ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 28185
  • ۰۲ تیر ۱۳۹۶ - ۶:۴۰
  • 81 بازدید
  • ارسال توسط :
مشارکت 70 استادکار سنگ‌تراش در ساخت سنگ‌های نمای طرح توسعه حرم علوی

مشارکت 70 استادکار سنگ‌تراش در ساخت سنگ‌های نمای طرح توسعه حرم علوی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری فارس، محمد نجفی گفت: 508 ستون سنگی و بخش‌های جانبی آن در سال گذشته در کارگاه‌های این شهرستان ساخته و برای استفاده در صحن حضرت زهرا (س) به نجف اشراف ارسال شد. رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات شهرستان محلات گفت: […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری فارس، محمد نجفی گفت: 508 ستون سنگی و بخش‌های جانبی آن در سال گذشته در کارگاه‌های این شهرستان ساخته و برای استفاده در صحن حضرت زهرا (س) به نجف اشراف ارسال شد.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات شهرستان محلات گفت: شهرستان محلات ساخت 604 پایه ستون سنگی را برای اجرای پروژه صحن حضرت زهرا (س) متعهد شده است که طی یک ماه آینده به تمامی این تعهد عمل خواهد کرد.

 

وی ادامه داد: برای ساخت این ستون‌های سنگی بیش از 2 هزار تن سنگ مرمر مصرف شده که در کنار ساخت ستون‌ها سایر نیازمندی‌های صحن به صورت سنگ پلاک بالغ بر 3 هزار متر مربع و دهها تن سنگ به صورت شمش مرمر بوده است.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات شهرستان محلات گفت: برای نخستین بار در خاورمیانه، تجهیزات پیشرفته و تخصصی برش ستون سنگی در اشکال متنوع در کارگاه‌های مجتمع سنگبری این شهرستان مستقر شد.

نجفی، در خصوص امکانات تخصصی جدید برای تامین ستون‌های سنگی صحن حضرت زهرا (س) در محلات، گفت: تعهد ساخت ستون‌های سنگی برای صحن حضرت فاطمه زهرا (س) در نجف اشراف در این شهرستان با تجهیزات جدید به بهترین شکل در حال انجام است.

نجفی بیان کرد: یکی از صنعتگران نیکوکار این شهرستان همه مراحل تهیه سنگ، فرآوری و نصب ستون در محوطه صحن حضرت زهرا (س) در نجف اشرف را بر عهده گرفته است.

 

وی گفت: تعدادی از 604 ستون مذکور از سنگ مرمر مرغوب و سفید است و بقیه از مرمر سبز می‌باشد.

نجفی افزود: مردم محلات در سال گذشته بیش از 2 میلیارد و 81 میلیون ریال کمک نقدی و کالایی برای بازسازی عتبات عالیات داشتند که این میزان 10 درصد بیش از تعهد شهرستان است.

وی ادامه داد: 921 میلیون ریال از این کمک‌ها به صورت غیر نقدی و شامل اهدای سنگ نما و گل و گل آرایی از صنعتگران سنگ و تولید کنندگان گل این شهرستان برای بازسازی عتبات عالیات بوده است.

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات محلات بیان کرد: مردم نیکوکار و مذهبی محلات پارسال 125 میلیون و 400 هزار ریال طلا برای بازسازی عتبات عالیات کمک کردند.

نجفی گفت: کمک‌های نقدی و غیر نقدی مردم این خطه به جز تعهد این شهرستان برای ساخت ستون‌های سنگی است.

وی یادآو رشد: محلات نسبت به جمعیت خود بالاترین میانگین کمک به بازسازی عتبات عالیات را در بین 12 شهرستان استان دارد.

شهرستان محلات در جنوب استان مرکزی با 55 هزار نفر جمعیت قطب تولید سنگ نما، گل و گیاهان زینتی در کشور است. یاد آور می‌شود ستاد معین استان مرکزی رتبه اول مشارکت‌های مردمی را در بین 31 استان کشور در سال 95 کسب کرده است.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.