ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 26425
  • ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۷:۰۵
  • 76 بازدید
  • ارسال توسط :
*بیدار شدن نیروهای امنیتی از خواب یا تغییر سیاست*

*بیدار شدن نیروهای امنیتی از خواب یا تغییر سیاست*

برخی در فضای مجازی عنوان می کنند: پس این داعشی ها تا الان کجا بودند که یک دفعه بعد از حمله تروریستی تهران پیدا شدند و چرا تا کنون کسی به دنبال آنها نبود. برخی دیگر نیز می گویند: انگار نیروهای امنیتی و انتظامی بعد از حمله تروریستی تهران تازه از خواب بیدار شدند و […]

برخی در فضای مجازی عنوان می کنند: پس این داعشی ها تا الان کجا بودند که یک دفعه بعد از حمله تروریستی تهران پیدا شدند و چرا تا کنون کسی به دنبال آنها نبود.

برخی دیگر نیز می گویند: انگار نیروهای امنیتی و انتظامی بعد از حمله تروریستی تهران تازه از خواب بیدار شدند و حتما باید حمله ای می شد تا حرکتی به خودشان بدهند.

 اما به نظر می رسد این صحبت ها درست نباشد و این دستگیری ها و اعلام اخبار آن در واقع یک تغییر سیاست و شیوه برخورد است.

 قطعا افراد دستگیرشده در ارتباط با داعش که اکثرا هویت ایرانی دارند قارچ گونه و به یکباره سبز نشده اند، از سوی دیگر غیر منطقی به نظر می رسد که بتوان تنها با دو یا سه روز فعالیت اطلاعاتی و امنیتی اینگونه گسترده و هماهنگ در غرب ، جنوب و مرکز کشور ، افراد را شناسایی و دستگیر کرد.

آنچه می توان تحلیل کرد این است که نه تنها نیروهای امنیتی و انتظامی در خواب نبوده اند بلکه بسیار هوشیار بر ماجرا نظارت داشته و اکثر افراد مشکوک را از مدت ها قبل تحت نظر گرفته بودند اما شاید چون کار و عمل مشخصی انجام نداده بودند در مورد آنها اقدامی صورت نمی گرفته است و به طور کلی سیاست بر نظارت و جلوگیری از ایجاد فضای روانی امنیتی و رعب آور بوده است؛

همانگونه که وزیر اطلاعات عنوان کرد: افراد و گروه های متعددی در رابطه با داعش پیش از حادثه تروریستی تهران دستگیر شده بودند ولی به جهت جلوگیری از ایجاد فضای روانی امنیتی در بین مردم از انتشار اخبار آن امتناع می شد.

اما بعد از حمله تروریستی تهران معادلات تغییر کرد و فضای روانی امنیتی ناخواسته ایجاد شد، پس شیوه و نوع برخورد در مورد اینگونه افراد نیز تغییر کرد و سیاست رسانه ای نیز عوض شد.

به تحلیلی می توان گفت هدف از این دستگیری ها به صورت گسترده و انتشار اخبار آن می تواند به نوعی پاسخ به این گروه تکفیری، تنگ تر کردن حلقه فشار بر عناصر آنها ، یافتن افراد دیگر از طریق اعتراف دستگیرشدگان و ایجاد فضای مقتدرانه در کشور باشد و از آن مهمتر و تاثیرگزارتر، ایجاد رعب و وحشت در افرادیکه زمینه و گرایش لازم برای ارتباط با داعش را دارند که اخطاری جدی ست برای آنها

پیوستن به چنین حیوانات انسان نمایی که قصد و هدف اصلی شان کشتن دین و انسانیت است بسیار عجیب می نماید و شُک آورترین بخش اخبار منتشره در این روزها شاید تعداد دستگیرشدگان نباشد بلکه فاش شدن هویت ایرانی این افراد است.

در پایان لازم به توضیح است که قطعا بنده اطلاعی از سیاست ها و دستورالعمل های ابلاغی به نیروهای امنیتی و انتظامی ندارم و تحلیل خود را به عنوان یک فعال و تحلیل گر رسانه ای و پژوهشگر حوزه جامعه شناسی از اخبار منتشره در این رسانه های کشور ارائه کردم که امیدوارم در روشن تر شدن این فضای رسانه ای که متاسفانه با عکس پرچم سیاه داعش مکدر شده کمکی کرده باشد.

نویسنده :محسن بخت یار

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.