ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 26998
  • ۲۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۹:۴۹
  • 90 بازدید
  • ارسال توسط :
احیای دومین شب از لیالی قدر در حرم مطهر حضرت معصومه(س) در قم برگزار شد

احیای دومین شب از لیالی قدر در حرم مطهر حضرت معصومه(س) در قم برگزار شد

  به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری برنا از قم، ارادتمندان به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) دراین اجتماع باشکوه معنوی با طلب غفران از خداوند متعال و توسل به ائمه اطهار (ع) ، عزت و سربلندی مسلمانان جهان را خواستار شدند.  در این مراسم علاوه بر شبستان […]

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری برنا از قم، ارادتمندان به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) دراین اجتماع باشکوه معنوی با طلب غفران از خداوند متعال و توسل به ائمه اطهار (ع) ، عزت و سربلندی مسلمانان جهان را خواستار شدند. 

در این مراسم علاوه بر شبستان ها و صحن های حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) که مملو از جمعیت شده بود، خیابان های اطراف حرم مطهر به ویژه خیابان آستانه شاهد حضور گسترده مردان و زنانی بود که با قرائت قرآن و دعای جوشن کبیر با پروردگار خود به راز و نیاز مشغول بودند. 

همچنین دراین آیین معنوی ،مردم مومن و ولایتمدار شهر مقدس قم با برگزاری مراسم قرآن به سر گذاشتن از درگاه خداوند متعال بخشش و توفیق بندگی را طلب کردند و برای سرنوشت خود و دیگر مسلمانان جهان دست به دعا شدند. 

برنامه های این شب با قرائت دعای جوشن کبیر توسط حاج عباس حیدرزاده و سخنرانی حجت الاسلام ناصر رفیعی برگزار شد. 

عضو هیات علمی جامعه المصطفی درآیین احیای شب قدر در حرم حضرت معصومه(س) به روایتی از رسول خدا(ص) اشاره و بیان کرد: سه گروه شامل کسانی که ذکر خداوند می گویند، از ترس خداوند اشک می ریزند و در سحر بیدار هستند و استغفار می کنند، از شر شیطان در امان هستند. 

حجت الاسلام ناصر رفیعی افزود: شب زنده داران در شب های قدر هر سه این ویژگی ها را دارند و از دسیسه لشگر شیطان مصون می مانند. 

وی با اشاره به عظمت شب های قدر، گفت: امشب با پنج مناسبت نزول قرآن، شب تعیین پرونده و سرنوشت، شب احیا، شب حجت خدا و شهادت امیرالمومنین(ع) مصادف است. 

وی خاطرنشان کرد: شب قدر مخصوص مسلمانان نیست و میان امت همه انبیا چنین شبی بوده است؛ ممکن است زمان شب ها در طول سال متفاوت باشد. 

رفیعی ادامه داد: صدقه دادن در شب قدر موجب عبور از صراط، استغفار کردن باعث نجات از آتش جهنم، نماز مستحبی خواندن موجب کسب رضایت خدا و احیاء باعث قرب الهی می شود. 

وی با اشاره به نامه 45 حضرت علی(ع) در نهج البلاغه، گفت: در این نامه امام علی(ع) انسان ها را به تقوا، خداترسی، قدرت ترک گناه، تلاش و کوشش، عفیف بودن، نماز و قرآن خواندن دعوت می کند. 

وی با بیان این که بی تقوایی یعنی انسان راحت در صحنه گناه بلغزد، ادامه داد: حضرت علی(ع) در شب آخر عمر بابرکت خود فرزندانش را به علم و ادب رهنمون می کند و جهل و بی ادبی را عامل سقوط و عامل حاکمیت دشمن می داند. 

رفیعی با اشاره به جنایت داعش در جهان به ویژه کشورهای منطقه، گفت: جهل عامل حرکت های پست و غیرانسانی گروه تروریستی داعش است و باعث شده این گروه تروریستی این گونه خودشان و مردم را از بین ببرند و برای مردم دنیا زحمت به وجود آورند. 

وی افزود: جهل باعث شد سامری هزاران انسان را به گوساله پرستی بکشاند و قوم لوط مبتلا به هزاران گناه شود. 

شب های نوزدهم، بیست و یکم و بیست و سوم ماه مبارک رمضان، به عنوان شب های پرفیض و برکت قدر در نزد شیعیان و بسیاری از مسلمانان جهان دارای جایگاه با عظمتی است و در این شب ها به قرائت ادعیه، اقامه نماز، انجام مستحبات و شب زنده داری مشغول می شوند. 

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.