ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 26451
  • ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۷:۵۲
  • 94 بازدید
  • ارسال توسط :
ام قصی در سفارت ایران/ایرج مسجدی نقش زنان عراقی را در جنگ علیه تروریسم ستود

ام قصی در سفارت ایران/ایرج مسجدی نقش زنان عراقی را در جنگ علیه تروریسم ستود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایرنا، دوشنبه شب، ضیافت افطاری سفارت ایران، به زنان عراقی اعم از نمایندگان پارلمان، فعالان اجتماعی، فعالان حوزه زنان، مسئولان فرهنگی و اساتید دانشگاه ها، با میزبانی ایرج مسجدی سفیر ایران در عراق و همسرش (زهرا حجازی) اختصاص یافت که همزمان بود با ایامی […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایرنا، دوشنبه شب، ضیافت افطاری سفارت ایران، به زنان عراقی اعم از نمایندگان پارلمان، فعالان اجتماعی، فعالان حوزه زنان، مسئولان فرهنگی و اساتید دانشگاه ها، با میزبانی ایرج مسجدی سفیر ایران در عراق و همسرش (زهرا حجازی) اختصاص یافت که همزمان بود با ایامی که سالروز فاجعه اسپایکر (پایگاهی در حومه تکریت در استان صلاح الدین) اتفاق افتاد.
به علاوه در همین روزها بود که فتوای تاریخی جهاد کفائی آیت الله سیستانی مرجع عالی عراق صادر و متعاقب آن الحشدالشعبی متولد شد و از همین رو، این مناسبت ها، محور اصلی بحث های بعد از صرف افطار بود تا حاضران بویژه ایرج مسجدی سفیر ایران در عراق، به تجلیل از این رویدادهای مهم تاریخی بپردازند.
ایرج مسجدی در این نشست، با تقدیر و تجلیل از ام قصی و یادآوری شجاعتش بخاطر نجات حدود 58 تن از جوانان عراقی که داعش در ژوئن 2014 و در جریان فاجعه اسپایکر به دنبال آنان بود، بر نقش مهم و تعیین کننده زنان عراقی در جنگ علیه تروریسم و نیز تحولات اجتماعی و تربیت فرزندانی شجاع و مومن تاکید کرد.
وی با اشاره به اهمیت محیط اجتماعی و خانواده، تاکید کرد که نقش زنان عراقی در حوزه های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی و نیز حضور آنان در دولت و پارلمان، ارزنده و تعیین کننده است.
مسجدی ضمن یادکردی از سالروز فتوای تاریخی جهاد کفائی از سوی مرجعیت و نیز سالروز تاسیس الحشدالشعبی، یاد شهدای عراق در جنگ علیه تروریسم را از جمله شهدای اسپایکر گرامی داشت و به روح تمامی شهدای جنگ علیه تروریسم در محور مقاومت سلام و درود فرستاد.
وی با اشاره به همکاری ها و روابط روبه گسترش دو کشور ایران و عراق در همه زمینه ها، تاکید کرد که ایران تمام قد در کنار عراق ایستاده است.
در این مراسم، ام قصی اولین بانویی بود که میکروفن به دست گرفت و ضمن تقدیر از کمک های ایران به عراق در جنگ علیه داعش، خواستار گشایش نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران در شهرهای مختلف برای گسترش رابطه همه بافت های عراقی با ایران شد.
ام قصی بانوی سنی از اهالی تکریت، بخاطر شجاعت و فداکاری هایش در مقابل گروه تروریستی تکفیری وحشی داعش، اکنون در عراق، عنوان بانوی قهرمان را کسب کرده است و از احترام ویژه ای در میان مردم کشورش برخوردار است.
در روزهایی که گروه تروریستی داعش بعد از اشغال موصل، وارد تکریت شد و 1700 دانشجوی بدون اسلحه نیروی هوایی عراق را که در حال سپری کردن دوران آموزشی بودند و عمدتا زیر 22 سال داشتند، به اسارت گرفت و به صورت دسته جمعی قتل عام کرد، ام قصی بدون توجه به رعب و وحشتی که داعش براه انداخته بود، ده ها تن از این جوانان را که گریخته بودند، پناه داد و سپس زمینه خروج آنان از منطقه را فراهم کرد تا دست داعش به آنان نرسد.
در جلسه ضیافت افطار سفارت ایران در بغداد در دوشنبه شب، خانم سمیره الموسوی عضو کمیسیون روابط خارجی پارلمان عراق نیز صحبت کرد و با اشاره به دغدغه های رهبر معظم انقلاب نسبت به تهاجم فرهنگی، هنگام اشغال عراق توسط آمریکایی ها، گفت: امروز با افتخار اعلام می کنیم که با هوشیاری مردم عراق و هوشمندی مرجعیت، این توطئه های دشمن را شکسته ایم بطوری که مردم مسلمان عراق از جمله زنان، همچنان محکم و استوار پیرو اهل بیت (ع) هستند.
مونا العمیری نماینده پارلمان عراق از استان دیاله نیز در این مراسم بر گسترش روابط ایران و عراق و نیز همکاری های گسترده تر ایران با استان دیاله و فعال کردن دو گذرگاه مرزی این استان با ایران تاکید کرد.
در این نشست، ضمن تاکید بر تاثیر فتوای مرجعیت در شکست توطئه علیه کشور عراق، از شهدای نیروهای مسلح اعم از ارتش، نیروهای امنیتی و الحشدالشعبی تجلیل شد.
سفارت ایران، هر ساله در ماه مبارک رمضان ، 10 روز ضیافت افطار برپا می کند که در آن شحصیت های سیاسی، رهبران احزاب و فعالان اقتصادی، اجتماعی، دانشگاهی و مقام های ارشد عراقی و نیز شیوخ و سران عشایر شرکت می کنند و مسجدی سفیر جدید ایران در عراق، امسال برای اولین بار یکی از این ضیافت ها را به فعالان زن عراقی در حوزه های مختلف اجتماعی و سیاسی، فرهنگی و سازمان های مردم نهاد اختصاص داد.
خاورم*4*1770*1275
انتشار دهنده: مجید جعفری

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.