ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 28786
  • ۰۵ تیر ۱۳۹۶ - ۶:۱۷
  • 90 بازدید
  • ارسال توسط :
نخستین عید فطر بدون داعش در موصل و تفنگ‌بازی کودکان!

نخستین عید فطر بدون داعش در موصل و تفنگ‌بازی کودکان!

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، مردم شهر موصل، عید فطر امسال را پس از چند سال، بدون حضور داعش جشن گرفتند و پس از چند سال آوارگی با آرزوی آزادی کامل شهرشان، در آرامش، پایان ماه مبارک رمضان را جشن گرفتند. خبرگزاری روسی «اسپوتنیک» با […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، مردم شهر موصل، عید فطر امسال را پس از چند سال، بدون حضور داعش جشن گرفتند و پس از چند سال آوارگی با آرزوی آزادی کامل شهرشان، در آرامش، پایان ماه مبارک رمضان را جشن گرفتند.

خبرگزاری روسی «اسپوتنیک» با انتشار تصاویری از شادی کودکانی که در این روز در حال بازی هستند، به نقل از رویترز نوشت: کودکان زیادی در برخی میدان‌های بخش شرقی شهر موصل جمع شده‌اند و در حال بازی به شیوه‌های پیش از اشغال موصل از سوی داعش هستند و برخی دیگر در حال بازی با تفنگ‌‌ها و مسلسل‌های اسباب‌بازی هستند . این تنها بازی بود که داعش پس از اشغال موصل در ژوئن 2014، به کودکان اجازه می‌داد.

 

داعش معتقد است که بازی با هرگونه عروسک یا اسباب‌بازی دارای صورت، شرک و بت‌پرستی است و همواره کودکان را به بازی با اسلحه و آموزش آن در کتاب‌های درسی و …ترغیب می‌کرد و حتی در درس ریاضی، کودکان را ترغیب می‌کرد که برای جمع و تفریق اعداد از تفنگ و گلوله و بمب استفاده کنند.

 

تکفیری‌ها در این سه سال به مردم موصل اجازه برگزاری نماز عید را می‌دادند اما مردم اجازه نداشتند جشن بگیرند.

آرایش دختربچه موصلی به مناسبت عید فطر

 

با وجود آنکه ساکنان موصل از شکست داعش در شهرشان خشنودند اما برخی از آنها به خاطر نابود شدن مسجد «النوری» و منازه تاریخی «الحدباء» بسیار ناراحتند و نگران جان هزاران شهروندی هستند که در شهر قدیمی موصل در دست تکفیری‌ها اسیرند.

یک مرد 60 ساله اهل موصل می‌گوید: این عید برای ما زمانی عید خواهد بود که به منازلمان باز گردیم.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.