ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 29167
  • ۰۸ تیر ۱۳۹۶ - ۵:۳۵
  • 96 بازدید
  • ارسال توسط :
از برگزاری نماز عید سعید فطر تا احداث آزاد راه شهریار-تهران

از برگزاری نماز عید سعید فطر تا احداث آزاد راه شهریار-تهران

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایسنا، در هفته جاری اخباری همچون ثبت نام و اجرای تخصیص سوخت ناوگان دیزلی، احداث آزاد راه شهریار تهران گامی مهم در کاهش ترافیک راه های مواصلاتی، یک بهله عقاب زنده گیری و تحویل محیط زیست شهرستان پردیس شد و … از جمله مهم‌ترین […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایسنا، در هفته جاری اخباری همچون ثبت نام و اجرای تخصیص سوخت ناوگان دیزلی، احداث آزاد راه شهریار تهران گامی مهم در کاهش ترافیک راه های مواصلاتی، یک بهله عقاب زنده گیری و تحویل محیط زیست شهرستان پردیس شد و … از جمله مهم‌ترین اخبار شهرداریهای استان تهران بوده است.

مشروح این خبرها به تفکیک شهرداری هر شهر در ادامه آمده است و اخباری که پیشتر در خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منتشر شده است با کلیک بر روی تیتر، قابل مشاهده خواهد بود.

رخدادهای شهرداری پرند

احداث پارک مروارید جهت توسعه فضای سبز شهر پرند

نظرپور، شهردار پرند گفت: در راستای تحقق هدف توسعه فضای سبز و افزایش سرانه آن در شهر پرند، پروژه احداث پارک مروارید در فاز 2 شهر پرند در حال اجراست. با توجه به اینکه توسعه فضاهای سبز در شهرهای جدید یکی از نیازهای مردم محسوب می ‌شود؛ لذا شهرداری پرند در سال‌ جاری اهتمام بیشتر به توسعه این فضاها خواهد داشت که در این راستا نیز به عملیات احداث 2 پارک محله‌ای به نام های “مروارید” و “توچال” پرداخته است.

وی افزود: پارک‌ها از دیدگاه شهرسازی باعث زیبایی هر چه بیشتر فضای شهر و به تبع آن ایجاد شعف و شادی در روحیه شهروندان  می ‌شود. در حال حاضر این پروژه به پیشرفت 75 درصدی خود رسیده است و سعی شده در آن از گونه های گیاهی متناسب با آب و هوای خشک شهر پرند استفاده شود.

آبیاری فضای سبز شهر پرند به دو صورت قطره ای و تانکرهای آب

شهردار پرند درخصوص آبیاری فضای سبز شهر پرند گفت: با وجود اینکه با احداث دو مخزن در ورودی شهر پرند و میدان بصیرت، سیستم آبیاری قطره ای فضای سبز شهری راه اندازی شده ولی متأسفانه این روش پاسخگوی نیاز فضای سبز شهر نمی باشد و در کنار آن از تانکرهای آبی نیز استفاده می شود. در راستای تحقق اهداف شهرداری پرند جهت توسعه فضای سبز شهری، نیروهای خدمات شهری به دو صورت آبیاری قطره ای و با استفاده از تانکرهای آب در حال فعالیت هستند.

وی افزود: در حال حاضر آبیاری فضای سبز و درختان اعم از بوستانها، پارک ها و فضای سبز سطح شهر به صورت روزانه انجام می شود.

رخدادهای شهرداری دماوند

شهردار دماوند تاکید کرد: طرح تفصیلی نقش موثری در مدیریت شهری دارد

عباس صفری با اشاره به نقش طرح تفصیلی در مدیریت شهری گفت: اکثر کاربری ها در کل شهر عینا از طرح جامع بر روی طرح تفصیلی انتقال یافته است. اکثر عرض معابر که در طرح جامع وجود داشته بر روی طرح تفصیلی نیز انتقال یافته و به همین ترتیب ضوابط تراکم های مسکونی، تجاری و غیره (به ویژه در منطقه گیلاوند به دلیل نوساز بودن) به طوری که از تاریخ ابلاغ طرح تفصیلی تاکنون صدها مجوز و استعلام بدون هیچ مشکلی بر اساس آنها صادر شده است.

