ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 26559
  • ۲۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۶:۱۴
  • 83 بازدید
  • ارسال توسط :
ماتیس: تدوین استراتژی افغانستان زمان‌بر است/برتری رقابتی آمریکا در حال کاهش است

ماتیس: تدوین استراتژی افغانستان زمان‌بر است/برتری رقابتی آمریکا در حال کاهش است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، ژنرال جیمز ماتیس، وزیر دفاع آمریکا این اظهارات را در جریان یک جلسه استماع در مجلس سنای آمریکا درباره بودجه پنتاگون مطرح کرد و سناتورها نیز تهدید کردند که بدون راهبرد برای افغانستان بودجه را کاهش خواهند داد. […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، ژنرال جیمز ماتیس، وزیر دفاع آمریکا این اظهارات را در جریان یک جلسه استماع در مجلس سنای آمریکا درباره بودجه پنتاگون مطرح کرد و سناتورها نیز تهدید کردند که بدون راهبرد برای افغانستان بودجه را کاهش خواهند داد.

روز سه شنبه ماتیس به همراه ژنرال جوزف دانفورد، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در مقابل کمیته نیروهای مسلح سنای آمریکا به ایراد شهادت پرداخته و شرح دادند که چطور بودجه پنتاگون برای مسائل مختلف اعم از استفاده از نیروها در افغانستان و سوریه تا گزارش‌های رسانه‌ای درباره تهدیدهای سایبری روسیه صرف می‌شود.

دانفورد در ابتدای سخنرانی خود خواهان بودجه بیشتر برای ارتش که از ابتدای ۲۰۱۳ تاکنون مشمول طرح‌های کاهش بودجه گردیده، شد.

او اظهار کرد: برتری رقابتی آمریکا در حال کاسته شدن است و از زمان ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ تاکنون نیروها و تجهیزات ارتش آمریکا دچار استهلاک شده‌اند.

دانفورد تاکید کرد:‌ در حالی که آمریکا متمرکز بر مبارزه با تروریسم بوده رقیبان بالقوه آن در یکسری تکنولوژی‌ها سرمایه گذاری کرده‌اند تا قابلیت‌های آن را برای اعمال قدرت محدود کنند.

جان مک‌کین، سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی و رئیس کمیته نیروهای مسلح این سوال را مطرح کرد که آیا در حال حاضر آمریکا بعد از صرف پول‌های هدر رفته قصد دارد پول‌های هدفمندی را برای افغانستان صرف کند چون به نظر نمی‌رسد که پنتاگون راهبردی برای این کشور داشته باشد.

مک‌کین نیز گفت: ما نمی‌توانیم به این شکل ادامه دهیم. شما نمی‌توانید از ما انتظار یک بودجه پایدار را داشته باشید اگرکه به ما راهبردی ارائه ندهید. در حال حاضر راهبرد ما در افغانستان راهبرد جلوگیری از شکست است که هیچ قرابتی با پیروز شدن ندارد.

جیمز ماتیس در پاسخ گفت: ما در افغانستان در حال حاضر در حال پیروز شدن نیستیم و در سریع‌ترین زمان ممکن مسیرمان را اصلاح خواهیم کرد.

او دوره فعلی در افغانستان را “زمان بدون راهبرد” خوانده و گفت: پنتاگون در حال کار بر روی مدون کردن یک راهبرد است و کنگره می‌تواند انتظار دریافت آن را در مدت زمان خیلی کمی داشته باشد.

مک‌کین در ادامه تهدید کرد: پنتاگون راهبردی برای افغانستان در مدت سریعی ارائه نکند شما باید انتظار دریافت راهبردی از جانب ما داشته باشید.

همچنین سناتور جو دانلی، که یک سناتور دموکرات است پرسید آیا ما الان قرار است شکل و شمایل بهتری نسبت به سال گذشته داشته باشیم؟ هر دو نفر جواب دادند فقدان راهبرد برای افغانستان منجر به خساراتی در میدان جنگ می‌شود.

ماتیس گفت: من فکر می‌کنم طالبان سال گذشته سال خوبی داشت. اکنون من معتقدم که دشمن در حال جهش و پیشروی پیدا کردن است.

ماتیس به سناتور لیندسی گراهام گفت: به رغم ابهامات موجود در عملیات‌های‌ آمریکا در افغانستان با این وجود حضور سربازان آمریکایی همچنان یک سیاست بیمه سازی در مقابل یک حمله ۱۱ سپتامبر دیگر است.

او ادامه داد: افغانستان مرکز تروریسم بین‌المللی بوده و ما باید با تروریست‌ها در آنجا روبرو شویم.

ماتیس اظهار کرد: راهبرد جدید آمریکا برای افغانستان شامل یک رویکرد منطقه‌ای به مشارکت‌های بیشتر هم‌پیمانان ما در ناتو خواهد بود.

همچنین دانفورد گفت: یک اولویت دیگر برای راهبرد جدید کاهش تلفات افغان‌ها از طریق یاری رساندن موثرتر به نیروهای زمینی افغان با پشتیبانی هوایی و آتش بیشتر آمریکا خواهد بود.

وزیر دفاع آمریکا تاکید کرد: نیروهای ما برخلاف وضعیت عدم راهبرد در افغانستان یک راهبرد شکست داعش در سوریه دارد و ائتلاف مبارزه با داعش تحت رهبری آمریکا به دنبال “محاصره و از بین بردن” شبه‌نظامیان داعش است.

ماتیس عنوان کرد: یکی دیگر از جنبه‌های این راهبرد تصمیم دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در اوایل ماه مه برای مسلح کردن شبه‌نظامیان کرد در سوریه است.

سناتور جین شهین، از رهبران پنتاگون درباره گزارش‌هایی درخصوص اقدام سربازان روسیه در قطع کردن مسیر آمریکایی‌ها در شهر التنف و همچنین مسدود کردن راه آمریکا از روزنامه فرات پرسید و اینکه آیا چنین چیزی قابل انتظار بوده است؟

ماتیس عنوان کرد که پیش‌بینی حرکت روس‌ها در التنف را نکرده بود و با این وجود این باعث جا خوردن تحلیلگران وزارت دفاع آمریکا نشد.

دانفورد نیز گفت: گزارش‌های رسانه‌ها درباره محاصره شدن ما در آنجا دقیق نیست.

دانفورد همچنین گفت: آمریکا و روسیه در ارتباط با سوریه با یکدیگر در ارتباط هستند تا امنیت هواپیماهایشان را در حریم هوایی این کشور تضمین کنند زیرا قانون اختیارات دفاعی ملی هرگونه همکاری نظامی را محدود می‌سازد.

وی افزود: ماتیس می‌تواند در صورت لزوم این محدودیت را حسب دلایل امنیت ملی لغو کند.

انتهای پیام

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.