ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 28577
  • ۰۴ تیر ۱۳۹۶ - ۵:۲۰
  • 100 بازدید
  • ارسال توسط :
آتش بس ارتش فیلیپین در شهر جنگ زده ماراوی به مناسبت عید فطر

آتش بس ارتش فیلیپین در شهر جنگ زده ماراوی به مناسبت عید فطر

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، ژنرال ادواردو آنو، رییس ارتش فیلیپین اعلام کرد: نیروهای نظامی‌اش با اعلام آتش بس یک “مکث انساندوستانه” در روز عید فطر در ماراوی برقرار کرده‌اند تا در این شهر که اکثریت ان را مسلمانان تشکیل می دهند، مردم […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، ژنرال ادواردو آنو، رییس ارتش فیلیپین اعلام کرد: نیروهای نظامی‌اش با اعلام آتش بس یک “مکث انساندوستانه” در روز عید فطر در ماراوی برقرار کرده‌اند تا در این شهر که اکثریت ان را مسلمانان تشکیل می دهند، مردم بتوانند پایان ماه رمضان را جشن بگیرند.

وی ادامه داد: ما آتش بس چندین ساعته اعلام کردیم تا احترام خود را به دین اسلام نشان دهیم.

وقوع چندین هفته درگیری‌ میان ارتش فیلیپین و نیروهای داعش در این شهر اشغال شده سبب شده است که رودریگو دوترته، رئیس‌جمهور فیلیپین اقدام به اعلام حکومت نظامی در شهر ماراوی و استان میندانائو کند.

درگیری‌های اخیر با شبه‌نظامیان وابسته به داعش در شهر ماراوی در جنوب فیلیپین بیش از ۳۰۰ کشته برجای گذاشته و مشکلات و کمبودهای نیروهای امنیتی فیلیپین و همچنین ابعاد گسترش فعالیت افراط‌گران در منطقه را فاش کرده است.

داعش در ژوئن ۲۰۱۶ در ویدئویی از پیروانش در جنوب شرق آسیا خواست تا اگر نمی‌توانند خود را به سوریه برسانند به فیلیپین بروند.

در میان شبه‌نظامیان داعش در شهر ماراوی بنا به گفته ارتش فیلیپین حدود ۴۰ شبه‌نظامی متعلق به کشورهای همسایه از جمله اندونزی و مالزی حضور دارند.

برخی گزارش‌ها نیز حاکی از آن بودند که طی درگیری‌های این شهر یک شبه‌نظامی عربستانی، یک چچنی و یک یمنی کشته شدند.

اکنون بخش اعظمی از شهر ویران شده است و درگیری ها باعث شده که بیشتر ۲۰۰ هزار ساکن این شهر فرار کرده‌اند.

انتهای پیام

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.