ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 26532
  • ۲۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۵:۴۶
  • 83 بازدید
  • ارسال توسط :
کردها، نقشه دشمن را نقش برآب کردند – عبداله الماسی

کردها، نقشه دشمن را نقش برآب کردند – عبداله الماسی

از همان ساعات اولیه افشای هویت تروریست‌های داعشی، موج محکومیت جنایات آنان در استان کردنشین کرمانشاه آغاز شد و با اعلام وفاداری و حمایت همه اقشار استان از جمهوری اسلامی به اوج رسید.کرمانشاهی ها البته کمتر از یک ماه پیش با حضور گسترده در انتخابات ریاست جمهوری و شوراها با انقلاب اسلامی بیعت مجدد کرده […]

از همان ساعات اولیه افشای هویت تروریست‌های داعشی، موج محکومیت جنایات آنان در استان کردنشین کرمانشاه آغاز شد و با اعلام وفاداری و حمایت همه اقشار استان از جمهوری اسلامی به اوج رسید.
کرمانشاهی ها البته کمتر از یک ماه پیش با حضور گسترده در انتخابات ریاست جمهوری و شوراها با انقلاب اسلامی بیعت مجدد کرده و یک مشارکت 71 درصدی را ثبت کرده بودند؛ حتی میزان مشارکت در مناطق اهل سنت بیشتر از 75 و تا 85 درصد بود، یعنی از میانگین کشوری هم بیشتر.
این بار نیز کردهای کرمانشاهی بی‌معطلی وارد میدان مبارزه با تفکر و منش سلفی‌های جنایتکار شدند و تمام حامیان داعش از هر مذهب و نژادی را محکوم کردند.
ابراز همبستگی مردم کرمانشاه با جمهوری اسلامی ابتدا در شبکه های اجتماعی بروز یافت و هزاران کاربر اینترنت با ابراز تاسف و همدردی با قربانیان حمله تروریستی تهران، پیام هایی با مضمون نفی و طرد تفکرات وهابی و داعشی و اعلام حمایت از جمهوری اسلامی منتشر کردند.
‘امنیت ایران خط قرمز ماست’، ‘داعشی ها جایی در میان کردهای صلح طلب ندارند’، ‘مردم کرمانشاه همانند هشت سال دفاع مقدس پاسدار امنیت ایران هستند’، ‘کرمانشاه استان مدافعان حرم است’ و… برخی از پرتکرارترین پیام های کاربران بود.
همزمان با عموم مردم، علما و روحانیون شیعه و سنی، شخصیت های سیاسی، فعالان فرهنگی و رسانه ای، نمایندگان فعلی و ادوار مجلس، احزاب استان و تشکل های غیردولتی، علمی و هنری نیز در اظهارنظرهای جداگانه یا در قالب بیانیه هایی حمله تروریستی تهران را محکوم کردند و منافع و امنیت ملی ایران را خط قرمز خود دانستند.
به اعتقاد آنان تلاش برای این شکاف بین قوم کرد و جمهوری اسلامی به نتیجه نمی رسد زیرا کردها برای حفظ کیان و امنیت این نظام هزاران شهید داده اند.
به عنوان نمونه ماموستا ملا قادر قادری، امام جمعه پاوه با بیان اینکه هر کردی که داعشی شود، دیگر کرد نیست، افزود: ما کردهای مرزدار، امنیت را یک نعمت بزرگ الهی می دانیم برای حفظ و تقویت آن از هیچ تلاش و کوششی دریغ نکرده و نخواهیم کرد.
بیشتر این واکنش ها در شبکه های اجتماعی بازتاب زیادی داشت و با تایید و حمایت کاربران همراه شد.
در جریان حمله تروریستی روز 17 خرداد ماه به ساختمان مراجعات مردمی مجلس شورای اسلامی و حرم مطهر امام خمینی (ره) که توسط پنج عامل گروهک تروریستی داعش صورت گرفت، 17 تن از هموطنان شهید و 43 نفر مجروح شدند.
استان کرمانشاه 2 میلیون نفر جمعیت دارد که 220 هزار نفر آن اهل سنت هستند.
استان کرمانشاه در دوران دفاع مقدس 9 هزار و 800 شهید و طی سال های اخیر 14 شهید مدافع حرم تقدیم انقلاب کرده است.
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….
خبرنگار ایرنا مرکز کرمانشاه

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.