وی افزود: در بافتهای قدیمی برخی از معابر و کوچه ها بر روی طرح جامع مشخص نبود و در طرح تفصیلی عرض این معابر مشخص شد که در برخی موارد با عرض های اعلام شده از قبل مغایرت داشته که شهرداری تمامی آنها را همانند روال سالهای گذشته ( از سال ۸۰ زمان ابلاغ طرح هادی تاکنون ) به کمیسیون های مربوطه ارجاع و به منظور جلوگیری از قطع درختان و حفظ باغات به حالت اولیه برگردانده و تثبیت کرده است که تعداد آنها به حدود ۱۲ مورد می رسد.

اما در شهر دماوند به دلیل اینکه ساماندهی در قسمت های مرکزی شهر در اطراف دو رودخانه تار و مشکیجه از سالیان گذشته انجام شده و دارای کیفیت خوبی نیز می باشد ( از میدان امام تا ۱۷ شهریور و از پارک کوثر تا محله درویش اطراف رودخانه تار) طی یک توافق نامه ای با نظارت دادستان مقرر شد همین طرح ساماندهی در سایر نقاط رودخانه تار و مشکیجه انجام شود که شهرداری نیز در سال گذشته طی قراردادی از ابتدای سربند تا میدان فرامه را ساماندهی و بستر سازی کرده است و نمونه های دیگر آن ایجاد دیوار حائل در بالای میدان ۱۷ شهریور بوده که هم اکنون نیز در حال اجراست.

رخدادهای شهرداری قدس

برگزاری با شکوه نماز عید سعید فطر در مصلی بزرگ شهرستان قدس

همزمان با سراسر کشور و در  اولین روز از ماه شوال مردم ولایتمدار و مومن شهرستان قدس پس از یکماه روزه داری و به شکرانه قبولی طاعات و عبادات و درک این ماه پر فضیلت صبح امروز با حضور پرشور و معنوی خود در مصلی بزرگ شهرستان قدس نماز عید سعید فطر را به امامت امام جمعه شهرستان قدس اقامه کردند.

رخدادهای شهرداری شهریار

احداث آزاد راه شهریار ـ تهران گامی مهم در کاهش ترافیک راه های مواصلاتی

رهنما، شهردار شهریار احداث آزاد راه شهریار تهران را گامی مهم در کاهش ترافیک راه های مواصلاتی خواند و افزود: در حال حاضر شهرستان شهریار به عنوان یکی از سرریزهای جمعیتی شهر تهران محسوب می‌شود و با توجه به رشد بالای جمعیت که در این شهرستان روبرو هستیم، این موضوع مشکلات عدیده ای در حمل و نقل شهرستان ایجاد کرده است.

رخدادهای شهرداری پردیس

توسط آتش نشانی شهرداری پردیس؛ یک بهله عقاب زنده گیری و تحویل محیط زیست شهرستان پردیس شد

این بهله عقاب طی روز گذشته در منطقه کوزو و سایت مسکن مهر فاز 11 شهر پردیس زمین گیر شده بود که توسط آتش نشانی شهرداری پردیس زنده گیری و تحویل محیط زیست شهرستان پردیس شد.

این عقاب بدون آسیب دیدگی زنده گیری و صبح امروز تحویل مسئولان اداره محیط زیست شهرستان پردیس شد تا به طبیعت بازگردد.

رخدادهای شهرداری رودهن

تجهیز ماشین آلات شهرداری رودهن به سیستم جی پی اس

کچویی، شهردار پردیس از تجهیز ماشین آلات شهرداری رودهن به سیستم جی پی اس خبرداد و افزود: سیستم موقعیت یاب اتوماتیک جی پی اس برروی ۵۰دستگاه ماشین آلات سبک وسنگین به منظور کاهش مصرف سوخت –امنیت وسایل نقلیه –کنترل ماشین آلات و بالا بردن بهره وری نیروی انسانی نصب شده است.

وی تأکید کرد: استفاده صحیح از ماشین آلات و امکانات علاوه بر کاهش هزینه ها موجبات ارتقاء خدمت به شهروندان را فراهم می‌کند.

