ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 26699
  • ۲۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۵:۳۰
  • 93 بازدید
  • ارسال توسط :
عملکرد شورای عالی انقلاب فرهنگی در مورد سند ۲۰۳۰ ضعیف بود/ مسئول محافظه‌کار، ساکت، ترسو و محاسبه‌گر انقلابی نیست

عملکرد شورای عالی انقلاب فرهنگی در مورد سند ۲۰۳۰ ضعیف بود/ مسئول محافظه‌کار، ساکت، ترسو و محاسبه‌گر انقلابی نیست

 اخبار دانشگاهی را از «کانال اخبار دانشگاهی SNN.ir» دنبال کنید   تمجیدی، دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید مدنی تبریز در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، در مورد لغو سند ۲۰۳۰ گفت: این سند هم به لحاظ محتوایی و هم حقوقی هزینه‌هایی زیادی برای کشور داشت، نه تنها از نظر آموزشی و فرهنگی؛ بلکه از نظر اقتصادی هم دچار مشکل […]

 اخبار دانشگاهی را از «کانال اخبار دانشگاهی SNN.ir» دنبال کنید

 

تمجیدی، دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید مدنی تبریز در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، در مورد لغو سند ۲۰۳۰ گفت: این سند هم به لحاظ محتوایی و هم حقوقی هزینه‌هایی زیادی برای کشور داشت، نه تنها از نظر آموزشی و فرهنگی؛ بلکه از نظر اقتصادی هم دچار مشکل است. شورای عالی انقلاب فرهنگی بودجه می‌گیرد که این مسائل را بررسی کند؛ اما دیدیم دست روی دست گذاشتند تا خود رهبری نسبت به خطر ۲۰۳۰ هشدار دادند، یعنی باید برای چنین موضوعی اینقدر هزینه برای کشور درست می‌شد.

 

وی افزود: سند مملوء از کلمات و عبارات مبهم است و معنی و مقصود دقیق از آن‌ها ذکر نشده است، مثلا منظور از خانواده در ایران روشن است؛ اما ما چندین مدل خانواده در غرب داریم که برخی از آنها مغایر با شرع اسلامی و فرهنگ ایرانی هستند. البته عده ای از منتقدان ۲۰۳۰ فقط به مشکلات اخلاقی و آموزشی آن اشاره می‌کنند؛ اما به فرموده رهبر انقلاب تنظیم چنین سندی برای کشور در خارج از مرزهای کشور مغایر با استقلال کشور است. ولی از جریان غربگرا متعصب به غرب امضاء چنین اسنادی بعید نیست، ما امروز با صادرات مفتی نفت به ترکیه در جریان سند کرسنت مواجهیم که جز ضرر برای کشور چیز دیگری ندارد؛ اما خوب است چون جیب عده‌ای را پر می‌کند اسمش را هم می‌گذارند تعامل. اساسا تعامل به هدف کسب منافع بیشتر صورت می‌گیرد، اما نه آن نوع تعاملی که ما اینقدر به دشمن امتیاز دهیم که حالت ایالتی از دشمن را پیدا کنیم.

 

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید مدنی تبریز خاطرنشان کرد: برخی اعضای شورا که به سند ۲۰۳۰ اعتراض نکردند باید بدانند صندلی شورا را غصب کرده‌اند و انقلابی نیستند، انقلابی یعنی اهل اقدام و عملِ آرمانگرایانه و تکلیف‌مدارانه. مگر می‌شود این انقلابی، محافظه‌کار و ساکت و ترسو و محاسبه‌گر باشد؟

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.