ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 28382
  • ۰۳ تیر ۱۳۹۶ - ۵:۵۸
  • 78 بازدید
  • ارسال توسط :
افزایش تخت های بیمارستانی در لرستان

افزایش تخت های بیمارستانی در لرستان

کوروش ساکی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه تعداد تخت های ویژه بیمارستانی نیز از 171 تخت به 334تخت افزایش داشته است اظهار کرد: با برنامه ریزی انجام شده 2 طرح بیمارستانی 500 تخت خوابی خرم آباد و بروجرد نیز با کمک قرارگاه خاتم الانبیاء در استان ساخته خواهد […]

کوروش ساکی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه تعداد تخت های ویژه بیمارستانی نیز از 171 تخت به 334تخت افزایش داشته است اظهار کرد: با برنامه ریزی انجام شده 2 طرح بیمارستانی 500 تخت خوابی خرم آباد و بروجرد نیز با کمک قرارگاه خاتم الانبیاء در استان ساخته خواهد شد.
به گفته وی در اجرای طرح تحول سلامت نیز که از خردادماه سال 93 آغاز شده تاکنون یکهزار و 40 میلیارد ریال اعتبار از طرف دولت در استان هزینه شده است.
ساکی با اشاره به توزیع تجهیزات تخصصی در سطح شهرستان های استان لرستان افزود: امکان تجهیز استان لرستان به یکهزار تخت بیمارستانی بدون طرح تحول سلامت امکان پذیر نبود در حالیکه با افزایش این تخت ها در استان میانگین تعداد تخت های استان از میزان کشوری نیز افزایش می یابد.
وی با اشاره به راه اندازی 11 طرح درمانی در دانشگاه علوم پزشکی استان در بیمارستان شهید رحیمی خرم آباد در دولت یازدهم بیان کرد: این طرح ها شامل نخستین ام.آر.آی،سی تی آنژیوگرافی،ماموگرافی،رادیو لوژی دیجیتال،سیستم پکس و همچنین بخش هشت تختخوابی آی سی یو اطفال،بخش 11 تختخوابی ای سی یو داخلی و بخش 13 تختخوابی مسمومیت و سایکوسوماتیک بود.
وی به آغاز عملیات اجرایی 100 هزار متر مربع مراکز سلامت استان اشاره کرد و اظهار کرد: در راستای احداث مراکز درمانی در دولت تدبیرو امید یکهزار و 300 میلیارد ریال در استان هزینه شده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: با اجرای برنامه طرح تحول سلامت در دولت یازدهم تاکنون قیمت تجهیزات پزشکی به میزان 42 درصد کاهش داشته و پرداختی بیماران بستری از 37 درصد به 8.5 درصد رسیده است.

**2 مرکز درمان بیماری سرطان در لرستان راه اندازی شده است
معاون امور درمان دانشگاه علوم پزشکی لرستان نیز گفت: در راستای درمان بیماری سرطانی 2 بخش شیمی درمانی و آنکولوژی (خون شناسی)در بیمارستان های شهید رحیمی و شهید مدنی خرم آباد در طول فعالیت دولت تدبیر و امید راه اندازی شده است.
پیمان آسترکی بیان کرد: همچنین یک دستگاه رادیو تراپی نیز جهت درمان بیماران مبتلا به سرطان خریداری شده که به زودی در استان به بهره برداری خواهد رسید.
وی افزود : به منظور تسهیل فرآیند درمان بیماران مبتلا به سرطان چهار مرکز جامع تشخیص بیماری سرطان در این استان در دست ساخت است که از این تعداد 2 مرکز در شهرستان خرم آباد و بروجرد و 2 مرکز سطح سه در شهرستان ها الیگودرز و کوهدشت قرار دارند.
آسترکی اضافه کرد: همچنین قرار است در بیمارستان شهید رحیمی ، بخش بزرگ سرطان و با قسمت های بستری و رادیوتراپی با تجهیز سه دستگاه شتاب دهنده خطی راه اندازی شود.

