ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 26435
  • ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۷:۱۴
  • 93 بازدید
  • ارسال توسط :
نیروهای دموکراتیک به بخش قدیمی رقه رسیدند

نیروهای دموکراتیک به بخش قدیمی رقه رسیدند

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از مشرق به نقل از رویترز، سخنگوی نیروهای دموکراتیک سوریه، گروهی متشکل از شبه نظامیان کرد و عرب مورد حمایت ائتلاف آمریکایی موسوم به ضد داعش، روز دوشنبه در سخنانی گفت: شبه نظامیان سوری پیشروی‌های زیادی از سمت شرق به سوی شهر رقه داشته اند […]

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از مشرق به نقل از رویترز، سخنگوی نیروهای دموکراتیک سوریه، گروهی متشکل از شبه نظامیان کرد و عرب مورد حمایت ائتلاف آمریکایی موسوم به ضد داعش، روز دوشنبه در سخنانی گفت: شبه نظامیان سوری پیشروی‌های زیادی از سمت شرق به سوی شهر رقه داشته اند و به بخش قدیمی این شهر رسیده اند.

نیروهای دموکراتیک سوریه از سه شنبه گذشته حمله گسترده ای را با هدف تصرف و بازپس گیری شهر رقه از تروریست های داعش آغاز کرده‌اند.

احمد محمد سخنگوی نیروهای دموکراتیک سوریه افزود: شبه نظامیان سوری مورد حمایت آمریکا به دیوارهای بخش قدیمی شهر رقه رسیده اند ولی درگیری شدیدی در حومه این شهر در منطقه صنعتی الصنعا درگرفته است و این مناطق هنوز امن نشده است.

بخش قدیمی رقه که در شرق این شهر واقع شده است، در نزدیکی بخش مدرن شهر قرار گرفته است. دیوارهای بخش قدیمی شهر رقه در قرن هشتم توسط خلفای عباسی ساخته شده است. شهر رقه زمانی مرکز خلافت عباسیان بوده است.

تکفیری های داعش در سال ۲۰۱۴ میلادی این شهر را تصرف کردند و از آن به عنوان پایگاهی برای طراحی حملات تروریستی در غرب استفاده می کنند. عملیات تصرف شهر رقه فشار بیشتری را بر تروریست های داعش وارد خواهد کرد، این گروه تروریستی طی ماه های اخیر متحمل شکست های زیادی در عراق شده اند و بخش های زیادی از شهر موصل را از دست داده‌اند.

نیروهای دموکراتیک سوریه شهر رقه را از نوامبر گذشته محاصره کرده اند. آمریکا اعلام کرده است که بیش از ۳ تا ۴ هزار تروریست داعش هنوز در رقه حضور دارند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.