رخدادهای شهرداری گلستان

ثبت نام و اجرای تخصیص سوخت ناوگان دیزلی
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از روابط عمومی شهرداری گلستان مراحل و مدارک اجباری مورد نیاز جهت صدور پروانه فعالیت ناوگان حمل و نقل بار و مسافر درون شهری و حومه (ناوگان دیزلی) به شرح ذیل اعلام شد:

 ثبت نام در سامانه www.utcms.ir توسط متقاضی
•   مراجعه به سازمان حمل و نقل جهت ارائه مدارک
•  تکمیل فرم درخواست صدور پروانه اشتغال و فعالیت توسط متقاضی ( حقوقی و حقیقی ) (فرم شماره 1و2و3و4و5)
•  ارائه اصل و کپی برابر اصل مدارک ذیل:
•  کارت ملی  به همراه کپی پشت و رو
•  شناسنامه به همراه کپی پشت و رو تمام  صفحات
•  سند مالکیت خودرو به همراه کپی
•  کارت مالکیت خودرو به همراه کپی پشت و رو
•  ارائه کارت سلامت و عدم اعتیاد به مواد مخدر  و عدم سوء پیشینه و درج آن در پرونده متقاضی
•  کارت معاینه فنی به همراه کپی
•  دارا بودن تجهیزات ایمنی حمل و نقل (کپسول آتش نشانی)
•  ارائه بیمه نامه شخص ثالث به همراه کپی
•  کارت پایان خدمت به همراه کپی  برای آقایان یا گواهی تحصیلی
•  تائید صحت مدارک و تطبیق مدارک با اطلاعات ثبت شده در سامانه  توسط شهرداری
•  بازدید کارشناس سازمان از خودرو و تطبیق آن با مدارک خودرو
    6قطعه عکس 3*4
•  یک فقره سفته 15 میلیون تومانی ( جهت پروانه فعالیت )
•  یک فقره سفته 10 میلیون تومانی ( جهت پروانه اشتغال )

پخش150 هزار مترمربع آسفالت در گلستان

بهروز کاویانی شهردار گلستان گفت: از سه ماه آخر سال گذشته تاکنون بیش از 150 هزار متر مربع پخش آسفالت در معابر اصلی و فرعی شهر گلستان داشتیم. در طراحی و تدوین بودجه سال جاری شهرداری اعتبارات خوبی برای وضعیت بهبود معابر سطح شهر پیش بینی شده است، به طوری که نهضت آسفالت در شهر گلستان تا پایان سال در چندین فاز اجرا می شود.

مدیریت شهری گلستان ادامه داد: معابر شهر بر اساس اولویت بندی در سه ناحیه با بودجه ای بالغ بر دو میلیارد و هفتصد میلیون تومان در حال لکه گیری و آسفالت است.

رخدادهای شهرداری تهران

منطقه1؛

یک کیلومتر پیاده راه رودخانه درکه، درحال اجراست

محبوبی، معاون فنی و عمرانی شهرداری منطقه ساماندهی رود دره ها را از اولویت برنامه های زیست محیطی منطقه دانست و افزود: به منظور زیبا سازی و توسعه تفرجگاه های طبیعی در حریم رودخانه های شمال تهران، پیاده راه رودخانه درکه در دو بخش پایین و بالا به طول بیش از یک کیلومتر در حال اجراست.

وی افزود: درکه یکی از  قدیمی‌ترین و زیباترین محلات ییلاقی شمیرانات است و مسیر کوهستانی آن در شمال غرب تهران یکی از مسیرهای محبوب کوهپیمایی به شمار می رود و از شمال به رشته کوه توچال از شرق به اراضی دانشگاه شهید بهشتی  و از غرب به اوین و سعادت آباد و از جنوب نیز به اوین محدود می شود که در ارتفاع 1700 متری از سطح دریا قرار دارد.

وی ادامه داد: رود دره درکه پایین ،حد فاصل پل یادگار امام(ره) تا پل زندان اوین به طول تقریبی 500 متراست که در این مسیر کانال بتنی به همراه کفسازی و پوسته سنگی ، پیاده رو سازی در ضلع غرب آن و پیاده رو سازی ضلع شرق حدفاصل کوچه باغستان هشتم تا بن بست سحر به طور کامل اجرا شده و مقاوم سازی و تعریض پل زندان اوین تا انتهای تابستان قابل بهره برداری خواهد بود.

