ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 27056
  • ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۰:۳۶
  • 85 بازدید
  • ارسال توسط :
طرح کاخ سفید برای تشدید درگیری آمریکا با نیروهای هم‌پیمان اسد در جنوب سوریه

طرح کاخ سفید برای تشدید درگیری آمریکا با نیروهای هم‌پیمان اسد در جنوب سوریه

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وبگاه مجله «فارن‌پالیسی» بامداد شنبه گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از داده دو مقام کاخ سفید چندین بار برای متقاعد کردن دیگران جهت گسترش دامنه جنگ در سوریه تلاش کرده‌اند.  منابع آگاه در دولت «دونالد ترامپ»، […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وبگاه مجله «فارن‌پالیسی» بامداد شنبه گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از داده دو مقام کاخ سفید چندین بار برای متقاعد کردن دیگران جهت گسترش دامنه جنگ در سوریه تلاش کرده‌اند. 

منابع آگاه در دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا گفته‌اند که این دو مقام کاخ سفید جنگ سوریه را فرصتی برای مقابله با ایران و نائبان این کشور در میدان نبرد می‌بینند. 

«ازرا کوهن-واتنیک»، مدیر ارشد امور اطلاعات در شورای امنیت ملی آمریکا و «درک هاروی»، مشاور ارشد امور خاورمیانه در این شورا دو مقامی هستند که خواستار گسترش دادن دامنه درگیری‌ها در جنوب سوریه هستند- جایی که ارتش آمریکا در روزهای گذشته بارها به نیروهای هم‌پیمان ارتش سوریه حمله کرده است. 

منابع مورد استناد فارن‌پالیسی می‌گویند طرح‌های این دو نفر به قدری افراطی هستند که حتی جنگ‌طلب‌های سنتی نظیر «جیمز متیس»، وزیر دفاع آمریکا را هم عصبی کرده است. «متیس»، چندین بار تا کنون جلوی پیشرفت طرح‌های آنها را گرفته است. 

مقام‌های وزارت دفاع آمریکا هم گفته‌اند علی‌رغم مواضع تهاجمی برخی از این مقام‌های کاخ سفید، جیمز تیس، فرماندهان نظامی و دیپلمات‌های آمریکایی همگی با باز کردن یک جبهه نبرد گسترده‌تر علیه ایران و نیروهای تحت حمایت آن در جنوب سوریه مخالف هستند. 

آنها، چنین اقدامی را حرکتی پرمخاطره می‌دانند که می‌توانند آمریکا را به ورطه یک درگیری خطرناک با ایران بکشاند و نیروهای مستقرشده آمریکا در عراق و سوریه را نیز در معرض خطر قرار دهد. 

 یک مقام وزارت دفاع آمریکا ادعا کرده جیمز متیس، ژوزف دانفورد، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا و برت مک‌گورک، دیپلمات آمریکا مسئول نظارت بر ائتلاف ادعایی آمریکا علیه داعش همگی بر تمرکز جهت بیرون راندن داعش از مناطق اشغال‌شده تأکید دارند. 

مقام‌های نظامی سوریه هفته گذشته خبر دادند یگان‌های ارتش توانسته‌اند بعد از نابودی تجمعات داعش وارد مرزهای سوریه و عراق در شمال شرق «التنف» در عمق منطقه صحرای سوریه «بادیه الشام» شوند.

پیشروی نیروهای ارتش سوریه و هم‌پیمانان آنها در حالی صورت گرفت که ائتلاف تحت رهبری آمریکا بارها آنها را در اطراف پایگاه التنف هدف قرار داد. این ائتلاف، یک روز قبل از این پیشروی یک فروند پهپاد متعلق به نیروهای حامی بشار اسد را در جنوب سوریه ساقط کرده بود.

التنف در جاده بغداد دمشق در مرزهای مشترک با عراق و در فاصله نه چندان دور از مرزهای اردن واقع است.

 

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.