ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 28264
  • ۰۲ تیر ۱۳۹۶ - ۸:۴۴
  • 316 بازدید
  • ارسال توسط :
جابری انصاری: سعودی بازی خطرناکی را آغاز کرده که خود بازنده آن خواهد بود

جابری انصاری: سعودی بازی خطرناکی را آغاز کرده که خود بازنده آن خواهد بود

وی در گفت و گو با تارنمای خبری «العهد» لبنان که پنجشنبه شب منتشر شد، با اشاره به اظهارات «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی که گفته بود «جنگ با ایران را به داخل این کشور می کشانیم» و سخنان «عادل الجبیر» وزیر خارجه سعودی درباره ضرورت تنبیه ایران گفت: همزمانی این اظهار نظرها با دو […]

وی در گفت و گو با تارنمای خبری «العهد» لبنان که پنجشنبه شب منتشر شد، با اشاره به اظهارات «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی که گفته بود «جنگ با ایران را به داخل این کشور می کشانیم» و سخنان «عادل الجبیر» وزیر خارجه سعودی درباره ضرورت تنبیه ایران گفت: همزمانی این اظهار نظرها با دو حمله تروریستی تهران معنا و مفهوم خاصی دارد. ما اطلاعاتی در اختیار داریم که نشان می دهد نظام سعودی تماس ها و روابطی با گروه های تروریستی ضد انقلاب در مناطق مختلف کشور دارد و بازی خطرناکی شروع کرده است. این بازی مشکلات راهبردی بزرگی برای عربستان به همراه خواهد آورد.

**پیام حملات موشکی ایران
جابری انصاری در بخش دیگر گفت و گو عملیات موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه داعش در دیرالزور را پیام روشنی از سوی جمهوری اسلامی ایران به گروه های تروریستی خواند و گفت: بلافاصله بعد از عملیات تروریستی اخیر در تهران، ایران اعلام کرد که به این عملیات داعش پاسخ خواهد داد.
وی افزود: از یک لحاظ این عملیات پاسخ مستقیم به عملیات داعش در تهران بود و از سوی دیگر نمونه ای از سیاست روشن ایران را در مبارزه تاثیرگذار با گروه های تروریستی به ویژه داعش به نمایش گذاشت.
معاون وزیر خارجه ایران در پاسخ به سوالی درباره شکست های پی در پی داعش و حرف و حدیث ها درباره حمایت عربستان از تروریست هایی که در تهران دست به عملیات زدند گفت: اتفاقی که در تهران روی داد را می توان از چند زاویه ملاحظه کرد؛ یک زاویه معنای نمادین مناطقی است که تروریست ها هدف قرار دادند و به نظر می رسد اگر به این جانب دقت کنیم به مسائل عمیقی در منطقه برسیم. یکی از مکان های هدف انفجار مرقد بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) بود که با رهبری حکیمانه اش ایران را به کشوری مستقل و غیر وابسته به قدرت های غربی تبدیل کرد. برای همین نیز حمله گروه های وابسته به برخی قدرت های منطقه ای و جهانی در حقیقت هدف قرار دادن استقلال جمهوری اسلامی ایران بود.
وی افزود: مکان دوم مجلس شورای اسلامی بود که دومین رکن از ارکان جمهوری اسلامی ایران به شمار می آید و نمادی از آزادی و حقوق مردم و حق تعیین سرنوشت و دموکراسی و انتخاب مردم است. حمله تروریست ها به این دو نماد استقلال و آزادی، معانی خاصی دارد به ویژه با توجه به اینکه برخی جریان ها و مراکز قدرت در منطقه هیچ بهره ای از استقلال نبرده اند و ملت هایشان از آزادی محروم هستند.
جابری انصاری گفت: این مسائل به خوبی روشن می کند که جریان های تروریستی و افراطی از کجا دستور می گرفتند و چه کسانی از آنها حمایت مالی و ایدئولوژیک به عمل می آورند.
معاون وزیر خارجه ایران افزود: بعد دیگر مساله به تحولات میدانی در عراق و سوریه مرتبط است و ما می بینیم که گروه های تروریستی و افراطی به ویژه داعش دچار مشکل راهبردی بزرگی شده اند و راه فراری برایشان نمانده است.
به گفته جابری انصاری، این تروریست ها در چنین شرایط دشواری قرار گرفته اند و سعی می کنند با توسعه دادن به دایره عملیات خود از این مشکلات فرار کنند و نشان دهند که هنوز زنده اند. اما این تحرکات بی تاثیر است و عملیات راهبردی علیه تروریسم در عراق و سوریه با قدرت ادامه خواهد یافت.

**فجایع حمایت قدرت ها از تروریسم
جابری انصاری با ابراز تاسف از اینکه برخی حکام منطقه از تجربه های گذشته درس نگرفته اند، تصریح کرد: سیاست های مبتنی بر ابزارهای تروریستی فجایع زیادی در سطح منطقه و جهان داشته است. طی یک دهه گذشته به خاطر استفاده از ابزارهای تروریستی در عراق و سوریه و یمن، موج تروریسم و افراط گرایی در جهان گسترش یافته و امروز تروریسم به یک چالش جهانی تبدیل شده است.
وی با اشاره به وضعیت پیش آمده در افغانستان گفت: برخی قدرت های جهانی برای مبارزه با اتحاد جماهیر شوروی سابق از این گروه ها در افغانستان کمک گرفتند که نتایج آن در رویداد 11 سپتامبر و توسعه فعالیت های تروریستی بروز کرد. برخی قدرت ها هم از این ابزارها در عراق و سوریه استفاده کردند و امروز شاهد نتیجه این کار در عرصه بین المللی هستیم.
به گفته جابری انصاری ادامه این بازی خطرناک و کشاندن آن به مناطق دیگر همان نتیجه قبلی را به دنبال خواهد داشت.