پارکینگ شهید همت تجریش تفکیک مسیر شد

عبدالمطلب توجهی، معاون حمل و نقل و ترافیک منطقه گفت: با هدف کاهش و ساماندهی ترافیک عبوری میدان تجریش و مرقد مطهر صالح ابن موسی الکاظم(ع) ورودی وسایل نقلیه به پارکینگ شهید همت تفکیک مسیر شد.

وی افزود: با توجه به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ات و تماس های شهروندان مبنی بر ایجاد ترافیک فشرده خودروها در مسیر ورودی به پارکینگ شهید همت، نسبت به احداث خط عبوری برای تردد خودروهای امدادی، شهروندان و نیز کارکنان ساختمان شماره 2 شهرداری منطقه یک به صورت رفت و برگشت و تفکیک مسیر پارکینگ همسطح و طبقاتی اقدام شد. در این عملیات تعداد 200عدد نیوجرسی بتنی به همراه 300متر لوله گذاری به صورت خشکه چینی اجرا شده وهمچنین تعدادی تابلوی راهنما در مسیر ورودی پارکینگ نصب و  جانمایی شد.

منطقه2

نورپردازی و آذین بندی منطقه دو به مناسبت عید سعید فطر

شهردار منطقه دو از اکران 500 مترمربع تبلیغات فرهنگی به مناسبت عیدسعید فطر بر روی بیلبوردها پرتابل در سطح منطقه دو خبر داد و افزود: علاوه بر این نزدیک به 27 هزار متر نورپردازی و آذین بندی به مناسبت این ایام در سطح شهر در حال انجام است.

نظری  با اشاره به آذین بندی در سطح منطقه2 به طول 20000 متر و اجرای ریسه نوری در معابر سطح منطقه به طول7000 متر اضافه کرد: علاوه بر این تعویض 700تخته پرچم رنگی  از سوی اداره زیباسازی منطقه صورت گرفته است.

منطقه4

آذین بندی و نورافشانی معابر شمال شرق تهران برای عید سعید فطر

شهردار منطقه 4 از اجرای ویژه برنامه‌های عید سعید فطر در محلات با محوریت مساجد و سراهای محله این منطقه خبر داد و افزود: در این منطقه برنامه های متعددی برای عیدسعید فطر در نظر گرفته شده که به با برپایی غرفه های هنری اجتماعی و ایستگاه های صلواتی جهت پخش شربت و شیرینی آماده پذیرایی از شهروندان می باشند.

وی افزود: با نصب 14000متر ریسه پارچه ای رنگی، ، 8500 متر ریسه نوری، 600 پایه پرچم و تبلیغات در فضایی به مساحت 360 مترمربع بر روی 60 پرتابل تبلیغاتی معابر، شمال شرق تهران برای عید سعید فطر آذین بندی می شود.

منطقه6

آماده سازی خیابانهای منتهی به مصلی برای برگزاری نماز عید سعید فطر

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه 6 با اشاره به برگزاری نماز عید سعید فطر در مصلی بزرگ تهران و حضور جمعیت بسیار زیادی از نمازگزاران در این مراسم گفت: اقدامات پاکسازی و نظافت محدوده بیرونی مصلی که در منطقه 6 واقع شده است، صورت گرفت.

منطقه7

خیابان شریعتی حد فاصل طالقانی تا بهارشیراز دوطرفه می شود

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه ۷ گفت: کارهای مطالعاتی در مورد دوطرفه شدن خیابان شریعتی حدفاصل خیابان طالقانی تا بهارشیراز انجام شده است که پس از تصویب در کمیته معابر، این طرح اجرا خواهد شد.

کاغذ باطله بدهید لوازم التحریر بگیرید

شهردار منطقه 7 از اجرای طرح جمع آوری کاغذهای باطله و ارائه لوازم التحریر در ازای آن در این منطقه در راستای تحقق طرح آسمان آبی زمین پاک خبر داد.

منطقه11

60درصد مدارس بخش مرکزی تهران فرسوده هستند

شهردار منطقه 11 تهران گفت: 60 درصد مدارس این منطقه فرسوده هستند و 45 مدرسه با عمر بالای 40 سال در بخش مرکزی شهر تهران وجود دارد که نیاز به نوسازی دارند.

منطقه15

مرمت 700 متر گاردریل بزرگراه امام رضا (ع)در منطقه 15

سالمی، معاون حمل و نقل ترافیک از مرمت 700 متر گاردریل بزرگراه امام رضا (ع)در منطقه 15 خبر داد و افزود: در این طرح 12 تابلو خطر نما ، 13 تابلو گروهبانی ، 200 استوانه ،10 بشکه نصب و 30 تابلو و 700 مترطول گاردریل  نیز مرمت شده است.

