ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 26733
  • ۲۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۶:۵۶
  • 91 بازدید
  • ارسال توسط :
حوادث ناجوانمردانه تروریستی تهران اتحاد شیعه و سنی را مستحکم تر کرد

حوادث ناجوانمردانه تروریستی تهران اتحاد شیعه و سنی را مستحکم تر کرد

در پی حادثە تروریستی هفته گذشته در تهران کە منجر بە شهادت و مجروح شدن تعدادی از هموطنان شد همشهریان بوکانی امام جمعه ،نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی و مسئولان اجرایی و اقشار و صنوف همسو با سراسر کشور در گفت و گو با خبرنگار ایرنا این جنایت را محکوم کردند.بر اساس این […]

در پی حادثە تروریستی هفته گذشته در تهران کە منجر بە شهادت و مجروح شدن تعدادی از هموطنان شد همشهریان بوکانی امام جمعه ،نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی و مسئولان اجرایی و اقشار و صنوف همسو با سراسر کشور در گفت و گو با خبرنگار ایرنا این جنایت را محکوم کردند.
بر اساس این گزارش هموطنان کرد زبان ساکن شهرستان بوکان در جنوب آذربایجان غربی اعتقاد دارند که حوادثی مانند عملیات تروریستی در حرم مطهر امام (رە) و مجلس شورای اسلامی باعث وحدت و انسجام بیشتر در بین مردم و مسئولان شد و دشمنان انقلاب و نظام با این اقدامات ناجوانمردانه راه به جایی نمی برند.
**حادثە تروریستی تهران وحدت و انسجام بیشتر مردم ایران را به دنبال دارد **
امام جمعه شهرستان بوکان با محکوم کردن حادثه تروریستی در مرقد مطهر امام راحل(ره) و مجلس شورای اسلامی گفت: دشمنان با اقدامات تروریستی و بی ارزش این چنینی نه تنها شکافی بین مردم و مسئولان ایجاد نمی کند بلکه موجب وحدت و هم افزایی بیشتر ملت ایران در مسیر آرمان های خود و انقلاب می شوند.
ماموستا عبدالرحمان خلیفه زاده روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: این حادثه به منظور ایجاد تفرقه و نفاق بین اقوام ایرانی و از بین بردن آرامش کنونی در کشور انجام شده که خوشبختانه نیروهای هوشیار امنیتی و اطلاعاتی ما نگذاشتند که دشمن به اهداف شوم خود دست پیدا کنند و این اقدامات در همان ساعات اولیه در نطفه خفه شد.
وی ادامه داد: شهادت نخستین شهید مدافع حرم اهل سنت آذربایجان غربی شهید ‘اسماعیل شجاعی ‘در شهرستان بوکان و در دفاع از اهل بیت نشان از اتحاد و همبستگی شیعه و سنی بوده و تروریست ها با این کارهای کودکانه نمی توانند شکاف بین شیعه و سنی ایجاد کنند چون در دفاع از اهل بیت خون شیعه و سنی با هم در آمیخته است.
امام جمعه بوکان اظهارکرد: این حادثه تروریستی توسط همه اقوام و مذاهب در ایران محکوم است و کار این افراد نه تنها باعث تفرقه و اختلاف نمی شود بلکه اتحاد وانسجام بیشتری را به دنبال خواهد داشت.
ماموستا خلیفه زاده اضافه کرد: گروه های تروریستی تکفیری به هیچ کشوری و هیچ اصولی و اندیشه ای پایبند نیستند و فقط به منظور تفرقه گام بر می دارند.
نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: تروریست های ضد بشری، خانه ملت و حرم مطهر حضرت امام(ره) را نشانه گرفتند و با حمله کور خود، چند تن از هموطنان مان را به شهادت رساندند تا با این وسیله در میان مردم اختلاف و تفرقه ایجاد کنند.
قسیم عثمانی ادامه داد: تروریست ها باید بدانند که از طرف ملت ایران و اقوام مختلف آن ضربه سنگینی خواهند خورد و منتظر عکس العمل سربازان فداکار ایران زمین باشند.
وی افزود: حوادث تروریستی حرم مطهر امام (رە) و مجلس شورای اسلامی حادثه ای اسفناک و درناکی است که از طرف همه مردم و کشورهای جهان محکوم است.
نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اقدامات تروریستی موجب وحدت بیشتر ملت می شود، ادامه داد: امروز کسانی که مدعی مبارزه با تروریسم در سطح جهانی و بین المللی هستند خود حامی مالی و سیاسی آن هستند و خود را پشت این جنایات پنهان کرده اند.
