ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 28613
  • ۰۴ تیر ۱۳۹۶ - ۶:۳۲
  • 95 بازدید
  • ارسال توسط :

تبیین نقش عید فطر در تحولات فردی و اجتماعی در حرم رضوی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، همزمان با روزهای پایانی ماه مبارک رمضان و آغاز ماه شوال مراسم سخنرانی  در دو نوبت ویژه بانوان در رواق دارالحکمه برگزار می‌شود.آداب ختم قرآن، عید فطر جشن تولد فطرت، عید فطر و نقش آن در تحولات فردی […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، همزمان با روزهای پایانی ماه مبارک رمضان و آغاز ماه شوال مراسم سخنرانی  در دو نوبت ویژه بانوان در رواق دارالحکمه برگزار می‌شود.
آداب ختم قرآن، عید فطر جشن تولد فطرت، عید فطر و نقش آن در تحولات فردی و اجتماعی، خصایص زندگی دینی، تحکیم بنیان خانواده بر پایه الگوی ایرانی- اسلامی، روش‌های حمایتی و تشویقی برای تکریم سالمندان در خانواده از موضوعات سخنرانی ویژه بانوان در رواق دارالحکمه که در ساعت 11:30 بیان خواهد شد.
همچنین بعد از نماز ظهر و عصر سلسله جلسات سخنرانی با موضوعات حفظ دستاوردهای رمضان، تربیت فرزندان در قرآن، خدا محوری در خانواد و آثار استغفار، فراگیری سوره نصر در اسلام و حل مسائل زندگی با آموزه‌های دینی ویژه بانوان در این رواق تدارک دیده شده است.
بنابراین گزارش، بیان احکام نماز همانند شکیات نماز، فطریه روزه، مهمان، نماز عید فطر، آب مضاف و مطلق، حکم فرزند خوانده و شرایط محرمیت، راه اثبات نجاسات و روش تطهیر، چیزهایی که باید برای آن وضو گرفت در رواق دارالحکمه برای زائران تشریح می‌شود.
برگزاری حلقه‌های معرفت در رواق دارالحکمه با محوریت اعتقادی، اخلاقی ـ تربیتی و مهدویت با حضور اساتید و کارشناسان مرتبط در دو نوبت صبح از ساعت 9:45 تا 11:15 و در نوبت عصر از ساعت ۱۷ تا ۱۸:۳۰ ویژه بانوان تدارک دیده شده است.
علاوه براین همزمان با روزهای پایانی ماه مبارک رمضان و در آستانه حلول ماه شوال، تبیین حیا محوری در زندگی، بعد از نماز صبح و راه‌های دوام توفیق بندگی ساعت 13:15 در رواق امام خمینی(ره) حرم رضوی برای زائران در نظر گرفته شده است.
در صحن جامع رضوی نیز سخنرانی با موضوعات احکام زائر، تطهیر خیالات مقدمه مناجات، بیان احکام روزه از ساعت 19 تا قبل از اذان مغرب و درس‌هایی از قرآن نیز در این هفته بعد از نماز مغرب و عشاء برای زائران در صحن جامع حرم رضوی برگزار می‌شود.
سخنرانی با موضوع اعیاد و شعائر اسلامی، تبیین معاد از منظر قرآن و حفظ دستاوردهای رمضان شنبه تا پنج شنبه هفته جاری و همچنین تفسیر موضوعی قرآن کریم از ساعت 4 بامداد تا ساعت 19 برای زائران حرم رضوی در ایوان مقصوره مسجد گوهرشاد ارائه خواهد شد.
یادآور می‌شود، معاشرت با خانواده و سبک زندگی در سیره علوی و رضوی در صحن انقلاب اسلامی شنبه تا جمعه هفته جاری ساعت ۱۸:۳۰ برای زائران بازگو می‌شود.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.