ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 29091
  • ۰۷ تیر ۱۳۹۶ - ۷:۴۸
  • 99 بازدید
  • ارسال توسط :
منافقین توان دیدن فعالیت های شهید تنه کار را نداشتند/شهیدی که مقابل منزل ترور شد

منافقین توان دیدن فعالیت های شهید تنه کار را نداشتند/شهیدی که مقابل منزل ترور شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ و به نقل از  بازتاب بروجرد اینجا بروجرد است شهرستانی که یکهزار و 500 شهید تقدیم نظام مقدس  جمهوری اسلامی ایران کرده است، شهری که در پیروزی انقلاب اسلامی ایران و دوران دفاع مقدس به خوبی نقش خود را ایفا کرد […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ و به نقل از  بازتاب بروجرد اینجا بروجرد است شهرستانی که یکهزار و 500 شهید تقدیم نظام مقدس  جمهوری اسلامی ایران کرده است، شهری که در پیروزی انقلاب اسلامی ایران و دوران دفاع مقدس به خوبی نقش خود را ایفا کرد و فرزندان زیادی از این خطه در میدان های نبرد با دشمنان حاضر شدند.

 

شهید بروجردی یکی از شهدای این شهرستان معروف به مسیح کردستان است و کم نیستند شهدایی که هر کدام افتخاری برای این شهر هستند اما در میان این شهدا شهرستان بروجرد چهار شهید ترور را نیز تقدیم کرده است.

 

دو تن از این شهدا در بروجرد و دو تن در مناطقی دیگر به فیض شهادت رسیدند که یکی از این شهدا شهید " احمد تنه کار" است که در سال 1360 و در مقابل منزل شخصی توسط منافقین ترور شد و به فیض شهادت رسید.

شهدا

در همین راستا گفتگویی با "محمد تنه کار" برادر این شهید بزرگوار انجام شده است.

 

برادر شهید تنه کار در گفت و گو با بازتاب بروجرد گفت: احمد فرزند اول خانواده و من فرزند دوم خانواده بودم، همیشه از احمد به عنوان برادر بزرگتر الگو می گرفتم چرا که رفتار و گفتار و خصوصا اخلاق او نمونه بود و همیشه سعی می کردم مانند برادرم رفتار کنم.

 

وی اضافه کرد: احمد در سال 1337 در بروجرد متولد شد و تحصیل خود را تا مقطع دیپلم در این شهر ادامه داد و بعد از اخذ مدرک دیپلم وارد دانشکده افسری شد و به تهران رفت که در اواخر سال های تحصیلش همان سال هایی بود که انقلاب در حال پیروزی بود.

شهدا

تنه کار بیان کرد: شهید تنه کار به بروجرد آمد و در پادگان مهندسی بروجرد مشغول به کار شد و ازدواج کرد که از وی یک دختر و یک پسر به یادگار مانده است اما به محض آغاز جنگ تحمیلی وارد میدان نبرد با دشمنان شد.

 

به گفته وی شهید تنه کار در طول یک سالی که در جبهه ها حضور داشت همه نامه هایی که برای خانواده می نوشت و می فرستاد جنبه وصیت نامه داشتند و عشق به شهادت در او موج می زد.

 

برادر شهید افزود: شهید تنه کار صبح ها در پادگان مهندسی مشغول به کار بود و عصرها در مساجد اقدام به سخنرانی می کرد و در کلاس ها و سخنرانی های خود کلاس نشر اندیشه های شهید مطهری را بیان می کردند و همین برگزاری کلاسها و سخنرانی ها سبب شد تا منافقین روز به روز هراسان تر و آشفته تر شوند.

 

وی تصریح کرد: در طول این ایام شهید تنه کار بارها مورد تهدید قرار گرفت اما بدون هیچ توجهی به این تهدیدها در راهی که انتخاب کرده بود حرکت می کرد و همین سبب شد تا منافقین کوردد تاب و توان دیدن این همه رشادت و فعالیت را نداشته باشند.

 

تنه کار اضافه کرد: در آخرین دیداری که با برادرم داشتیم،  تازه درجه ستوان یکم را دریافت کرده بود و با لباس های جدید به خانه آمد، لباس هایش را پوشید و به ما نشان داد و این آخرین دیداری بود که با برادرم داشتیم و ظهر روز بعد به شهادت رسید.

شهدا

به گفته وی مهرماه سال 60 از راه رسیده بود و یک سال از جنگ تحمیلی می گذشت، همان روز تولد برادر کوچکمان بود و قرار بود تولدی خانوادگی برایش برگزار کنیم که شهید تنه کار گفت عصر من کیک می خرم و به خانه می آیم تا جشنی برای مهدی برگزار کنیم و ما هم خانه را مقداری تزیین کردیم.

 

برادر شهید تنه کار اظهار داشت: در روز هفتم مهرماه سال 60 وقتی شهید تنه کار از پادگان مهندسی به سمت منزل در حرکت بود، درست در مقابل منزل وی چند نفر از منافقین کمین کرده بودند و در ظهر همان روز با شلیک گلوله وی را از ناحیه سر و گردن به شهادت رساندند.

 

وی اضافه کرد: در زمان شهادت برادرم پسرش یک ساله بود و پنج ماه بعد از شهادتش بود که دخترش هم متولد شد، دختری که هیچگاه پدرش را ندید و خاطراتش را از زبان مادر شنیده است.

 

این برادر شهید با اشاره به این که مین ها هم نتوانستند شهید تنه کار را از پای درآورند افزود: منافقین از دیدن شهید تنه کار و این همه فعالیت به تنگ آمده بودند و احساس می کردند که با ترور این شهید می توانند پیروز شوند اما دیدیم که ملت ایران راه شهدا را با لبیک به ندای امام(ره) ادامه دادند و دشمن را پس از 8 سال وادار به عقب نشینی کردند.

 

وی به ترورهای اخیر و حوادث مجلس و حرم امام(ره) اشاره کرد و افزود: وقتی دشمنان و منافقین احساس شکست می کنند دست به ترور می زنند و قصد دارند تا با ترور برخی از افراد خودنمایی کنند اما بهتر است بدانند ملت ایران راهی را که انتخاب کرده همچنان ادامه می دهد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از بازتاب بروجرد در همین راستا فردا پنج شنبه هشتم تیرماه مراسم آبروی محله، افتخار محله با محوریت شهید احمد تنه کار در میدان یادبود ابتدای خیابان شهرداری، خیابان امیرکبیر برگزار می شود.

 

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.