**آزموده را آزمودن خطاست
جابری انصاری در ادامه گفت و گو با العهد تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران کشوری قدرتمند و باثبات و برخاسته از اراده ملی است و دولت مستقل آن با انتخاب مردم روی کار می آید و توان ایستادگی در برابر این اتفاقات تاکتیکی را دارد و به این قدرت ها اجازه داده نخواهد شد از این ابزارها علیه ایران استفاده کنند.
معاون عربی و آفریقایی وزیر امور خارجه افزود:کسی که خانه اش از شیشه است به سمت دیگران سنگ پرتاب نمی کند و آزموده را آزمودن خطاست. این سیاست هایی است که عربستان از ده ها سال پیش علیه جمهوری اسلامی ایران و منطقه به کار گرفته است و ما می بینیم که سعودی ها از گروه های تروریستی حمایت به عمل می آورند و ظرف چند دهه گفته ایدئولوژی جریان های تروریستی و افراطی را شکل داده اند.
وی گفت: مشکل ریاض آن است که رابطه ایدئولوژیکی مستحکمی با این گروه های تروریستی دارد و از آنها حمایت مالی و سیاسی به عمل می آورد.
جابری انصاری خاطر نشان کرد: تحرکات اخیر عربستان نیز برای منحرف ساختن افکار عمومی از خود بود چون در سه سال اخیر همه نگاه ها به سمت منبع این خطر جلب شده بود و عربستان از سال ها پیش مرکز حمایت از تروریست ها و صدور ایدئولوژی و اندیشه های تروریستی است و خسارت های زیادی در جهان به بار آورده است. برای همین نیز آنها سعی دارند نگاه ها را از مرکز این تهدید بزرگ منجرف سازند.
دیپلمات ارشد ایران هشدار داد که این بازی و این تاکتیک عربستان را بیش از پیش به این ورطه گرفتار خواهد کرد و باعث غرق شدن آن خواهد شد. وی گفت: شاید این بازی در کوتاه مدت فایده های کم و زودگذری برای عربستان داشته باشد اما این سیاست یک سیاست شکست خورده است و نتیجه ای به بار نخواهد آورد.
جابری انصاری افزود: جمهوری اسلامی ایران می داند برای اداره امور خود چه تدبیری در پیش بگیرد و در طول چهار دهه گذشته توانستیم از بحران هایی که دشمنان برای ایران ایجاد کردند عبور کنیم و امروز همه شاهدند که ایران روز به روز قوی تر و باثبات تر از قبل می شود.

**ملت یمن تسلیم سعودی نخواهد شد
معاون وزیر خارجه ایران درباره وضعیت یمن نیز گفت: یمن با یک کشتار عمومی و محاصره ظالمانه زمینی و هوایی و دریایی روبروست و مردم در بمباران ها و در اثر بیماری کشته می شوند. این یک بعد از قضیه، اما بعد دیگر مساله ایستادگی ملت یمن و مقاومت آن است و این کشور در چند دهه گذشته با اینکه چند بار مورد حمله خارجی قرار گرفت هرگز در برابر تجاوزگران خارجی سر تسلیم فرود نیاورد و از استقلال و کرامت و عزت خود دفاع کرد.
وی افزود: ملت یمن در برابر فشارهای سعودی هرگز تسلیم نخواهند شد و در برابر این تجاوزگری ایستادگی خواهند کرد و در نهایت آثار منفی جنگ به خود عربستان برخواهد گشت.
جابری انصاری افزود: عربستان می خواست ظرف چند روز یا چند ماه بر یمن سیطره پیدا کند اما امروز چند سال از جنگ گذشت و اهداف سعودی هنوز تحقق نیافته است و در آینده نیز تحقق نخواهد یافت. وی خاطر نشان کرد که ادامه این جنگ به معنی ادامه شکست های عربستان و فرورفتن هرچه بیشتر آن در باتلاق است.
معاون امور عربی و آفریقای وزیر خارجه ایران گفت: سعودی ها باید به سیاست های غلط خود اعتراف کنند و بدانند که نمی توانند سیاست های یکجانبه خود را بر مردم منطقه تحمیل کنند.
وی افزود: سیاستی که امروز عربستان در بحران قطر در پیش گرفته و از سیاست کلی عربستان در مسائل مختلف حکایت دارد که عبارت است از تحمیل سیاست های یکجانبه به دیگران، سیاست جنگ افروزی مستقیم و سیاست به کار گیری گروه های تروریستی در سطح وسیع برای دستیابی به اهداف سیاسی خود، هیچ کدام قابل تحقق نیست و سعودی ها باید با بازگشتن به مسیر عقل و منطق جلوی شکست های بیشتر خود را بگیرند و به ندای عقل و منطق احترام گذاشته و برای سیادت و استقلال کشورها و ملت های منطقه احترام قائل شوند.
خاورم*390*2054
انتشاردهنده: محمد خواجوئی

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.