ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 27084
  • ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۴:۱۵
  • 87 بازدید
  • ارسال توسط :
دولت تدبیر و امید اقدامات زیربنایی در شهرستان کرمان انجام داده است

دولت تدبیر و امید اقدامات زیربنایی در شهرستان کرمان انجام داده است

محمد علی توحیدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در حوزه عمران شهری عملیات های عمرانی بزرگی از قبیل ساخت زیرگذر میدان آزادی که در زمینه حمل و نقل و ترافیک و زیباسازی شهری پروژه بزرگی است در کرمان حال انجام است. وی اظهار کرد: همچنین تقاطع های غیرهمسطح شهید بادپا، […]

محمد علی توحیدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در حوزه عمران شهری عملیات های عمرانی بزرگی از قبیل ساخت زیرگذر میدان آزادی که در زمینه حمل و نقل و ترافیک و زیباسازی شهری پروژه بزرگی است در کرمان حال انجام است.
وی اظهار کرد: همچنین تقاطع های غیرهمسطح شهید بادپا، شهید الله دادی، امیرکبیر، شهدای خلبان و دهها پروژه عمرانی بزرگی که با همت استاندار و همکاری قرارگاه خاتم الانبیا در شهر کرمان در حال اجراست.
وی با بیان اینکه گام های بزرگی در حوزه مرمت و بازسازی ابنیه میراث فرهنگی شهرستان کرمان برداشته شده است تصریح کرد: مرمت و بازسازی بازار کرمان، بدنه سازی میدان مشتاق، نورپردازی و زیباسازی ابنیه های تاریخی، گلزار شهدا و خانه های تاریخی در دست بازسازی و مرمت است.
فرماندار کرمان ادامه داد: باغ و عمارت فتح آباد که قبلا مجموعه ای ویران شده و در حال نابودی بود با مرمت شدن در مدت زمانی کوتاه اکنون به یک جاذبه توریستی و اثر اقتصادی تبدیل شده است.
وی با بیان اینکه در حوزه گازرسانی به همت دولت تدبیر و امید توانستیم عملیات گازرسانی به روستاها و شهرهای گلباف و راین انجام دهیم اظهار کرد: از حیث جمعیتی بیش از 95 درصد از شهرستان کرمان از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند و بخش های باقیمانده نیز به زودی به شبکه گازرسانی متصل خواهد شد.
توحیدی گفت: تمام روستاهای بالای 10 خانوار شهرستان کرمان نیز در دولت تدبیر و امید از نعمت برق برخوردار شده اند و تعدادی از روستاهای کمتر از 10 خانوار نیز برق دار شده اند.
فرماندار کرمان بیان کرد: در حوزه آب رسانی اتفاقات بسیار خوبی در شهرستان کرمان رقم خورده که در نوع خود کم نظیر است و بیش از 110 میلیارد ریال در حوزه آب رسانی روستایی در این شهرستان هزینه شده است و روستاهایی مانند بی بی حیات، استخروییه، چشمه گز و غیره که سالها در تامین آب با مشقت روبرو بوده اند از نعمت آب آشامیدنی برخوردار شده اند.
وی افزود: همچنین 97 کیلومتر شبکه جدید آبرسانی و بیش از هزار و 700 متر مکعب مخزن جدید در چهار سال گذشته در حوزه آبرسانی در شهرستان کرمان انجام شده است.
فرماندار کرمان اظهار کرد: اغلب راههای این شهرستان دوبانده است و بزودی عملیات دوبانده شدن محور کرمان به زرند نیز تکمیل می شود و راههای درجه 2 شهرستان نیز بهسازی و ایمن سازی شده است.
وی گفت: در حوزه جهاد کشاورزی و آبیاری های نوین نیز در شهرستان کرمان اقدامات خوبی انجام شده و توانستیم در حدود 10 هزار هکتار از اراضی این شهرستان سیستم آبیاری نوین را اجرا کنیم.
توحیدی ادامه داد: برای صرفه جویی و بهسازی در حوزه آب تعداد 762 رشته قنات مرمت و 148 باب استخر ذخیره آب انجام شده است.
