ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 29227
  • ۰۸ تیر ۱۳۹۶ - ۷:۰۹
  • 92 بازدید
  • ارسال توسط :
فرمانده گروهانی که نامش لرزه بر اندام ضد انقلاب می انداخت

فرمانده گروهانی که نامش لرزه بر اندام ضد انقلاب می انداخت

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از پیشمرگ روح الله، پیشمرگ مسلمان کرد شهید علی کوهی فرزند فتحعلی و بانو لیلا در اولین روز از فروردین ماه سال 1336 در روستای کشکمیر از توابع شهرستان کامیاران در خانواده ای متدین پا به عرصه […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از پیشمرگ روح الله، پیشمرگ مسلمان کرد شهید علی کوهی فرزند فتحعلی و بانو لیلا در اولین روز از فروردین ماه سال 1336 در روستای کشکمیر از توابع شهرستان کامیاران در خانواده ای متدین پا به عرصه وجود نهاد.

 

علی پس از طی دوران کودکی وارد مدرسه شد و مقطع ابتدایی را با موفقیت به پایان رسانید. عدم وجود امکانات آموزشی در روستا مانع ادامه تحصیل علی شد و او پس از ترک تحصیل در کنار پدر به کشاورزی پرداخت. علی جوانی مؤمن بود و حسن خُلقش موجب شده بود که محبوب قلوب مردم باشد.

 

علی در سال 1357 با افکار و اندیشه های والای معمار کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی(ره) آشنا شد و در اطاعت از امر رهبر و مقتدایش در روزهای پرشور سال 1357 حضوری حماسی در تظاهرات مرمی علیه حکومت پهلوی داشت.

 

پس از پیروزی انقلاب اسلامی و علی رغم حضور عناصر ضدانقلاب در منطقه، شهید کوهی همچنان به دفاع از جبهه حق و حقیقت پرداخت و زمانی که دشمن عرصه را بر اویشان تنگ کرد راه هجرت را در پیش گرفت و همراه جوانان انقلابی کردستان راهی استان های همجوار شد.

 

دیماه سال 1358 بود که شهید علی کوهی به جمع سبز پوشان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شهر کامیاران ملحق شد و بعد از تشکیل گردان ضربت حضرت رسول (ص)، فرماندهی یکی از گروهان های آن را عهده دار شد. سال 1359 شهید کوهی به اتفاق همرزمانش در پاکسازی شهرهای استان کردستان نقش ارزنده ای ایفا نمود و مدت شش ماه به صورت شبانه روزی در مأموریت و تعقیب و گریز نیروهای ضدانقلاب بود.

 

شهید علی کوهی رزمنده ای دلیر و با شهامت بود که هیچ گاه از رویارویی با دشمنان انقلاب اسلامی اظهار عجز و ناتوانی نکرد و پیوسته در حال مبارزه با آنان بود. این مجاهد فی سبیل الله بعد از سال ها حماسه آفرینی در روز ششم تیر ماه سال 1363 در روستای بزوش کامیاران در درگیری با عوامل سر سپرده ضدانقلاب گل وجودش پرپر شد و به خیل شهدای انقلاب اسلامی پیوست و پیکر پاک و مطهرش در شهرستان کامیاران به خاک سپرده شد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.