** افزایش 100 درصدی پزشکان متخصص در مناطق محروم لرستان
رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان در ادامه گفت: در مناطق روستایی و محروم پزشکان متخصص حضور نداشتند در حالیکه هم اکنون ماندگاری پزشکان با رقم اختصاصی دولت یازدهم پزشکان به حضور در این مناطق ترغیب شده اند.
وی ادامه داد: در حال حاضر میزان ماندگاری پزشکان متخصص در مناطق محروم لرستان 110 درصد افزایش داشته است.
کوروش ساکی گفت: با عقد قرارداد با 47 پزشک متخصص زنان و زایمان و جذب اعتباری افزون بر 46 میلیارد ریال در دولت یازدهم تاکنون بیش از 51 هزار مورد زایمان طبیعی رایگان در بیمارستان های دولتی و خصوصی و تامین اجتماعی لرستان انجام شده است.
وی با بیان اینکه 260 میلیارد ریال نیز در راستای بسته ارتقای کیفیت هتلینگ بیمارستانهای لرستان در دولت یازدهم هزینه شده گفت: با این میزان اعتبار زیباسازی، بهسازی فضای فیزیکی مراکز درمانی، استاندارد سازی تجهیزات پزشکی، ایجاد بخش های درمانی به ویژه بخش های آی سی یو، ان آی سی یو و آی سی یو اصلاح ساختار اورژانس بیمارستان شهدای عشایر انجام شده است.
وی ادامه داد: در این طرح بیمارستان شهید رحیمی، شهید مدنی خرم آباد، امام خمینی(ره) کوهدشت و شهدای هفتم تیر دورود و سایر بیمارستان های استان لرستان زیرپوشش قرار گرفتند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با اشاره به حضور پزشکان مقیم در بیمارستان های دولتی ادامه داد: این طرح در راستای ارائه به موقع خدمات درمانی، افزایش پاسخگویی 24 ساعته، تعیین تکلیف بیماران در این بیمارستان ها و دریافت خدمات درمانی مناسب در ساعات عصر و شب و روزهای تعطیل اجرا شد.
ساکی اظهار کرد: در حال حاضر 50 پزشک متخصص به صورت مقیم در بیمارستان های دولتی استان لرستان انجام وظیفه می کنند.
وی با بیان اینکه بسته ماندگاری پزشکان در مناطق محروم با اعتبار 342 میلیارد ریال در لرستان اجرا شده است، افزود: این اعتبار با هدف تامین پزشک متخصص و تضمین دسترسی مردم در مناطق محروم اجرا شده است.
وی گفت: بسته ماندگی پزشکان در مناطق محروم در قالب 250 پزشک متخصص و عمومی بصورت تمام وقت جغرافیایی منعقد شده است.

** راه اندازی اورژانس هوایی لرستان با 33 میلیارد ریال اعتبار
وی راه اندازی اورژانس هوایی لرستان را در دولت یازدهم یادآور شد و گفت: این طرح با اعتبار 33 میلیارد ریال راه اندازی شد و از مهر ماه سال گذشته تا دی ماه سال جاری 463 ماموریت اورژانس انجام داده است.
وی افزود: یکهزار و 430 بیمار در این ماموریت ها انتقال شده است که از این مجموع 238مورد نجات مادران باردار، 77 مورد سقوط از ارتفاع، 144 مورد مشکلات قلبی تنفسی، 85 مورد مسمومیت و بیماری مغزی بوده است.

** احداث 100 هزار مترمربع فضای بهداشتی در لرستان در دولت تدبیر و امید
رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: در دولت تدبیر و امید با برنامه طرح تحول سلامت با وجود مشکلات عدیده در عرصه درمان، بهداشت و آموزش اقدامات قابل توجهی در لرستان انجام شده است.
وی افزود: در عرصه درمان در زمینه رفع کمبود تخت های ویژه، اورژانس، تاسیسات، اتاق عمل، مراکز دیالیزی، شیمی درمانی و رادیوتراپی با وجود کمبود اعتبارات دولتی و تلاش برای تکمیل طرح های بالای 85 درصد با استفاده از طرح تحول سلامت و حضور خیرین، پیشرفت های چمشگیری در لرستان ایجاد شده است.
ساکی ادامه داد: 100 هزار مترمربع فضای بهداشتی نیز در راستای ایجاد خانه بهداشت، مراکز بهداشت و بهورزی با تعامل خیرین استان در آینده بهره برداری می شود.
به گفته وی راه اندازی 9کلینیک ویژه،49پایگاه فوریت های پزشکی،2پایگاه اورژانس هوایی و افزایش تعداد آمبولانس ها از 90 به 145 مورد، 155 دستگاه تجهیزات پزشکی از جمله اقدامات انجام شده در دانگاه علوم پزشکی لرستان بوده است.
7274/6060
خبرنگار:مریم نریمانی**انتشاردهنده:محمد علیدوستی

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.