وی با اشاره به زون بندی اقتصادی استان کرمان گفت: با تدبیر استاندار کرمان، در این شهرستان از سه معین اقتصادی استفاده شده و هواپیمایی ماهان در شهرستان شهداد فعالیت خود را آغاز کرده است تا از پتانسل های این مجموعه برای ارتقاء توانمندی ها و اشتغال منطقه استفاده کنیم.
فرماندار کرمان ادامه داد: همچنین بانک رسالت معین اقتصادی منطقه گلباف است که با شعار هر خانه یک کارخانه گام های بسیار خوبی در این ناحیه برداشته و مجتمع مس شهید باهنر کرمان نیز به عنوان معین منطقه راین با انجام کارهای علمی درصدد است تا صنایع دستی منطقه را شکوفا کنند.
وی بیان کرد: در طول فعالیت دولت تدبیر و امید، در حوزه آموزش عالی سازه ها و ساختمان های جدیدی در مجموعه آموزش عالی شهرستان کرمان ایجاد و علاوه بر این در شهرهای کوچک نیز از مراکز آموزش عالی حمایت هایی انجام شده است.
توحیدی با بیان اینکه شهرستان کرمان در حوزه سلامت نیز بسیار خوش درخشیده است افزود: ساخت بیمارستان 300 تختخوابی شهید باهنر مراحل نهایی را می گذراند و ساختمان 300 تختخوابی پیامبر اعظم (ص) در دولت یازدهم به بهره برداری رسید.
وی ادامه داد: در اغلب بیمارستان های شهرستان کرمان در بخش نوسازی ساختمان و تجهیزات اقدامات خوبی انجام شده است.
وی گفت: کارهای بسیار بزرگی در حوزه صنعت و معدن و در شهرستان چترود در دست انجام است و عملیات احداث کارخانه کنستانتره و گندله سازی مراحل نهایی را طی می کند.
فرماندار کرمان گفت: در حوزه انرژی های نو و تولید برق خورشیدی چند سایت تولید برق خورشیدی در شهر ماهان در دست ساخت است و این طرح ها پیشرفت خوبی دارد.
وی افزود: در حوزه عمران روستایی می توانیم ادعا کنیم که سطح خدمات ارائه شده در بسیاری از روستاهای شهرستان کرمان تا مرکز استان بسیار محدود و نزدیک است.
فرماندار کرمان تصریح کرد: پیشرفت های بسیار خوبی در حوزه اشتغال در شهرستان کرمان انجام شده بطوریکه در 2 سال گذشته چهار هزار و 47 نفر اشتغال تعهد داشتیم که چهار هزار و 685 نفر از این تعداد مشغول به کار شده اند.
وی ادامه داد: سهم شهرستان کرمان در سال 94 چنج هزار و 457 نفر بود که به پنج هزار و 500 نفر رسید و به رکورد خوبی دست پیدا کردیم و در سال 95 هم به همین میزان اشتغال ایجاد شد.
وی گفت: با توجه به دغدغه های رهبر معظم انقلاب اسلامی در حوزه اجتماعی از گسترش مناطق حاشیه ای در شهرستان کرمان جلوگیری و از تغییر کاربری غیر قانونی یک هزار از اراضی دولتی و کشاورزی در دولت یازدهم جلوگیری شد.
توحیدی ادامه داد: سطح بهداشت مناطق حاشیه ای کرمان را ارتقا دادیم و آموزش و پرورش را مسئول کردیم که هیچ واجب التعلیمی از تحصیل باز نماند و حرفه آموزی برای تامین معیشت و اشتغال توسط سازمان فنی حرفه ای دنبال می شود.
توحیدی گفت: برای افراد معتاد و آلوده مراکز ترک اعتیاد و بازپروری راه اندازی شده است و خدمات مشاوره ای برای بهتر زندگی کردن این افراد انجام می شود.
وی با اشاره به اینکه در دولت تدبیر و امید 2 انتخابات تجربه شد اظهار کرد: انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در سال 94 به نحو بسیار خوب انجام شد و منتخبین در حال انجام وظایف هستند.
فرماندار کرمان افزود: انتخابات اخیر ریاست جمهوری و شوراها در سلامت کامل انجام شد و مشارکت حدود 80 درصدی در انتخابات توسط ساکنان شهرستان کرمان رکورد کم نظیری بوده است.
وی تصریح کرد: رای 60 درصدی مردم شهرستان کرمان به دکتر روحانی بیانگر این است که برنامه ها و خدمات دولت در این شهرستان نزد مردم مقبولیت دارد.
خبرنگار: داود رجبی بهجت **انتشار دهنده: نجمه حسنی
7437/3029

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.