ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 26234
  • ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۶:۳۹
  • 100 بازدید
  • ارسال توسط :
بعد از ۲۷ روز از زلزله هنوز به این مناطق رسیدگی نشده/اولویت گروه‌های جهادی در تابستان امسال؛ مناطق زلزله‌زده خراسان شمالی

بعد از ۲۷ روز از زلزله هنوز به این مناطق رسیدگی نشده/اولویت گروه‌های جهادی در تابستان امسال؛ مناطق زلزله‌زده خراسان شمالی

اخبار دانشگاهی را از «کانال اخبار دانشگاهی SNN.ir» دنبال کنید   صادق مفرد، مسئول سازندگی سازمان بسیج دانشجویی در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، با اشاره به مشکلات مناطق زلزله زده خراسان شمالی گفت:  با توجه به مقارن شدن این حادثه با ایام انتخابات ریاست جمهوری، متاسفانه حجم گسترده خرابی‌ها رسانه ای نشده و امکانات اولیه به منطقه […]

اخبار دانشگاهی را از «کانال اخبار دانشگاهی SNN.ir» دنبال کنید

 

صادق مفرد، مسئول سازندگی سازمان بسیج دانشجویی در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، با اشاره به مشکلات مناطق زلزله زده خراسان شمالی گفت:  با توجه به مقارن شدن این حادثه با ایام انتخابات ریاست جمهوری، متاسفانه حجم گسترده خرابی‌ها رسانه ای نشده و امکانات اولیه به منطقه ارسال نشده است و شاهدیم بعد از گذشت 27 روز از حادثه همچنان روستاها کاملا آواربرداری نشده اند.

وی افزود: عمده خسارت ها مرتبط به شهرستانهای بجنورد، مانه و سملقان بوده و 17 روستا بین 50 تا 80 درصد تخریب شده اند؛ که همگی از محروم ترین روستاهای استان می باشند. مردم در این فصل گرما در چادر زندگی می کنند و حتی سرویس بهداشتی و حمام ندارند. علاوه بر منازل انبار علوفه و خانه دام ها نیز آسیب دیدند و بزودی اقتصاد منطقه با مشکل مواجه خواهد شد و نیازمند ورود جدی جهادکشاورزی استان هستیم.

مفرد اضافه کرد: با آغاز فصل سرما مشکلات این منطقه بدتر شده و درصورتی که بنیاد مسکن شرایط دریافت وام ساخت به روستاییان را تسهیل نکند و حمایت های مردمی و گروه های جهادی نباشد، با حالت بحرانی‌روبرو هستیم.

وی یادآور شد: روستاهای پسرکانلو و قره چای بنا بر تصمیم ستاد بحران می بایست به کلی جابجا شود. مابقی روستاها نیز عبارتند از: خندق لو، قریکانلو، قلعه ممو، فخرالدین، قصرقجر(تخریب بالا)، شعبان(تخریب بالا)،لنگر، سلولی، قره جنگل، ، کشک آباد ، استاد، شاه اجاق،  اخلی(تخریب بالا) ،دنگل(تخریب بالا)، چوپلی تپه.

مسئول سازندگی بسیج دانشجویی خاطرنشان کرد: گروه های جهادی دانشجویی استان از همان لحظات وقوع زلزله به منظور امدادرسانی، آواربرداری و توزیع جیره غذایی خشک و غذای گرم با حمایت آستان قدس رضوی ورود کرده و به 11 هزار نفر اقلام حمایتی را توزیع کردند.  در حال حاضر گروه های جهادی استان برای مرمت و ساخت منازل محرومین و همچنین ساخت سرویس بهداشتی و حمام عمومی آماده فعالیت می‌باشند و کار خود را با زبان روزه دز ماه مبارک شروع کردند. این گروه ها عبارتند از : شهید علم الهدی(پیام نور بجنورد) ،وحدت(آزادبجنورد) ، ثارالله(دانشگاه دولتی بجنورد) ،فاتحین قدس(ادواربسیج دانشجویی) ،شهید تهرانی مقدم(بسیج دانشجویی شیروان)، شهید تهرانی مقدم(دانشگاه های بجنورد) ،شهید احمدی روشن(بسیج دانشجویی اسفراین) ،شهید رستمی(بسیج دانشجویی مانه و سملقان) ،گروه فداییان ولایت(بسیج دانشجویی جاجرم)

وی اظهار داشت: در سفری که داشتیم‌ زمینه حضور گروه های جهادی فراهم شده و گروه هایی که از توانایی خوبی در جذب حمایت های مردمی‌ دارند، بهتر است اولویت خود را در تابستان این منطقه بگذارند و با هماهنگی سازندگی‌استان ورود کنند.

 

 

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.