردم اندیمشک که در ایام سوگواری سالار شهیدان با تشکیل گروه‌های چلاب زنی و اجرای برنامه‌های بومی و محلی راه و منطق امام سوم شیعیان را بیش از هر گذشته و در کوچه‌ها و هیئت‌های مذهبی خود تکرار و تمرین می‌کنند در ماه مبارک رمضان نیز با خانه‌های آسمانی خود به پیشواز ماه مبارک رمضان رفته‌اند. 

با اجرای این آئین ویژه مذهبی و  از آغازین روزهای ماه‌های مبارک رمضان در شهرستان اندیمشک، شاهد حضور بانوان در خانه‌هایی هستیم که به جمع خوانی قرآن کریم و ادعیه‌های مذهبی و سخنرانی و اجرای ویژه برنامه‌های فرهنگی و مذهبی با یک شور مردمی خاص هستیم.  

این رسم نیک سال‌ها است که در منازل آسمانی شهرستان اندیمشک، برگزار می‌شود از این رو می‌توان گفت خانه‌های آسمانی اندیمشک در ماه مبارک رمضان به یاری مساجد  می‌آید و با نگاهی به کوچه خیابان‌های اندیمشک در گوشه کنار شهر شاهد جمع خوانی قرآن مجید هستیم که این فرصت از برکات انقلاب اسلامی و رشد نرخ باسوادان در جامعه است.

خیری فخاری در در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در این‌باره عنوان کرد: این رسم نیک مردم اندیمشک در طول سال‌های اخیر و به ویژه پس از پیروزی انقلاب اسلامی شاهد رونق دوچندان در شهرستان است. 

این شهروند اندیمشکی افزود: با توجه به دغدغه‌های بانوان و به خصوص مادران روزه دار که فرصت حضور در اماکن مذهبی را ندارند، خانه‌های آسمانی مردم اندیمشک و بانوان این شهرستان را بیش از گذشته با آداب و سنت‌های مذهبی آشنا و زمینه بهره گیری معنوی از برکات این ماه مبارک را برای آن‌ها فراهم می‌کند و لازم است بیش از گذشته توسط شهروندان جدی گرفته شود. 

میهمانی از لاله‌های سرخ در شهر یک هزار شهید اندیمشک در ماه میهمانی خدا

یکی دیگر از رسوم نیک مردم اندیمشک هم زمان با آغاز ماه مبارک رمضان پذیرایی از شهدای هشت سال دفاع مقدس توسط سنگربان مقاوم کرخه و دز بوده و مردم این شهر مقاوم و پر افتخار هم زمان با آغاز ماه میهمانی خدا علاوه بر آذین بندی فضاهای شهری با حضور در گلزار شهدای خود و نصب تصاویر و دل نوشته‌های شهدا یاد و خاطر سرو قامتان خود را گرامی می‌دارند. 

صمد محمدزاده با بیان این که مردم اندیمشک در هشت سال دفاع مقدس و با اهدا صدها شهید والا مقام درخشیده‌اند، افزود: مردم اندیمشک با حضور در گلزار شهدای خود و ادای احترام به شهدای هشت سال دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم و قرائت فاتحه و اهدای گل و تلاوت ادعیه مذهبی و قرآن و اجرای آئین‌های ویژه غبار روبی با دیگر بر استمرار مسیر خود در عرصه ولایت مداری، تاکید و توجه می‌کنند. 

این شهروند اندیمشکی ادامه داد: مردم اندیمشک با اجرای این آئین ویژه از شهدا خود تقدیر می‌کنند تا مسیر ارزش‌های اسلامی و انقلابی خود را بیش از گذشته تعالی بخشند و در بار دیگر بر حفظ نفس در برابر طوفان‌های دنیوی توجه و مسیر تعالی خود را در حوزه فرهنگ و بیداری اسلامی دنبال کنند. 

گزارش: محمد امین جمشیدی

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.