ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 28739
  • ۰۵ تیر ۱۳۹۶ - ۲:۲۲
  • 84 بازدید
  • ارسال توسط :
آتش به فرمان -آتش به اختیار؛ نمایش دوگانه قدرت سخت و نرم جمهوری اسلامی ایران

آتش به فرمان -آتش به اختیار؛ نمایش دوگانه قدرت سخت و نرم جمهوری اسلامی ایران

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه سیاسی خبرگزاری میزان، علی اردکانیان به بهانه حمله موشکی سپاه پاسداران به مواضع داعش در سوریه یادداشتی را تحت عنوان «آتش به فرمان-آتش به اختیار، نمایش دوگانه قدرت سخت و نرم جمهوری اسلامی ایران» نوشت که در ادامه آن را می‌خوانید:حمله مقتدرانه موشکی […]

آتش به فرمان-آتش به اختیار؛ نمایش دوگانه قدرت سخت و نرم جمهوری اسلامی ایرانبه گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه سیاسی خبرگزاری میزان، علی اردکانیان به بهانه حمله موشکی سپاه پاسداران به مواضع داعش در سوریه یادداشتی را تحت عنوان «آتش به فرمان-آتش به اختیار، نمایش دوگانه قدرت سخت و نرم جمهوری اسلامی ایران» نوشت که در ادامه آن را می‌خوانید:
حمله مقتدرانه موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مواضع و تأسیسات گروهک تروریستی داعش در دیرالزور سوریه را می‌توان یک پاسخ نرم در جواب گزینه‌های روی میز دشمنان و یک هشدار هوشمندانه به گردانندگان صحنه «ترقه بازی» چندی پیش چند خودفروخته در تهران و در جریان حمله تروریستی به مجلس شورای اسلامی و حرم مطهر بنیانگذار انقلاب اسلامی تلقی کرد. پاسخی که دقیقاً پس از «آتش به فرمان» فرماندهی معظم کل قوا داده شد. حمله موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مواضع نیروهای داعش در سوریه دقایقی پس از آنکه امام خامنه‌ای «مد ظله العالی» در دیدار با جمعی از خانواده‌های شهدای مرزبانی و مدافعان حرم فرمودند: «به دشمن سیلی خواهیم زد» اتفاق افتاد. به عبارتی نیروهای نظامی عمل کننده بلافاصله پس از صدور فرمان آتش فرماندهی کل، مأموریت خود را به بهترین نحو ممکن به انجام رساندند. هرچند این اقدام و بازتاب های آنی و بلند مدت بین المللی آن از زوایای مختلف قابل بررسی است که در این نوشتار در پی پرداختن به آن‌ها نیستیم؛ اما نکته‌ای که در این میان می‌تواند مورد توجه قرار گیرد نمایش دوگانه قدرت سخت و نرم نظام در عرصه‌های مختلف است. قدرتی که در مسیر اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تعیین کننده است. 
چنانچه حضور توأم با بصیرت مردم بزرگ مان در صحنه‌های مختلف سیاسی- اجتماعی را به عنوان یکی از مؤلفه‌های قدرت نرم جمهوری اسلامی به شمار آوریم؛ حضور باشکوه آنان در انتخابات اخیر ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا می‌تواند یکی از نقاط اوج آن به حساب آید؛ حضوری که بسیاری از توطئه‌های دشمنان را خنثی و اسباب استمرار مقبولیت نظام را فراهم آورد.
چندی پیش رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در دیدار با دانشجویان و در تعریض به رخوت و انفعال برخی از مسئولان و مراکز تصمیم گیری فرهنگی- سیاسی از عبارت بی سابقه‌ای تحت عنوان «آتش به اختیار» استفاده کردند. فرمانی که در عرصه فرهنگی نشان از نارضایتی معظم له از برخی عملکرد‌ها داشت و ضمناً مطالبه حضور جدی فعالان و فرهیختگان و دانشجویان را در عرصه جنگ نرم و مناسبات فرهنگی را مطرح نمود. بکارگیری عبارت «آتش به اختیار» رهبری خطاب به دانشجویان به عنوان افسران جنگ نرم دقیقاً تأکید بر ظرفیت‌های بالقوه مردمی نظام در عرصه فرهنگی است. 
و اما آنچه در این دو رویداد؛ مهم است، توجه به تبعیت افسران دو عرصه جنگ نرم و جنگ سخت به فرمان سلسله مراتب فرماندهی است. همانگونه که پس از صدور فرمان آتش به اختیار رهبری در حوزه فرهنگ و روشنگری، شاهد ایجاد تحرک و اعلام مواضع گوناگون در این خصوص بودیم، اقدام افسران جنگ سخت در حمله به مواضع دست اندازان به امنیت کشور، دقیقاً پس از صدور فرمان آتش صورت پذیرفت. یعنی حمله به مواضع داعش پس از صدور «فرمان آتش» می‌دانیم که مدافعان قدرت هوشمند معتقدند که ظرفیت‌های باالقوه و باالفعل در عرصه قدرت نرم و قدرت سخت در شرایط پیچیده کنونی جهانی باید با هم ترکیب شده تا نتایج مورد نظر کشور‌ها به صورت مطلوب بدست آید.
به نظر می‌رسد فرمان آتش به اختیار در خصوص مسائلی مانند: روشنگری در زمینه شأن و جایگاه ولایت الهی و مفاهیمی همچون مشروعیت و مقبولیت نظام سیاسی، نقش و جایگاه مقام ولایت و مردم به عنوان ارکان جامعه اسلامی – حدود و اختیارات مسئولان در اظهارنظر‌ها به ویژه در حوزه اسلام فقاهتی و ارزش‌ها و هنجارهای جامعه اسلامی – نقش تشکل های فرهنگی و دانشجویی در زمینه مواجهه با انحرافات فکری و عقیدتی – لزوم تبیین سازوکار‌های اعمال نظارت مؤثر و مستمر مردمی بر مسئولان – و مسائلی از این دست مصداق پیدا کند.
در نهایت با چند گزاره به نتیجه گیری این نوشتار خواهیم پرداخت: 
۱ – اقدام موشکی سپاه پاسداران به مواضع داعش در سوریه دارای پیام های روشنی برای دشمنان و برخی افراد سست اراده بود.۲ – طرف های غربی باید بدانند مرکز فرماندهی در ایران و جهان اسلام در جای دیگری است. جایی که اختیار و توان صدور فرمان «آتش به اختیار» و «آتش به فرمان» را دارد. ۳ – سربازان نظم و امنیت کشور پای کار و گوش به فرمان فرماندهی میدان هستند ۴ – مردم ما بر سر آرمان‌ها و ارزش های خود با هوشیاری ایستاده اند.۵ – اما در این میان باید برخی مسئولان را به رعایت بیش از پیش تقوای الهی و سیاسی، خداترسی و کسب بصیرت توصیه نمود. چه آنکه در شرایط حساس کنونی آنچه می‌تواند به ایران اسلامی آسیب برساند، نه سربازها، نه مردم، بلکه برخی ژنرال‌ها و مسئولان بی بصیرت هستند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.