فرماندار بوکان نیز در گفتگو با ایرنا، با تسلیت به خانواده های جانباختگان حادثه تروریستی تهران اظهارکرد: تروریسم، افراط ، افراطی گری و خشونت تحت هر نام و عنوانی محکوم است و باید با طراحان آن در سطح جهان و بین الملل برخورد شود.
جمال خسروی ادامه داد: بد خواهان ایران اسلامی حضور و مشارکت کم نظیر مردم عزیز ایران در انتخابات اخیر ریاست جمهوری را که اوج همبستگی دولت و ملت بود را برنتابیدند و به زعم باطل خود با دسیسه و توطئه ای شوم، جان پاک هموطنان عزیزمان را نشانه رفتند.
وی گفت: مردم راهشان را برای دستیابی وحدت ملی ادامه می‌دهند و این کارهای تروریستی خللی در اراده مردم وارد نمی کند و بلکه باعث اتحاد و انسجام بیشتر بین ملت و مردم ایران خواهد شد.
بخشدار بخش مرکزی بوکان نیز در این ارتباط به خبرنگارایرنا، گفت: تروریسم هرگز در جوامعی که مردم، حکومت و دولتمردان خود را دوست دارند راه به جایی نمی برد.
محمد یزدانپناه افزود: اقدام مذبوحانه تکفیری ها در حادثه تروریستی تهران نشان از این دارد که صهیونیست جهانی از حکومت ایران، رهبری و وحدت ملی که در کشور وجود دارد وحشت دارند.
وی با بیان اینکه وحدت ملی در انتخابات اخیر توسط ملت ایران نشان داده شده است، اظهار کرد: گروه های تروریستی به هر قیمتی می خواهند چهار چوب جغرافیایی ایران را نا امن جلوه دهند و در این زمینه و با ایجاد این گونه حوادث قصد نا امن کردن ایران اسلامی را دارند ولی با این کار راه به جایی نمی برند.
یزدانپناه گفت: چون مردم پشت سر نظام و رهبری هستند و دولتی که با پشتوانه چندین میلیونی انتخاب شده قادر به ایجاد امنیت پایدار در کشور خواهد بود.
یکی از شهروندان بوکانی نیز در این خصوص گفت: این حادثه تروریستی در تهران تضعیف روحیه مردم را به دنبال نخواهد داشت چون مردم ایران امتحان خود را در اوائل دهه نخست انقلاب در جنگ تحمیلی و دیگر حوادث داخلی پس داده اند.
صابر فلکی ادامه داد: در این حادثه بی شک استکبارجهانی مثل آمریکا و کشور غاصب اسرائیل عوامل و گردانندگان اصلی و پشت پرده آن هستند.
این شهروند بوکانی با محکوم کردن این حادثه تروریستی اضافه کرد: مردم در سخت ترین شرایط مثل دهه های گذشته در صحنه حضور دارند و از انقلاب و ارزش های آن حراست و پاسداری می کنند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایرنا، روز چهارشنبه هفته گذشته 17 خرداد و مصادف با 12 رمضان در 2 حمله تروریستی جداگانه، ساختمان اداری مجلس شورای اسلامی و حرم امام خمینی (ره) هدف تیراندازی پنج تن از مهاجمان انتحاری مسلح قرار گرفت که در نتیجه آن، 17 نفر شهید و 46 نفر مجروح شدند.
به گفته منابع امنیتی، با هوشیاری ماموران پلیس حرم مطهر امام خمینی(ره)، یکی از مهاجمان انتحاری قبل از اقدام مورد اصابت گلوله قرار گرفت و فرد انتحاری دیگر نیز خود را منفجر کرد.
سه مهاجم به ساختمان مجلس نیز در جریان درگیری ها به هلاکت رسیدند.
وزارت اطلاعات با افشای هویت و عکس تروریست ها اعلام کرد: ‘تیم عملیاتی داعش که در عملیات تروریستی حرم مطهر و مجلس شورای اسلامی مشارکت داشتند 5 نفر از عناصر تروریست سابقه دار وابسته به گروه های وهابی و تکفیری بودند که پس از جذب توسط گروهک تروریستی داعش، از کشور خارج شده و در جنایات این گروهک تروریستی در موصل و رقه مشارکت داشتند.’
گروهک تروریستی داعش مسئولیت حمله به ساختمان مجلس و حرم امام(ره) را بر عهده گرفته است.
شهرستان کردنشین بوکان با 251 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی قرار دارد.
مهمترین اخبار ایرنای کشور، آذربایجان غربی و جنوب استان را به صورت لحظه به لحظه از کانال خبری تلگرام این رسانه به آدرسirnamahabad@ دریافت کنید.
گزارش از: محمد ادیب** انتشار دهنده: پیمان پاکزاد
7510/3093

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.