به گفته وی این طرح به علت واقع شدن این بزرگراه در حاشیه شهر و محدوده حریم به منظور کاهش سوانح رانندگی، کاهش بار ترافیکی، روان سازی ترافیک، ارتقای سلامت و رفاه حال شهروندان به اجرا درآمده است.

منطقه20

ویژه دانش آموزان منطقه 20؛ پایگاه های تابستانه جنوب تهران فعال می شوند

شهردار منطقه 20 از فعالیت 4 پایگاه تابستانی به منظور غنی سازی اوقات فراغت و ارائه خدمات آموزشی، فرهنگی، تفریحی و ورزشی به دانش آموزان این منطقه خبر داد و افزود: با توجه به آغاز فصل تابستان و تعطیلی مدارس، طرح پایگاه های تابستانه در 4 مرکز آموزشی منطقه 20 به اجرا می رسد و پیش بینی می شود بیش از 1500 دانش آموز از خدمات فرهنگی و تفریحی این پایگاه ها بهره مند شوند.

از 10 تا 16 تیر انجام می شود؛ اجرای 62 برنامه به مناسبت هفته بدون دخانیات در منطقه 20

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 20 از اجرای 62 عنوان برنامه ویژه هفته بدون دخانیات در مراکز فرهنگی و بوستان های این منطقه خبرداد و افزود: هفته بدون دخانیات از 10 تیر، که به عنوان روز جهانی بدون دخانیات نامیده شده است، آغاز می شود و مدیریت شهری منطقه 20 نیز به همین مناسبت، 62 عنوان برنامه آموزشی و فرهنگی تدارک دیده است که در مراکز فرهنگی، سراهای محله، مساجد، پایگاه های تابستانه و بوستان های این منطقه برگزار خواهد شد.

منطقه21

برپایی کارگاه تغذیه ورزشی در منطقه 21

افسانه بیابانی رئیس اداره ورزش معاونت امور اجتماعی و فرهنگی این منطقه گفت: کارگاه تغذیه ورزشی همزمان با دهه پایانی ماه مبارک رمضان با حضور هشتاد نفر از مربیان ایستگاه های تندرستی؛ ورزشکاران و شهروندان دوستدار ورزش این منطقه ورزشی به میزبانی سرای محله فرهنگیان-آزادی در سالن اجتماعات این سرا برگزار شد.

وی افزود: در این کارگاه اصول تغذیه سالم در ماه مبارک رمضان و راه های کنترل وزن و رابطه منابع غذایی با نحوه فعالیت های ورزشی مورد بررسی کارشناسانه قرار گرفت.

کسب رتبه برتر 1888 شهرداری منطقه 21 در میان مناطق 22 گانه

جمال بافرانی، شهردار منطقه 21 از کسب امتیاز عالی سامانه 1888 این منطقه پس از انتشار کارنامه ارزیابی عملکرد مناطق 22گانه در سال 95 خبر داد و افزود: سامانه 1888 سازمان بازرسی شهرداری تهران پس از انتشار کارنامه ارزیابی عملکرد مناطق 22گانه در سال 95 این منطقه را با کسب امتیاز عالی بین مناطق 22 گانه پایتخت معرفی کرد.

شهردار منطقه 21 در خصوص معیارهای امتیازبندی سنجش یادشده گفت: در کارنامه منتشره ارزیابی عملکرد سامانه 1888 این منطقه شاخص هایی نظیر رسیدگی‌های کمی وکیفی به پیام های واصله، جذب و آموزش ناظرین افتخاری، اقدامات فرهنگی و اجتماعی، اطلاع رسانی و تبلیغات محیطی؛ فعالیت بسیار مطلوبی داشته و بر همین اساس سامانه 1888 منطقه 21 با پاسخگویی به 42 پیام واصله و کاهش مصادیق گلایه مندی در زمینه‌های نصب مخازن زباله ، پرداخت حقوق کارگران پیمانکار، سد معبر اصناف و ساخت و احداث بنای بدون مجوز ، موفق به کسب امتیاز عالی در بین 22 منطقه شد.

انتهای پیام

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.