ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 27005
  • ۲۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۶
  • 73 بازدید
  • ارسال توسط :
پژوهش در امور زنان مغفول مانده است

پژوهش در امور زنان مغفول مانده است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایسنا، دکتر سکینه شاهی با بیان این مطلب افزود: این مسأله موجب می‌شود بار مسئولیت دانشگاهیان بیشتر شود و دانشگاه‌ها باید با پرداختن به مسائل مربوط به زنان در بخش‌های مختلف بتوانند در این امر راهکارهایی را به مسئولان اجرایی استان ارائه دهند. وی […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایسنا، دکتر سکینه شاهی با بیان این مطلب افزود: این مسأله موجب می‌شود بار مسئولیت دانشگاهیان بیشتر شود و دانشگاه‌ها باید با پرداختن به مسائل مربوط به زنان در بخش‌های مختلف بتوانند در این امر راهکارهایی را به مسئولان اجرایی استان ارائه دهند.

وی توانمندسازی بانوان شاغل این دانشگاه را ازجمله مهم‌ترین برنامه‌های این بخش دانست و اظهار کرد: تلاش خواهیم کرد در بخش بهبود و ارتقاء شأن و جایگاه بانوان شاغل دانشگاه برنامه‌هایی را اجرا کنیم.

شاهی با بیان اینکه پست مشاور امور بانوان و خانواده در دانشگاه به منظور رسیدگی به امور تمامی بانوان دانشگاهی اعم از کارکنان، اعضای هیأت‌علمی و دانشجویان است، گفت: یکی از اهداف مهم در این بخش توانمندسازی بانوان شامل کیفیت زندگی کاری، نشاط خانواده، ارتباط با همسر و تربیت فرزندان است.

وی خاطرنشان کرد: امروزه در عصری زندگی می‌کنیم که در هر موضوعی، مطالعات تخصصی فراوانی انجام‌شده است؛ بنابراین اکنون، هنگام آن نیست که صرفاً با آزمون و خطا با پدیده‌های جدید روبرو شویم و باید اطلاعات صحیح علمی از طریق آموزش به افراد انتقال یابد؛ این موضوع به‌خوبی در مورد امور خانواده و تربیت فرزند نیز صدق می‌کند.

مشاور رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز در امور زنان و خانواده از توانمندسازی زنان به‌عنوان یک ضرورت یاد کرد و گفت: در این خصوص سازمان‌های مختلف برنامه‌هایی را برای کارکنان خود تدارک دیده‌اند و پیش از این نیز توسط کمیسیون امور بانوان دانشگاه برنامه‌ریزی و تلاش‌های بسیار زیاد و مؤثری دراین خصوص انجام شده که باید از تمامی اعضای این کمیسیون تقدیر کرد؛ تلاش می‌کنیم این برنامه‌ها به صورت تکمیلی‌تر ادامه یابد.

شاهی اظهار کرد: برخی از قوانین اداری در دانشگاه تصویب‌ شده که هنوز اجرایی نشده‌اند و یا انجام آن‌ها به کندی پیش می‌رود که این موضوع برخی مشکلات را برای بانوان شاغل دانشگاه ایجاد کرده است. در تلاش هستیم که از نظر حقوقی در بستر قانونی این مشکلات حل‌شده و شرایط کاری و زندگی مناسبی برای کارکنان ایجاد شود.

وی عنوان کرد: در خصوص برگزاری سمینارها و دوره‌های آموزشی برای بانوان دانشگاه، نیازسنجی‌هایی شده تا بتوان با بررسی‌های بیشتر برگزاری برنامه‌هایی با محوریت موضوعات موردنیاز بانوان را تدارک دید؛ سلامت جسمی و روانی کارکنان زن دانشگاه از اهمیت بسیاری برخوردار است که در این زمینه با مساعدت دانشکده تربیت‌بدنی، برنامه‌هایی برگزار خواهد شد، در زمینه سلامت روانی نیز اعضای هیأت‌علمی دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی آمادگی خود را برای برگزاری سمینارهایی اعلام کرده‌اند.

مشاور رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز در امور زنان و خانواده گفت: همچنین با مساعدت دکتر خواجه رئیس دانشگاه، مقرر شد برای راحتی هرچه بیشتر بانوان شاغل دارای شرایط خاص، با هماهنگی دفتر فنی دانشگاه در تمامی دانشکده‌ها آسانسور نصب و راه‌اندازی شود. در حوزه مسائل اجتماعی نیز برنامه‌ریزی‌های لازم برای دانشجویان دختر دانشگاه شهید چمران اهواز انجام خواهد شد.

مشاور رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز در امور زنان و خانواده، خاطرنشان کرد: آشنایی با مسائل حقوقی، خانواده و فرزندان جزو نیازهای بانوان است که در این خصوص نیز استانداری خوزستان اعلام نیاز کرده که در بخش حقوق زنان بی‌سرپرست و بد سرپرست و کودکان معلول و کار، دانشگاه همکاری‌های لازم را داشته باشد.

انتهای پیام

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.